Traficante, Daniela
 Distribuzione geografica
Continente #
EU - Europa 20.527
NA - Nord America 4.595
AS - Asia 1.428
OC - Oceania 63
SA - Sud America 58
AF - Africa 48
Continente sconosciuto - Info sul continente non disponibili 9
Totale 26.728
Nazione #
IT - Italia 15.776
US - Stati Uniti d'America 4.441
DE - Germania 1.070
FR - Francia 910
CN - Cina 567
SE - Svezia 511
PL - Polonia 429
UA - Ucraina 367
SG - Singapore 288
GB - Regno Unito 274
IE - Irlanda 239
NL - Olanda 140
CA - Canada 137
ID - Indonesia 127
IN - India 118
RU - Federazione Russa 116
CH - Svizzera 109
FI - Finlandia 102
ES - Italia 98
GR - Grecia 86
TR - Turchia 83
BE - Belgio 62
RO - Romania 61
AU - Australia 53
IR - Iran 47
IL - Israele 35
AT - Austria 30
JP - Giappone 24
PH - Filippine 24
HK - Hong Kong 22
CZ - Repubblica Ceca 18
MY - Malesia 18
DK - Danimarca 16
TN - Tunisia 16
HU - Ungheria 15
BR - Brasile 14
PT - Portogallo 14
VN - Vietnam 14
CO - Colombia 13
EC - Ecuador 13
NO - Norvegia 12
SM - San Marino 12
CL - Cile 10
EG - Egitto 10
NZ - Nuova Zelanda 10
AL - Albania 9
MX - Messico 9
PK - Pakistan 9
SK - Slovacchia (Repubblica Slovacca) 9
CI - Costa d'Avorio 8
HR - Croazia 8
TW - Taiwan 8
AE - Emirati Arabi Uniti 6
MO - Macao, regione amministrativa speciale della Cina 6
PE - Perù 6
ZA - Sudafrica 6
EU - Europa 5
JO - Giordania 5
KE - Kenya 5
KR - Corea 5
MD - Moldavia 5
MT - Malta 5
TH - Thailandia 5
BG - Bulgaria 4
LB - Libano 4
SI - Slovenia 4
A2 - ???statistics.table.value.countryCode.A2??? 3
BA - Bosnia-Erzegovina 3
IQ - Iraq 3
LT - Lituania 3
LV - Lettonia 3
MK - Macedonia 3
BY - Bielorussia 2
BZ - Belize 2
CR - Costa Rica 2
HN - Honduras 2
LK - Sri Lanka 2
A1 - Anonimo 1
AZ - Azerbaigian 1
BH - Bahrain 1
CY - Cipro 1
ET - Etiopia 1
GG - Guernsey 1
GN - Guinea 1
KG - Kirghizistan 1
KW - Kuwait 1
LA - Repubblica Popolare Democratica del Laos 1
NG - Nigeria 1
PA - Panama 1
PR - Porto Rico 1
QA - Qatar 1
RS - Serbia 1
SA - Arabia Saudita 1
UY - Uruguay 1
VE - Venezuela 1
Totale 26.728
Città #
Milan 1.497
Rome 871
Chandler 490
Warsaw 381
Ashburn 312
Palermo 273
Jacksonville 231
Singapore 208
Turin 203
Dublin 189
Bologna 187
Padova 187
Naples 180
Redwood City 166
San Mateo 163
Florence 153
Beijing 147
Verona 126
Cattolica 125
Dearborn 122
Wilmington 121
Ann Arbor 120
Houston 117
Jakarta 116
Fairfield 114
Bari 111
Napoli 106
Catania 104
Nanjing 103
Brescia 100
Woodbridge 100
Redmond 98
Genoa 90
New York 82
Willowdale 81
Modena 78
Seattle 76
Boston 74
Parma 69
Dallas 68
Torino 67
Monza 66
Cagliari 64
Messina 62
Trieste 62
Paris 60
Bolzano 57
Salerno 57
Trento 54
Izmir 52
Bergamo 51
Princeton 50
Lawrence 49
Moscow 49
Los Angeles 44
Genova 43
Saint Petersburg 42
Como 40
Marseille 40
Pisa 40
Vicenza 40
Carini 38
Mumbai 38
Pescara 37
Pavia 36
Helsinki 34
Kunming 34
Nanchang 34
Chieti 33
Nürnberg 33
Brussels 32
Cambridge 31
Menlo Park 31
Segrate 31
London 30
Venice 30
Ancona 29
Treviso 29
Barcelona 28
San Giuliano Milanese 28
Mountain View 27
Bacoli 26
Foggia 26
Hangzhou 26
Rho 26
Sassari 26
Boardman 25
Bremen 24
Latina 24
Perugia 24
Udine 24
Lecce 23
Munich 23
Novara 23
Aversa 22
Guangzhou 21
Livorno 21
San Cesareo 21
University Park 21
Busto Arsizio 20
Totale 10.317
Nome #
Psicologia dello Sviluppo e dell’Educazione. Traiettorie evolutive e contesti educativi: una prospettiva integrata. 2.843
L’effetto di superiorità della parola e della pseudoparola: Una rassegna della letteratura e prospettive future. 2.679
Wechsler Iintelligence Scale for Children - Fifth Edition (WISC-V) 1.869
Un nuovo strumento per misurare il benessere dei bambini: dati preliminari dell’adattamento italiano del Comprehensive Inventory of Thriving 1.259
IO INSEGNO A CASA, IO IMPARO A CASA, IO RESTO A CASA: L’IMPATTO EMOTIVO DELLA DIDATTICA A DISTANZA AI TEMPI DEL COVID-19 951
Trauma Symptom Checklist per Bambini (TSCC) 861
Body esteem scale: A validation on Italian adolescents 845
Star bene a scuola: il ruolo dell'abilità di letto-scrittura 817
EUREKA. Adattamento italiano del RAVE-O di Maryanne Wolf 772
La valutazione del linguaggio orale e scritto e del profilo neuropsicologico in bambini bilingue: dati di riferimento per la scuola primaria. 527
Quando i "vicini" aiutano: effetti della numerosità dei vicini ortografici sulla lettura di parole in bambini con e senza dislessia 521
Pattern ortografici o unita’ lessicali? Effetti di priming morfologico in bambini di scuola primaria 506
Osservare lo sviluppo: aspetti teorici, metodologici e applicativi 501
Relazione tra caratteristiche prosodiche e proprietà funzionali della comunicazione verbale materna e pattern di attaccamento del bambino 462
Literacy abilities and well-being in children: Findings from the application of EUREKA, the Italian adaptation of the RAVE-O Program. 456
The role of morphological variables in reading aloud derived nouns: Evidence from an eye-tracking study with primary school children. 454
Self-image, representation of the future, and school commitment in children and adolescents with learning disabilities [Rappresentazione di sé e del futuro e impegno scolastico in bambini e adolescenti con disturbo specifico dell’apprendimento] 387
La costruzione della conoscenza: processi cognitivi e strategie d'intervento educativo 372
Musicoterapia e contatto oculare nell'autismo. Analisi di un caso 369
Well-being in secondary school students: a comparison between specific learning disorder and difficulties. 301
EUREKA: una proposta di potenziamento linguistico per bambini a rischio di DSA 291
XXVI Congresso AIP Sezione Psicologia dello Sviluppo e dell’Educazione. Pre-Atti. 289
Bilinguismo e disturbi dell'apprendimento del linguaggio scritto 289
List context effects in languages with opaque and transparent orthographies: a challenge for models of reading 257
Potenziare le abilità di lettura e scrittura per stare bene a scuola: effetti del programma Eureka sul benessere dei bambini 241
Linguaggio scritto, sistema del calcolo e ragionamento matematico: traiettorie di apprendimento tipiche e atipiche 220
Indici di rischio e intervento educativo: una proposta di potenziamento linguistico 210
Multiple patterns of dyslexia in a shallow orthography: Principles for a diagnostic screening of developmental dyslexias. 204
Osservare le interazioni all asilo nido: dal legame di attaccamento al caregiver alla competenza sociale con i pari. 189
Il word superiority effect in bambini italiani con dislessia evolutiva 189
Rappresentazione dei legami di attaccamento nella fase giovanile-adulta e legame di coppia: proposta di uno strumento d’indagine 187
BAS3. British Ability Scales 3. Manuale tecnico. 187
Efficacy of music therapy in the treatment of behavioral and psychiatric symptoms of dementia 185
Special issue “Technology in rehabilitative interventions for children: Challenges and opportunities 176
L'adattamento all'adozione in età scolare e i comportamenti problematici: un confronto tra la percezione di genitori adottivi e non adottivi 175
"16 anni e incinta": atteggiamenti personali e reazioni attese nei genitori 170
BAS3. British Ability Scales: descrizione dello strumento e applicazioni cliniche 164
"I like my body; therefore, i like myself": How body image influences self-esteem-A cross-sectional study on Italian adolescents 155
Child Abuse Potential Inventory: Sviluppo di una versione breve 155
Addendum to ‘Efficacy of music therapy treatment based on cycles of sessions: A randomised controlled trial’ (Raglio et al., 2010) 154
Autism and music therapy. Intersubjective approach and music therapy assessment 153
Efficacy of music therapy treatment based on cycles of sessions: A randomised controlled trial 147
Reading derived words by Italian children with and without dyslexia: The effect of root length 144
Effects of reading proficiency and of base and whole-word frequency on reading noun- and verb-derived words: an eye-tracking study in Italian primary school children 144
“Occhio al morfema”. Movimenti oculari e lettura di parole derivate in bambini della scuola primaria 139
BAS3: British Ability Scales 3. Manuale di somministrazione e scoring. 126
Word moprhology and written language acquisition:insights from typical and atypical development in different orthographies 124
The role of the left Inferior Frontal Gyrus in word selection processing in left- and right-sided Parkinson disease patients 123
How do roots and suffixes influence reading of morphological pseudowords: A study of Italian children with dyslexia 112
L'applicazione dello strumento: presentazione di studi 110
Il disegno: una tecnica per la ricerca con bambini e adolescenti 105
THE IMPACT OF SCHOOL CLIMATE ON WELL-BEING EXPERIENCE AND SCHOOL ENGAGEMENT: A STUDY WITH HIGH- SCHOOL STUDENTS 105
Morfologia e apprendimento della lettura tipico e atipico: un confronto tra parole alterate e pseudo alterate 99
La statistica applicabile alla ricerca in musicoterapia 98
Italian adolescents’ attitudes toward sexuality, pregnancy and parenthood, and risky sexual behaviors 97
Grammatical and semantic effects in reading derived nouns: A study of deep dyslexia 95
Lettura di parole a morfologia complessa: un'analisi degli errori in bambini con e senza difficoltà di lettura 92
“If I were Angie, If I were Ben” Italian adolescents decision-making about an unplanned pregnancy 88
From graphemes to morphemes: An alternative way to improve skills in children with dyslexia 87
Assessing well-being in children: Italian adaptation of the Comprehensive Inventory of Thriving for Children(CIT-CHILD) 87
Graphic self-representation and body esteem in adolescents with eating disorders 86
Familial risk and protective factors affecting CPS professionals’ child removal decision: A decision tree analysis study 85
Italian adolescents' attitudes toward sexuality, pregnancy and parenthood and sexual risk behaviours 84
Contraceptive self efficacy among Italian adolescents 84
The role of reading skills and word features in reading derived nouns: an eye-movement study with primary-school children 81
Word frequency modulates morpheme-based reading in poor and skilled Italian readers 78
Attachment type for adolescents in residential treatment centers 77
Word selection processing in Parkinson's disease: When nouns are more difficult than verbs 77
The facial emotion recognition deficit in Parkinson's disease: Implications of a visual scanning strategy 73
The evaluation of music music therapy process in the intersubjective perspective: The music therapy rating scale. A pilot study 72
The role of word morphology in typical and atypical reading acquisition: a comparison between altered and pseudoalterate nouns. 70
Measuring the need for cognition: Structural analysis and measurement of invariance of the short version of the Need for Cognition Scale in Italian adolescents 69
Se io fossi Ben: adolescenti a confronto con una ipotetica gravidanza 69
Processi di selezione del verbo e del nome in pazienti con malattia di Parkinson con differente prevalenza di lato 69
Tell Me a Story: Socio-Emotional Functioning, Well-Being and Problematic Smartphone Use in Adolescents With Specific Learning Disabilities 68
Beyond grammatical category: The role of distributional properties of Italian language in processing nouns and verbs 67
Word and pseudoword superiority effects in shallow orthography language: The role of hemispheric lateralization 66
Comparison on Well-Being, Engagement and Perceived School Climate in Secondary School Students with Learning Difficulties and Specific Learning Disorders: An Exploratory Study 66
"Tanto non succederà a me.": il ruolo dell'immagine di sé nei comportamenti sessuali a rischio negli adolescenti. 65
Tardo adolescenti e gravidanza non pianificata: fattori e atteggiamenti che influenzano la scelta 64
Orthographic Neighborhood-Size Effects on the Reading Aloud of Italian Children With and Without Dyslexia 63
A reply to commentaries 63
Does pronounceability modulate the letter string deficit of children with dyslexia? A study with the rate and amount model 61
Orthographic similarity effect on the reading of a shallow orthography language: a study on children with and without dyslexia. 60
Influence of verb and noun bases on reading aloud derived nouns: Evidence from children with good and poor reading skills 59
New Educational Technologies and Their Impact on Students' Well-Being and Inclusion Process 59
Visual identification of complex words: A masked priming study with Italian children 58
Is a brick (mattone) a big mad (matto)? What can alterate forms in Italian tell us about morphological parsing in children with dyslexia and skilled readers 57
Morphemic structure and errors in reading aloud nouns derived from noun and verb bases: a study with italian children 55
Uncinate fasciculus and word selection processing in Parkinson's disease 55
Teaching testing and psychological assessment. A first survey among Italian university faculty 55
Teaching testing and psychological assessment. A first survey among Italian university faculty 52
How verb and noun bases can differently influence the ability to read aloud derived nouns: Evidence from typically developing children and children with dyslexia 51
The role of root frequency and grammatical category of base words in reading derived nouns: a study with primary-school skilled and poor readers 47
Reading morphologically complex words: experimental evidence and learning models 46
Autism and music therapy. Intersubjective approach and music therapy assessment 43
Presentazione 42
Technology in rehabilitative interventions for children: Challenges and opportunitie 41
Grammatical class of base word and use of morpho-lexical representations in reading aloud derived nouns: a comparison between children with dyslexia and young skilled readers 40
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Totale 26.630
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Totale Lug Ago Sett Ott Nov Dic Gen Feb Mar Apr Mag Giu
2019/20201.509 0 0 0 0 0 0 280 207 265 294 247 216
2020/20213.913 218 176 157 274 546 301 396 290 431 401 404 319
2021/20223.858 233 166 231 273 333 306 297 519 357 277 430 436
2022/20234.847 362 384 338 435 350 432 379 480 531 347 489 320
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