Fornari, Edoardo
 Distribuzione geografica
Continente #
EU - Europa 5.414
AS - Asia 1.916
NA - Nord America 1.842
SA - Sud America 168
AF - Africa 136
OC - Oceania 63
Continente sconosciuto - Info sul continente non disponibili 16
Totale 9.555
Nazione #
IT - Italia 3.433
US - Stati Uniti d'America 1.756
IN - India 748
DE - Germania 404
GB - Regno Unito 304
SG - Singapore 295
SE - Svezia 256
CN - Cina 218
FR - Francia 163
NL - Olanda 150
BR - Brasile 143
UA - Ucraina 135
IE - Irlanda 118
ID - Indonesia 110
VN - Vietnam 87
PH - Filippine 71
CA - Canada 69
ZA - Sudafrica 69
TW - Taiwan 62
ES - Italia 51
CZ - Repubblica Ceca 49
FI - Finlandia 46
CH - Svizzera 45
RU - Federazione Russa 45
TR - Turchia 43
MY - Malesia 39
PK - Pakistan 36
HK - Hong Kong 35
PL - Polonia 35
AU - Australia 34
NZ - Nuova Zelanda 29
BE - Belgio 27
PT - Portogallo 24
AE - Emirati Arabi Uniti 19
AT - Austria 19
DK - Danimarca 19
HU - Ungheria 19
LK - Sri Lanka 17
IL - Israele 16
KE - Kenya 16
EU - Europa 15
TH - Thailandia 15
BD - Bangladesh 14
KR - Corea 14
MA - Marocco 14
GR - Grecia 13
IR - Iran 12
JP - Giappone 12
MX - Messico 10
NG - Nigeria 10
RO - Romania 10
RS - Serbia 10
LU - Lussemburgo 9
BN - Brunei Darussalam 8
IQ - Iraq 8
NP - Nepal 8
CO - Colombia 7
NO - Norvegia 7
TN - Tunisia 7
AR - Argentina 6
EG - Egitto 6
GH - Ghana 6
SA - Arabia Saudita 6
CL - Cile 5
LT - Lituania 5
OM - Oman 5
SI - Slovenia 5
BG - Bulgaria 4
EE - Estonia 4
JO - Giordania 4
QA - Qatar 4
KZ - Kazakistan 3
PE - Perù 3
SK - Slovacchia (Repubblica Slovacca) 3
TT - Trinidad e Tobago 3
ZW - Zimbabwe 3
AZ - Azerbaigian 2
KH - Cambogia 2
SZ - Regno dello Swaziland 2
UZ - Uzbekistan 2
A1 - Anonimo 1
BO - Bolivia 1
BZ - Belize 1
CI - Costa d'Avorio 1
HN - Honduras 1
JM - Giamaica 1
LB - Libano 1
LV - Lettonia 1
MG - Madagascar 1
MK - Macedonia 1
PA - Panama 1
PY - Paraguay 1
RW - Ruanda 1
SR - Suriname 1
VE - Venezuela 1
Totale 9.555
Città #
Milan 508
Chandler 241
Rome 222
Ashburn 195
Singapore 187
Bengaluru 117
Dublin 112
Jacksonville 104
Mumbai 102
San Mateo 85
Cattolica 78
Bologna 72
Beijing 70
Jakarta 65
Parma 58
Redwood City 53
Ho Chi Minh City 51
New York 51
Florence 50
Wilmington 50
Delhi 45
Chennai 40
Pune 40
Boston 39
Paris 37
Verona 37
Ann Arbor 36
Ottawa 36
Ahmedabad 33
Naples 32
Taipei 32
London 31
Prague 31
Hyderabad 30
Moscow 29
Princeton 29
Turin 29
New Delhi 28
Los Angeles 27
Johannesburg 26
Nanjing 26
Padova 26
Reggio Emilia 26
Zurich 26
Hanoi 24
Modena 24
Piacenza 24
Sheffield 24
Kolkata 23
Birmingham 22
Redmond 22
Bari 20
Karachi 20
Utrecht 20
Cologne 19
Kuala Lumpur 19
Quezon City 19
Trezzano Sul Naviglio 19
Bekasi 18
Brescia 18
Des Moines 18
Perugia 18
Prato 18
Bergamo 17
Brussels 17
Istanbul 17
Warsaw 17
Berlin 16
Chicago 16
Dubai 16
Frankfurt am Main 16
Hamburg 16
Jaipur 16
Nairobi 16
Amsterdam 15
Cape Town 15
Catania 15
Fairfield 15
Hamilton 15
Lawrence 15
Udine 15
Boulder 14
Dallas 14
Helsinki 14
Madrid 14
Monza 14
Mozzanica 14
Zhengzhou 14
Busto Arsizio 13
Houston 13
Palermo 13
Pavia 13
Rho 13
Seattle 13
São Paulo 13
The Dalles 13
Bangkok 12
Boydton 12
Izmir 12
Romagnano Sesia 12
Totale 4.166
Nome #
Retailing 4.0: The new Era of e-commerce in fast moving consumer goods 1.508
THE WHEEL OF RETAILING IS STILL SPINNING: PROMISES, COMPROMISES, AND PITFALLS OF QUICK-COMMERCE 1.080
L'e-commerce e l'omnicanalità 960
Il caso Pan di Stelle. Da biscotto del Mulino Bianco a universo semantico 711
Il category management 413
Competition among FMCG channels in the digital era: discounts versus supermarkets 227
#Retailvision (gli scenari del Marketing Distributivo) 217
Le nuove dimensioni della competizione tra le marche 209
Le dinamiche degli assortimenti commerciali 201
Il rafforzamento del branding distributivo 190
Multichannel Retailing 181
In-store Distraction 155
Il marketing della convenienza (politiche di prezzo e promozioni) 153
Lo sviluppo della MDD 151
Retailing in Italy. Players, strategies and trends 150
Adding store to web: migration and synergy effects in multi‑channel retailing 144
I comportamenti di acquisto degli immigrati nella distribuzione alimentare 139
I nuovi equilibri competitivi tra le marche negli assortimenti commerciali 138
Marketing Channel Trends 132
L'ingresso del canale online 126
The influence of retailing-mix levers on private label market share: The case of the Italian FMCG market 122
Il marketing della convenienza 106
Il co-packing industriale 105
To say or not to say. The importance of being transparent in retail branding. 104
“I’d like to, but I can’t”. Store Brands’ limited exploitation of the Gluten-Free opportunity 100
The effectiveness of price promotion on store brands (empirical evidences from a italian retailer) 99
La discontinuità degli assetti competitivi nel retail. 99
Rivoluzione commerciale e discontinuità delle politiche di mercato 98
The praise of laziness: convenience category attributes sustaining the growth of online grocery shopping 96
Private Label vs Leading National Brand in the Online Grocery Retail Setting 95
Discount revolution: da leader di convenienza a specialista della prossimità 95
Le leve della competizione assortimentale 90
Le criticità delle politiche di Every Day Low Price 89
Leading national brands facing store brands competition: Is price competitiveness the only thing that matters? 89
Effecs of intra-brand competition between private labels and manifacturer brands: empirical results from the italian market 85
Il posizionamento delle private label 84
Effects of intra-brand competition between private labels and manufacturer brands. Empirical results from the Italian market 82
Silver shoppers' attitude towards store brands: Will-They-Won't-They? 80
The role and management of product innovation in retailer assortment: evidence from the italian FMCG market 79
The role and management of product innovation in retailer assortments: evidences from the Italian FMCG market 79
Discounters versus Supermarkets and Hypermarkets: what drives store-switching? 79
Taking advantage of the gluten-free opportunity: Assortment as the key driver for modern grocery retailers 77
Le promozioni di prezzo sulle marche private: variabilità tra categorie ed effetti competitivi inter-brand 69
Store Brand as a Customer Experience Touchpoint and Its Contribution to Store Loyalty 63
retailing pricing competition 56
Il ruolo e la gestione dell'innovazione commerciale nei processi di filiera 55
Le categorie della dieta mediterranea nella distribuzione commerciale italiana 48
Convenience drivers of sales share expansion in online grocery retailing 43
The Role of Convenience Category Attributes in Sustaining the Growth of Online Grocery Shopping 31
Le politiche di co-packing dei produttori 28
The effectiveness of price promotion on store brands (empirical evidences from a italian retailer) 24
“Unless I See, I Do not Buy”: Display Share Impact on Private Label Online Sales 22
Totale 9.656
Categoria #
all - tutte 24.692
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conference - conferenze 0
curatela - curatele 0
other - altro 0
patent - brevetti 0
selected - selezionate 0
volume - volumi 0
Totale 24.692


Totale Lug Ago Sett Ott Nov Dic Gen Feb Mar Apr Mag Giu
2019/202074 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 74
2020/2021773 37 57 38 59 76 74 75 53 98 74 77 55
2021/20221.009 70 73 31 44 45 44 76 164 101 141 109 111
2022/20231.967 112 138 144 180 176 164 134 235 266 187 136 95
2023/20242.169 171 226 105 201 132 265 151 235 119 204 197 163
2024/20252.247 142 226 252 176 170 110 174 179 288 191 253 86
Totale 9.656