Fornari, Edoardo
 Distribuzione geografica
Continente #
EU - Europa 4.772
NA - Nord America 1.670
AS - Asia 1.329
AF - Africa 98
OC - Oceania 53
SA - Sud America 35
Continente sconosciuto - Info sul continente non disponibili 16
Totale 7.973
Nazione #
IT - Italia 3.050
US - Stati Uniti d'America 1.602
IN - India 483
DE - Germania 375
GB - Regno Unito 246
SE - Svezia 236
CN - Cina 184
FR - Francia 139
SG - Singapore 134
UA - Ucraina 134
NL - Olanda 106
ID - Indonesia 98
IE - Irlanda 98
VN - Vietnam 63
TW - Taiwan 61
CA - Canada 59
PH - Filippine 53
ZA - Sudafrica 50
ES - Italia 47
CH - Svizzera 45
CZ - Repubblica Ceca 45
FI - Finlandia 38
TR - Turchia 35
MY - Malesia 33
PK - Pakistan 32
PL - Polonia 32
RU - Federazione Russa 30
AU - Australia 28
BE - Belgio 25
HK - Hong Kong 25
NZ - Nuova Zelanda 25
PT - Portogallo 23
BR - Brasile 18
AT - Austria 17
DK - Danimarca 16
AE - Emirati Arabi Uniti 15
EU - Europa 15
TH - Thailandia 15
HU - Ungheria 13
KE - Kenya 13
LK - Sri Lanka 13
IL - Israele 12
MA - Marocco 12
GR - Grecia 11
IR - Iran 11
RS - Serbia 10
KR - Corea 9
JP - Giappone 8
RO - Romania 8
BN - Brunei Darussalam 7
CO - Colombia 7
NG - Nigeria 7
NP - Nepal 7
GH - Ghana 6
LU - Lussemburgo 6
MX - Messico 6
SA - Arabia Saudita 6
BD - Bangladesh 5
LT - Lituania 5
NO - Norvegia 5
BG - Bulgaria 4
EE - Estonia 4
JO - Giordania 4
OM - Oman 4
QA - Qatar 4
CL - Cile 3
KZ - Kazakistan 3
PE - Perù 3
SK - Slovacchia (Repubblica Slovacca) 3
TN - Tunisia 3
AR - Argentina 2
EG - Egitto 2
IQ - Iraq 2
KH - Cambogia 2
SZ - Regno dello Swaziland 2
TT - Trinidad e Tobago 2
A1 - Anonimo 1
BO - Bolivia 1
BZ - Belize 1
CI - Costa d'Avorio 1
LB - Libano 1
MG - Madagascar 1
SI - Slovenia 1
SR - Suriname 1
ZW - Zimbabwe 1
Totale 7.973
Città #
Milan 423
Chandler 241
Ashburn 177
Rome 174
Jacksonville 104
Dublin 92
Singapore 86
San Mateo 85
Cattolica 78
Beijing 70
Bologna 68
Mumbai 65
Bengaluru 64
Jakarta 61
Redwood City 53
Parma 50
Wilmington 50
New York 46
Boston 37
Pune 37
Ann Arbor 36
Florence 36
Ottawa 36
Ho Chi Minh City 34
Verona 34
Taipei 32
Delhi 31
Paris 31
Naples 30
Princeton 29
Prague 28
Chennai 27
Nanjing 26
Zurich 26
London 25
Los Angeles 25
Moscow 25
Modena 24
Reggio Emilia 24
Ahmedabad 23
New Delhi 23
Padova 22
Redmond 22
Birmingham 21
Turin 21
Hanoi 20
Hyderabad 20
Piacenza 20
Utrecht 20
Cologne 19
Sheffield 19
Trezzano Sul Naviglio 19
Bari 18
Bekasi 18
Brescia 18
Karachi 18
Kolkata 18
Prato 18
Brussels 17
Johannesburg 17
Kuala Lumpur 17
Berlin 16
Hamburg 16
Perugia 16
Cape Town 15
Chicago 15
Fairfield 15
Hamilton 15
Lawrence 15
Udine 15
Amsterdam 14
Boulder 14
Dallas 14
Istanbul 14
Madrid 14
Mozzanica 14
Warsaw 14
Zhengzhou 14
Bergamo 13
Busto Arsizio 13
Catania 13
Helsinki 13
Houston 13
Nairobi 13
Quezon City 13
Rho 13
Bangkok 12
Dubai 12
Izmir 12
Pavia 12
Romagnano Sesia 12
Rotterdam 12
Barcelona 11
Cantu 11
Castel Maggiore 11
Duncan 11
Genoa 11
Indore 11
Jaipur 11
Mountain View 11
Totale 3.562
Nome #
Retailing 4.0: The new Era of e-commerce in fast moving consumer goods 1.206
L'e-commerce e l'omnicanalità 898
THE WHEEL OF RETAILING IS STILL SPINNING: PROMISES, COMPROMISES, AND PITFALLS OF QUICK-COMMERCE 810
Il caso Pan di Stelle. Da biscotto del Mulino Bianco a universo semantico 566
Il category management 358
Competition among FMCG channels in the digital era: discounts versus supermarkets 204
Le nuove dimensioni della competizione tra le marche 200
#Retailvision (gli scenari del Marketing Distributivo) 187
Le dinamiche degli assortimenti commerciali 168
Multichannel Retailing 161
Il rafforzamento del branding distributivo 160
Lo sviluppo della MDD 147
Il marketing della convenienza (politiche di prezzo e promozioni) 145
In-store Distraction 138
Retailing in Italy. Players, strategies and trends 134
Adding store to web: migration and synergy effects in multi‑channel retailing 132
I nuovi equilibri competitivi tra le marche negli assortimenti commerciali 127
L'ingresso del canale online 115
The influence of retailing-mix levers on private label market share: The case of the Italian FMCG market 113
Marketing Channel Trends 111
Il marketing della convenienza 100
I comportamenti di acquisto degli immigrati nella distribuzione alimentare 96
Il co-packing industriale 95
Rivoluzione commerciale e discontinuità delle politiche di mercato 94
La discontinuità degli assetti competitivi nel retail. 92
To say or not to say. The importance of being transparent in retail branding. 92
The effectiveness of price promotion on store brands (empirical evidences from a italian retailer) 91
Le leve della competizione assortimentale 83
Discount revolution: da leader di convenienza a specialista della prossimità 82
Leading national brands facing store brands competition: Is price competitiveness the only thing that matters? 80
Effecs of intra-brand competition between private labels and manifacturer brands: empirical results from the italian market 78
Le criticità delle politiche di Every Day Low Price 78
“I’d like to, but I can’t”. Store Brands’ limited exploitation of the Gluten-Free opportunity 75
The role and management of product innovation in retailer assortment: evidence from the italian FMCG market 72
Effects of intra-brand competition between private labels and manufacturer brands. Empirical results from the Italian market 68
The role and management of product innovation in retailer assortments: evidences from the Italian FMCG market 67
Private Label vs Leading National Brand in the Online Grocery Retail Setting 66
Le promozioni di prezzo sulle marche private: variabilità tra categorie ed effetti competitivi inter-brand 65
Silver shoppers' attitude towards store brands: Will-They-Won't-They? 65
Discounters versus Supermarkets and Hypermarkets: what drives store-switching? 60
Store Brand as a Customer Experience Touchpoint and Its Contribution to Store Loyalty 57
Taking advantage of the gluten-free opportunity: Assortment as the key driver for modern grocery retailers 55
retailing pricing competition 50
Il ruolo e la gestione dell'innovazione commerciale nei processi di filiera 48
Le categorie della dieta mediterranea nella distribuzione commerciale italiana 43
The praise of laziness: convenience category attributes sustaining the growth of online grocery shopping 40
Il posizionamento delle private label 39
Convenience drivers of sales share expansion in online grocery retailing 19
Le politiche di co-packing dei produttori 18
The effectiveness of price promotion on store brands (empirical evidences from a italian retailer) 14
Totale 8.062
Categoria #
all - tutte 19.242
article - articoli 0
book - libri 0
conference - conferenze 0
curatela - curatele 0
other - altro 0
patent - brevetti 0
selected - selezionate 0
volume - volumi 0
Totale 19.242


Totale Lug Ago Sett Ott Nov Dic Gen Feb Mar Apr Mag Giu
2019/2020402 0 0 0 21 10 14 69 47 35 62 70 74
2020/2021773 37 57 38 59 76 74 75 53 98 74 77 55
2021/20221.009 70 73 31 44 45 44 76 164 101 141 109 111
2022/20231.967 112 138 144 180 176 164 134 235 266 187 136 95
2023/20242.169 171 226 105 201 132 265 151 235 119 204 197 163
2024/2025653 142 226 252 33 0 0 0 0 0 0 0 0
Totale 8.062