Fornari, Edoardo
 Distribuzione geografica
Continente #
EU - Europa 5.765
AS - Asia 2.698
NA - Nord America 2.120
SA - Sud America 316
AF - Africa 163
OC - Oceania 73
Continente sconosciuto - Info sul continente non disponibili 17
Totale 11.152
Nazione #
IT - Italia 3.613
US - Stati Uniti d'America 2.013
IN - India 858
SG - Singapore 688
DE - Germania 450
GB - Regno Unito 344
CN - Cina 323
SE - Svezia 267
BR - Brasile 258
FR - Francia 185
NL - Olanda 160
VN - Vietnam 155
UA - Ucraina 139
ID - Indonesia 121
IE - Irlanda 121
ZA - Sudafrica 86
PH - Filippine 78
CA - Canada 76
TW - Taiwan 65
ES - Italia 58
FI - Finlandia 51
CZ - Repubblica Ceca 49
RU - Federazione Russa 48
TR - Turchia 48
CH - Svizzera 45
PK - Pakistan 45
PL - Polonia 44
HK - Hong Kong 43
MY - Malesia 39
AU - Australia 38
NZ - Nuova Zelanda 35
BE - Belgio 28
BD - Bangladesh 25
AT - Austria 24
PT - Portogallo 24
IR - Iran 23
AE - Emirati Arabi Uniti 22
DK - Danimarca 19
HU - Ungheria 19
JP - Giappone 19
LK - Sri Lanka 19
MX - Messico 19
KE - Kenya 18
AR - Argentina 17
IL - Israele 17
IQ - Iraq 16
MA - Marocco 16
TH - Thailandia 16
EU - Europa 15
KR - Corea 15
GR - Grecia 13
CL - Cile 10
NG - Nigeria 10
NP - Nepal 10
RO - Romania 10
RS - Serbia 10
SA - Arabia Saudita 10
CO - Colombia 9
LU - Lussemburgo 9
BN - Brunei Darussalam 8
EG - Egitto 8
TN - Tunisia 8
NO - Norvegia 7
GH - Ghana 6
KZ - Kazakistan 6
LT - Lituania 6
VE - Venezuela 6
EC - Ecuador 5
JO - Giordania 5
OM - Oman 5
SI - Slovenia 5
TT - Trinidad e Tobago 5
BG - Bulgaria 4
EE - Estonia 4
QA - Qatar 4
AZ - Azerbaigian 3
JM - Giamaica 3
KG - Kirghizistan 3
PE - Perù 3
PY - Paraguay 3
SK - Slovacchia (Repubblica Slovacca) 3
UY - Uruguay 3
UZ - Uzbekistan 3
ZW - Zimbabwe 3
KH - Cambogia 2
LB - Libano 2
SZ - Regno dello Swaziland 2
A1 - Anonimo 1
AD - Andorra 1
AL - Albania 1
AO - Angola 1
BA - Bosnia-Erzegovina 1
BH - Bahrain 1
BO - Bolivia 1
BZ - Belize 1
CI - Costa d'Avorio 1
DZ - Algeria 1
ET - Etiopia 1
HN - Honduras 1
LV - Lettonia 1
Totale 11.143
Città #
Milan 570
Singapore 291
Chandler 241
Ashburn 236
Rome 230
Bengaluru 124
Beijing 115
Dublin 114
Mumbai 112
Jacksonville 104
San Mateo 85
Cattolica 78
Bologna 76
Ho Chi Minh City 71
Jakarta 70
Parma 59
Florence 57
New York 56
Redwood City 53
Chennai 52
Wilmington 51
Delhi 50
Paris 46
Pune 45
Boston 41
Los Angeles 40
Verona 37
Ann Arbor 36
Hanoi 36
Ottawa 36
Dallas 35
Naples 35
Ahmedabad 34
Munich 33
New Delhi 33
Taipei 32
Turin 32
Hefei 31
Hyderabad 31
Johannesburg 31
London 31
Prague 31
Moscow 30
Princeton 29
Reggio Emilia 28
Frankfurt am Main 27
Nanjing 26
Padova 26
São Paulo 26
Zurich 26
Birmingham 25
Modena 25
Sheffield 25
Bari 24
Piacenza 24
Kolkata 23
Karachi 22
Redmond 22
Cape Town 21
Cologne 21
Warsaw 21
Amsterdam 20
The Dalles 20
Utrecht 20
Bergamo 19
Dubai 19
Kuala Lumpur 19
Palermo 19
Quezon City 19
Trezzano Sul Naviglio 19
Bekasi 18
Berlin 18
Brescia 18
Chicago 18
Des Moines 18
Istanbul 18
Jaipur 18
Nairobi 18
Perugia 18
Prato 18
Brussels 17
Fairfield 16
Hamburg 16
Helsinki 16
Monza 16
Catania 15
Hamilton 15
Lawrence 15
Udine 15
Boulder 14
Da Nang 14
Houston 14
Madrid 14
Mozzanica 14
Seattle 14
Turku 14
Zhengzhou 14
Bangkok 13
Brooklyn 13
Busto Arsizio 13
Totale 4.718
Nome #
Retailing 4.0: The new Era of e-commerce in fast moving consumer goods 1.675
THE WHEEL OF RETAILING IS STILL SPINNING: PROMISES, COMPROMISES, AND PITFALLS OF QUICK-COMMERCE 1.236
L'e-commerce e l'omnicanalità 989
Il caso Pan di Stelle. Da biscotto del Mulino Bianco a universo semantico 755
Il category management 451
#Retailvision (gli scenari del Marketing Distributivo) 250
Competition among FMCG channels in the digital era: discounts versus supermarkets 246
Le dinamiche degli assortimenti commerciali 226
Le nuove dimensioni della competizione tra le marche 222
Il rafforzamento del branding distributivo 220
Multichannel Retailing 200
In-store Distraction 176
Adding store to web: migration and synergy effects in multi‑channel retailing 174
Retailing in Italy. Players, strategies and trends 173
I comportamenti di acquisto degli immigrati nella distribuzione alimentare 173
Lo sviluppo della MDD 170
Il marketing della convenienza (politiche di prezzo e promozioni) 167
I nuovi equilibri competitivi tra le marche negli assortimenti commerciali 160
Private Label vs Leading National Brand in the Online Grocery Retail Setting 150
L'ingresso del canale online 147
Marketing Channel Trends 143
The praise of laziness: convenience category attributes sustaining the growth of online grocery shopping 138
The influence of retailing-mix levers on private label market share: The case of the Italian FMCG market 134
To say or not to say. The importance of being transparent in retail branding. 130
Il co-packing industriale 129
“I’d like to, but I can’t”. Store Brands’ limited exploitation of the Gluten-Free opportunity 126
Il marketing della convenienza 124
Silver shoppers' attitude towards store brands: Will-They-Won't-They? 120
Leading national brands facing store brands competition: Is price competitiveness the only thing that matters? 119
La discontinuità degli assetti competitivi nel retail. 119
Discount revolution: da leader di convenienza a specialista della prossimità 118
Retail Media the Italian Way: FMCG’s New Frontier 117
Rivoluzione commerciale e discontinuità delle politiche di mercato 114
Discounters versus Supermarkets and Hypermarkets: what drives store-switching? 110
Il posizionamento delle private label 109
The effectiveness of price promotion on store brands (empirical evidences from a italian retailer) 109
Le criticità delle politiche di Every Day Low Price 106
Le leve della competizione assortimentale 101
Taking advantage of the gluten-free opportunity: Assortment as the key driver for modern grocery retailers 101
The role and management of product innovation in retailer assortments: evidences from the Italian FMCG market 99
Effects of intra-brand competition between private labels and manufacturer brands. Empirical results from the Italian market 98
Effecs of intra-brand competition between private labels and manifacturer brands: empirical results from the italian market 97
The role and management of product innovation in retailer assortment: evidence from the italian FMCG market 94
Le promozioni di prezzo sulle marche private: variabilità tra categorie ed effetti competitivi inter-brand 86
Store Brand as a Customer Experience Touchpoint and Its Contribution to Store Loyalty 84
Convenience drivers of sales share expansion in online grocery retailing 69
Il ruolo e la gestione dell'innovazione commerciale nei processi di filiera 67
Le categorie della dieta mediterranea nella distribuzione commerciale italiana 66
retailing pricing competition 65
The Role of Convenience Category Attributes in Sustaining the Growth of Online Grocery Shopping 56
Le politiche di co-packing dei produttori 52
“Unless I See, I Do not Buy”: Display Share Impact on Private Label Online Sales 47
The effectiveness of price promotion on store brands (empirical evidences from a italian retailer) 47
Totale 11.254
Categoria #
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Totale 29.217


Totale Lug Ago Sett Ott Nov Dic Gen Feb Mar Apr Mag Giu
2020/2021506 0 0 0 0 0 74 75 53 98 74 77 55
2021/20221.009 70 73 31 44 45 44 76 164 101 141 109 111
2022/20231.967 112 138 144 180 176 164 134 235 266 187 136 95
2023/20242.169 171 226 105 201 132 265 151 235 119 204 197 163
2024/20252.349 142 226 252 176 170 110 174 179 288 191 253 188
2025/20261.496 417 181 219 239 388 52 0 0 0 0 0 0
Totale 11.254