Fornari, Edoardo
 Distribuzione geografica
Continente #
EU - Europa 4.907
NA - Nord America 1.692
AS - Asia 1.461
AF - Africa 105
OC - Oceania 55
SA - Sud America 36
Continente sconosciuto - Info sul continente non disponibili 16
Totale 8.272
Nazione #
IT - Italia 3.139
US - Stati Uniti d'America 1.623
IN - India 531
DE - Germania 378
GB - Regno Unito 260
SE - Svezia 237
CN - Cina 193
SG - Singapore 190
FR - Francia 142
UA - Ucraina 134
NL - Olanda 114
ID - Indonesia 100
IE - Irlanda 99
VN - Vietnam 66
TW - Taiwan 61
CA - Canada 59
PH - Filippine 55
ZA - Sudafrica 53
ES - Italia 47
CH - Svizzera 45
CZ - Repubblica Ceca 45
FI - Finlandia 41
TR - Turchia 38
MY - Malesia 35
RU - Federazione Russa 35
PK - Pakistan 32
PL - Polonia 32
AU - Australia 28
HK - Hong Kong 27
NZ - Nuova Zelanda 27
BE - Belgio 25
PT - Portogallo 23
BR - Brasile 18
AT - Austria 17
AE - Emirati Arabi Uniti 16
DK - Danimarca 16
KE - Kenya 16
EU - Europa 15
HU - Ungheria 15
LK - Sri Lanka 15
TH - Thailandia 15
IL - Israele 12
IR - Iran 12
MA - Marocco 12
GR - Grecia 11
RS - Serbia 10
JP - Giappone 9
KR - Corea 9
LU - Lussemburgo 9
RO - Romania 9
BN - Brunei Darussalam 7
CO - Colombia 7
NG - Nigeria 7
NO - Norvegia 7
NP - Nepal 7
GH - Ghana 6
MX - Messico 6
SA - Arabia Saudita 6
BD - Bangladesh 5
LT - Lituania 5
BG - Bulgaria 4
EE - Estonia 4
JO - Giordania 4
OM - Oman 4
QA - Qatar 4
AR - Argentina 3
CL - Cile 3
KZ - Kazakistan 3
PE - Perù 3
SK - Slovacchia (Repubblica Slovacca) 3
TN - Tunisia 3
EG - Egitto 2
IQ - Iraq 2
KH - Cambogia 2
SZ - Regno dello Swaziland 2
TT - Trinidad e Tobago 2
A1 - Anonimo 1
BO - Bolivia 1
BZ - Belize 1
CI - Costa d'Avorio 1
LB - Libano 1
MG - Madagascar 1
PA - Panama 1
RW - Ruanda 1
SI - Slovenia 1
SR - Suriname 1
ZW - Zimbabwe 1
Totale 8.272
Città #
Milan 430
Chandler 241
Rome 187
Ashburn 183
Singapore 139
Jacksonville 104
Dublin 93
San Mateo 85
Cattolica 78
Bengaluru 75
Beijing 70
Bologna 68
Mumbai 66
Jakarta 63
Redwood City 53
Parma 50
Wilmington 50
New York 48
Pune 38
Boston 37
Florence 37
Ho Chi Minh City 37
Ann Arbor 36
Ottawa 36
Delhi 35
Verona 35
Naples 32
Taipei 32
Paris 31
Princeton 29
Prague 28
Chennai 27
London 27
Moscow 27
Nanjing 26
Reggio Emilia 26
Zurich 26
Ahmedabad 25
Los Angeles 25
Modena 24
Hyderabad 23
New Delhi 23
Padova 22
Redmond 22
Birmingham 21
Sheffield 21
Turin 21
Bari 20
Hanoi 20
Piacenza 20
Utrecht 20
Cologne 19
Johannesburg 19
Kuala Lumpur 19
Trezzano Sul Naviglio 19
Bekasi 18
Brescia 18
Karachi 18
Kolkata 18
Prato 18
Brussels 17
Berlin 16
Hamburg 16
Nairobi 16
Perugia 16
Cape Town 15
Chicago 15
Fairfield 15
Hamilton 15
Istanbul 15
Lawrence 15
Udine 15
Amsterdam 14
Boulder 14
Dallas 14
Helsinki 14
Madrid 14
Mozzanica 14
Warsaw 14
Zhengzhou 14
Bergamo 13
Busto Arsizio 13
Catania 13
Dubai 13
Houston 13
Quezon City 13
Rho 13
Bangkok 12
Izmir 12
Jaipur 12
Monza 12
Pavia 12
Romagnano Sesia 12
Rotterdam 12
Barcelona 11
Cantu 11
Castel Maggiore 11
Duncan 11
Genoa 11
Guangzhou 11
Totale 3.697
Nome #
Retailing 4.0: The new Era of e-commerce in fast moving consumer goods 1.280
L'e-commerce e l'omnicanalità 916
THE WHEEL OF RETAILING IS STILL SPINNING: PROMISES, COMPROMISES, AND PITFALLS OF QUICK-COMMERCE 854
Il caso Pan di Stelle. Da biscotto del Mulino Bianco a universo semantico 595
Il category management 377
Competition among FMCG channels in the digital era: discounts versus supermarkets 211
Le nuove dimensioni della competizione tra le marche 202
#Retailvision (gli scenari del Marketing Distributivo) 193
Le dinamiche degli assortimenti commerciali 173
Multichannel Retailing 164
Il rafforzamento del branding distributivo 164
Lo sviluppo della MDD 147
Il marketing della convenienza (politiche di prezzo e promozioni) 145
In-store Distraction 142
Retailing in Italy. Players, strategies and trends 140
Adding store to web: migration and synergy effects in multi‑channel retailing 136
I nuovi equilibri competitivi tra le marche negli assortimenti commerciali 130
Marketing Channel Trends 122
L'ingresso del canale online 117
The influence of retailing-mix levers on private label market share: The case of the Italian FMCG market 114
I comportamenti di acquisto degli immigrati nella distribuzione alimentare 106
Il marketing della convenienza 101
La discontinuità degli assetti competitivi nel retail. 96
Il co-packing industriale 96
Rivoluzione commerciale e discontinuità delle politiche di mercato 94
To say or not to say. The importance of being transparent in retail branding. 93
The effectiveness of price promotion on store brands (empirical evidences from a italian retailer) 92
Discount revolution: da leader di convenienza a specialista della prossimità 84
Le leve della competizione assortimentale 83
Leading national brands facing store brands competition: Is price competitiveness the only thing that matters? 82
“I’d like to, but I can’t”. Store Brands’ limited exploitation of the Gluten-Free opportunity 79
Effecs of intra-brand competition between private labels and manifacturer brands: empirical results from the italian market 78
Le criticità delle politiche di Every Day Low Price 78
The role and management of product innovation in retailer assortment: evidence from the italian FMCG market 72
Private Label vs Leading National Brand in the Online Grocery Retail Setting 71
Effects of intra-brand competition between private labels and manufacturer brands. Empirical results from the Italian market 69
Silver shoppers' attitude towards store brands: Will-They-Won't-They? 67
The role and management of product innovation in retailer assortments: evidences from the Italian FMCG market 67
Le promozioni di prezzo sulle marche private: variabilità tra categorie ed effetti competitivi inter-brand 65
Discounters versus Supermarkets and Hypermarkets: what drives store-switching? 63
Store Brand as a Customer Experience Touchpoint and Its Contribution to Store Loyalty 57
Taking advantage of the gluten-free opportunity: Assortment as the key driver for modern grocery retailers 56
retailing pricing competition 50
The praise of laziness: convenience category attributes sustaining the growth of online grocery shopping 48
Il ruolo e la gestione dell'innovazione commerciale nei processi di filiera 48
Il posizionamento delle private label 46
Le categorie della dieta mediterranea nella distribuzione commerciale italiana 44
Convenience drivers of sales share expansion in online grocery retailing 20
Le politiche di co-packing dei produttori 20
The effectiveness of price promotion on store brands (empirical evidences from a italian retailer) 14
Totale 8.361
Categoria #
all - tutte 20.468
article - articoli 0
book - libri 0
conference - conferenze 0
curatela - curatele 0
other - altro 0
patent - brevetti 0
selected - selezionate 0
volume - volumi 0
Totale 20.468


Totale Lug Ago Sett Ott Nov Dic Gen Feb Mar Apr Mag Giu
2019/2020381 0 0 0 0 10 14 69 47 35 62 70 74
2020/2021773 37 57 38 59 76 74 75 53 98 74 77 55
2021/20221.009 70 73 31 44 45 44 76 164 101 141 109 111
2022/20231.967 112 138 144 180 176 164 134 235 266 187 136 95
2023/20242.169 171 226 105 201 132 265 151 235 119 204 197 163
2024/2025952 142 226 252 176 156 0 0 0 0 0 0 0
Totale 8.361