Fornari, Edoardo
 Distribuzione geografica
Continente #
EU - Europa 4.361
NA - Nord America 1.602
AS - Asia 845
AF - Africa 79
OC - Oceania 50
SA - Sud America 24
Continente sconosciuto - Info sul continente non disponibili 16
Totale 6.977
Nazione #
IT - Italia 2.816
US - Stati Uniti d'America 1.543
DE - Germania 339
IN - India 258
SE - Svezia 223
GB - Regno Unito 204
CN - Cina 179
UA - Ucraina 132
FR - Francia 125
IE - Irlanda 95
NL - Olanda 95
CA - Canada 52
CZ - Repubblica Ceca 45
CH - Svizzera 43
TW - Taiwan 43
VN - Vietnam 43
ES - Italia 42
SG - Singapore 39
ZA - Sudafrica 37
FI - Finlandia 36
PH - Filippine 34
PK - Pakistan 32
PL - Polonia 32
TR - Turchia 32
MY - Malesia 27
AU - Australia 25
BE - Belgio 25
ID - Indonesia 25
NZ - Nuova Zelanda 25
PT - Portogallo 23
HK - Hong Kong 18
DK - Danimarca 16
EU - Europa 15
TH - Thailandia 15
AT - Austria 13
AE - Emirati Arabi Uniti 12
IL - Israele 12
GR - Grecia 11
HU - Ungheria 11
KE - Kenya 11
LK - Sri Lanka 11
MA - Marocco 11
IR - Iran 9
RS - Serbia 9
BR - Brasile 8
JP - Giappone 8
RO - Romania 8
BN - Brunei Darussalam 7
CO - Colombia 7
KR - Corea 7
NP - Nepal 7
GH - Ghana 6
NG - Nigeria 6
SA - Arabia Saudita 6
BD - Bangladesh 5
BG - Bulgaria 4
EE - Estonia 4
JO - Giordania 4
LT - Lituania 4
MX - Messico 4
OM - Oman 4
CL - Cile 3
KZ - Kazakistan 3
PE - Perù 3
RU - Federazione Russa 3
TN - Tunisia 3
EG - Egitto 2
KH - Cambogia 2
QA - Qatar 2
TT - Trinidad e Tobago 2
A1 - Anonimo 1
AR - Argentina 1
BO - Bolivia 1
BZ - Belize 1
CI - Costa d'Avorio 1
LB - Libano 1
LU - Lussemburgo 1
MG - Madagascar 1
NO - Norvegia 1
SK - Slovacchia (Repubblica Slovacca) 1
SR - Suriname 1
ZW - Zimbabwe 1
Totale 6.977
Città #
Milan 378
Chandler 241
Ashburn 156
Rome 153
Jacksonville 104
Dublin 89
San Mateo 85
Cattolica 78
Beijing 70
Bologna 62
Redwood City 53
Wilmington 50
New York 45
Mumbai 44
Boston 37
Ann Arbor 36
Ottawa 36
Florence 34
Verona 34
Parma 33
Bengaluru 29
Princeton 29
Prague 28
Paris 27
Nanjing 26
Taipei 26
Naples 25
Zurich 24
Los Angeles 23
Singapore 23
Delhi 22
Modena 22
Pune 22
Redmond 22
Utrecht 20
Padova 19
Sheffield 19
Trezzano Sul Naviglio 19
Brescia 18
Hanoi 18
Ho Chi Minh City 18
Karachi 18
Piacenza 18
Prato 18
Reggio Emilia 18
Brussels 17
Berlin 16
Cologne 16
London 16
Turin 16
Chennai 15
Chicago 15
Fairfield 15
Hamilton 15
Lawrence 15
Udine 15
Birmingham 14
Boulder 14
Dallas 14
Hamburg 14
Hyderabad 14
Mozzanica 14
Warsaw 14
Zhengzhou 14
Bari 13
Busto Arsizio 13
Helsinki 13
Houston 13
Johannesburg 13
Madrid 13
Rho 13
Bangkok 12
Bergamo 12
Cape Town 12
Catania 12
Izmir 12
Kuala Lumpur 12
Pavia 12
Romagnano Sesia 12
Amsterdam 11
Barcelona 11
Cantu 11
Castel Maggiore 11
Dubai 11
Duncan 11
Istanbul 11
Mountain View 11
Nairobi 11
Palermo 11
Ahmedabad 10
Genova 10
Seattle 10
Terracina 10
Vedelago 10
Woodbridge 10
Ancona 9
Fidenza 9
Gallarate 9
Lancaster 9
Messina 9
Totale 3.054
Nome #
Retailing 4.0: The new Era of e-commerce in fast moving consumer goods 996
L'e-commerce e l'omnicanalità 860
Il caso Pan di Stelle. Da biscotto del Mulino Bianco a universo semantico 523
THE WHEEL OF RETAILING IS STILL SPINNING: PROMISES, COMPROMISES, AND PITFALLS OF QUICK-COMMERCE 502
Il category management 339
Competition among FMCG channels in the digital era: discounts versus supermarkets 197
Le nuove dimensioni della competizione tra le marche 194
#Retailvision (gli scenari del Marketing Distributivo) 156
Le dinamiche degli assortimenti commerciali 150
Multichannel Retailing 147
Il marketing della convenienza (politiche di prezzo e promozioni) 141
Lo sviluppo della MDD 141
Il rafforzamento del branding distributivo 141
Retailing in Italy. Players, strategies and trends 131
In-store Distraction 131
Adding store to web: migration and synergy effects in multi‑channel retailing 122
I nuovi equilibri competitivi tra le marche negli assortimenti commerciali 116
The influence of retailing-mix levers on private label market share: The case of the Italian FMCG market 111
Marketing Channel Trends 108
L'ingresso del canale online 108
Il marketing della convenienza 96
Rivoluzione commerciale e discontinuità delle politiche di mercato 88
Il co-packing industriale 86
La discontinuità degli assetti competitivi nel retail. 85
To say or not to say. The importance of being transparent in retail branding. 85
The effectiveness of price promotion on store brands (empirical evidences from a italian retailer) 84
I comportamenti di acquisto degli immigrati nella distribuzione alimentare 81
Discount revolution: da leader di convenienza a specialista della prossimità 79
Le leve della competizione assortimentale 77
Leading national brands facing store brands competition: Is price competitiveness the only thing that matters? 76
Le criticità delle politiche di Every Day Low Price 74
Effecs of intra-brand competition between private labels and manifacturer brands: empirical results from the italian market 72
“I’d like to, but I can’t”. Store Brands’ limited exploitation of the Gluten-Free opportunity 70
The role and management of product innovation in retailer assortment: evidence from the italian FMCG market 69
Effects of intra-brand competition between private labels and manufacturer brands. Empirical results from the Italian market 66
The role and management of product innovation in retailer assortments: evidences from the Italian FMCG market 65
Silver shoppers' attitude towards store brands: Will-They-Won't-They? 61
Private Label vs Leading National Brand in the Online Grocery Retail Setting 60
Le promozioni di prezzo sulle marche private: variabilità tra categorie ed effetti competitivi inter-brand 59
Discounters versus Supermarkets and Hypermarkets: what drives store-switching? 56
Store Brand as a Customer Experience Touchpoint and Its Contribution to Store Loyalty 54
Taking advantage of the gluten-free opportunity: Assortment as the key driver for modern grocery retailers 51
retailing pricing competition 46
Il ruolo e la gestione dell'innovazione commerciale nei processi di filiera 45
Le categorie della dieta mediterranea nella distribuzione commerciale italiana 36
The effectiveness of price promotion on store brands (empirical evidences from a italian retailer) 12
Il posizionamento delle private label 8
Le politiche di co-packing dei produttori 5
Convenience drivers of sales share expansion in online grocery retailing 4
The praise of laziness: convenience category attributes sustaining the growth of online grocery shopping 2
Totale 7.066
Categoria #
all - tutte 15.541
article - articoli 0
book - libri 0
conference - conferenze 0
curatela - curatele 0
other - altro 0
patent - brevetti 0
selected - selezionate 0
volume - volumi 0
Totale 15.541


Totale Lug Ago Sett Ott Nov Dic Gen Feb Mar Apr Mag Giu
2018/201933 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 15 18
2019/2020512 56 17 37 21 10 14 69 47 35 62 70 74
2020/2021773 37 57 38 59 76 74 75 53 98 74 77 55
2021/20221.009 70 73 31 44 45 44 76 164 101 141 109 111
2022/20231.967 112 138 144 180 176 164 134 235 266 187 136 95
2023/20241.826 171 226 105 201 132 265 151 235 119 204 17 0
Totale 7.066