Fornari, Edoardo
 Distribuzione geografica
Continente #
EU - Europa 4.539
NA - Nord America 1.631
AS - Asia 1.004
AF - Africa 88
OC - Oceania 51
SA - Sud America 28
Continente sconosciuto - Info sul continente non disponibili 16
Totale 7.357
Nazione #
IT - Italia 2.922
US - Stati Uniti d'America 1.564
DE - Germania 350
IN - India 319
SE - Svezia 225
GB - Regno Unito 222
CN - Cina 179
UA - Ucraina 134
FR - Francia 130
NL - Olanda 104
SG - Singapore 96
IE - Irlanda 95
CA - Canada 58
TW - Taiwan 48
VN - Vietnam 48
ES - Italia 46
CH - Svizzera 45
CZ - Repubblica Ceca 45
ZA - Sudafrica 43
PH - Filippine 38
FI - Finlandia 36
TR - Turchia 35
PK - Pakistan 32
PL - Polonia 32
ID - Indonesia 31
MY - Malesia 31
AU - Australia 26
BE - Belgio 25
NZ - Nuova Zelanda 25
PT - Portogallo 23
HK - Hong Kong 20
AT - Austria 16
DK - Danimarca 16
EU - Europa 15
RU - Federazione Russa 15
TH - Thailandia 15
AE - Emirati Arabi Uniti 14
HU - Ungheria 13
KE - Kenya 13
LK - Sri Lanka 13
BR - Brasile 12
IL - Israele 12
GR - Grecia 11
IR - Iran 11
MA - Marocco 11
KR - Corea 9
RS - Serbia 9
JP - Giappone 8
RO - Romania 8
BN - Brunei Darussalam 7
CO - Colombia 7
NG - Nigeria 7
NP - Nepal 7
GH - Ghana 6
MX - Messico 6
SA - Arabia Saudita 6
BD - Bangladesh 5
LT - Lituania 5
BG - Bulgaria 4
EE - Estonia 4
JO - Giordania 4
OM - Oman 4
QA - Qatar 4
CL - Cile 3
KZ - Kazakistan 3
PE - Perù 3
TN - Tunisia 3
EG - Egitto 2
IQ - Iraq 2
KH - Cambogia 2
TT - Trinidad e Tobago 2
A1 - Anonimo 1
AR - Argentina 1
BO - Bolivia 1
BZ - Belize 1
CI - Costa d'Avorio 1
LB - Libano 1
LU - Lussemburgo 1
MG - Madagascar 1
NO - Norvegia 1
SI - Slovenia 1
SK - Slovacchia (Repubblica Slovacca) 1
SR - Suriname 1
ZW - Zimbabwe 1
Totale 7.357
Città #
Milan 404
Chandler 241
Rome 163
Ashburn 160
Jacksonville 104
Dublin 89
San Mateo 85
Cattolica 78
Beijing 70
Bologna 67
Singapore 59
Redwood City 53
Wilmington 50
New York 45
Mumbai 44
Bengaluru 39
Boston 37
Ann Arbor 36
Ottawa 36
Parma 35
Florence 34
Verona 34
Taipei 30
Paris 29
Princeton 29
Prague 28
Nanjing 26
Pune 26
Zurich 26
Delhi 25
Naples 25
Ho Chi Minh City 23
Los Angeles 23
London 22
Modena 22
Redmond 22
Chennai 20
Hyderabad 20
Padova 20
Piacenza 20
Utrecht 20
Sheffield 19
Trezzano Sul Naviglio 19
Brescia 18
Hanoi 18
Karachi 18
Prato 18
Reggio Emilia 18
Birmingham 17
Brussels 17
Turin 17
Berlin 16
Cologne 16
Hamburg 16
Johannesburg 16
Perugia 16
Cape Town 15
Chicago 15
Fairfield 15
Hamilton 15
Kuala Lumpur 15
Lawrence 15
Udine 15
Boulder 14
Dallas 14
Istanbul 14
Kolkata 14
Mozzanica 14
Warsaw 14
Zhengzhou 14
Bari 13
Busto Arsizio 13
Helsinki 13
Houston 13
Madrid 13
Nairobi 13
Rho 13
Ahmedabad 12
Amsterdam 12
Bangkok 12
Bergamo 12
Catania 12
Izmir 12
Moscow 12
Pavia 12
Romagnano Sesia 12
Rotterdam 12
Barcelona 11
Cantu 11
Castel Maggiore 11
Dubai 11
Duncan 11
Genoa 11
Mountain View 11
Palermo 11
Quezon City 11
Genova 10
Jakarta 10
Lissone 10
New Delhi 10
Totale 3.231
Nome #
Retailing 4.0: The new Era of e-commerce in fast moving consumer goods 1.097
L'e-commerce e l'omnicanalità 883
THE WHEEL OF RETAILING IS STILL SPINNING: PROMISES, COMPROMISES, AND PITFALLS OF QUICK-COMMERCE 586
Il caso Pan di Stelle. Da biscotto del Mulino Bianco a universo semantico 544
Il category management 347
Competition among FMCG channels in the digital era: discounts versus supermarkets 199
Le nuove dimensioni della competizione tra le marche 197
#Retailvision (gli scenari del Marketing Distributivo) 173
Le dinamiche degli assortimenti commerciali 155
Multichannel Retailing 151
Il rafforzamento del branding distributivo 148
Lo sviluppo della MDD 143
Il marketing della convenienza (politiche di prezzo e promozioni) 142
Retailing in Italy. Players, strategies and trends 132
In-store Distraction 132
Adding store to web: migration and synergy effects in multi‑channel retailing 125
I nuovi equilibri competitivi tra le marche negli assortimenti commerciali 120
The influence of retailing-mix levers on private label market share: The case of the Italian FMCG market 111
Marketing Channel Trends 109
L'ingresso del canale online 109
Il marketing della convenienza 96
Rivoluzione commerciale e discontinuità delle politiche di mercato 90
To say or not to say. The importance of being transparent in retail branding. 88
Il co-packing industriale 88
The effectiveness of price promotion on store brands (empirical evidences from a italian retailer) 87
La discontinuità degli assetti competitivi nel retail. 87
I comportamenti di acquisto degli immigrati nella distribuzione alimentare 86
Le leve della competizione assortimentale 82
Discount revolution: da leader di convenienza a specialista della prossimità 79
Leading national brands facing store brands competition: Is price competitiveness the only thing that matters? 77
Le criticità delle politiche di Every Day Low Price 76
Effecs of intra-brand competition between private labels and manifacturer brands: empirical results from the italian market 75
“I’d like to, but I can’t”. Store Brands’ limited exploitation of the Gluten-Free opportunity 71
The role and management of product innovation in retailer assortment: evidence from the italian FMCG market 70
Effects of intra-brand competition between private labels and manufacturer brands. Empirical results from the Italian market 66
The role and management of product innovation in retailer assortments: evidences from the Italian FMCG market 66
Le promozioni di prezzo sulle marche private: variabilità tra categorie ed effetti competitivi inter-brand 62
Private Label vs Leading National Brand in the Online Grocery Retail Setting 61
Silver shoppers' attitude towards store brands: Will-They-Won't-They? 61
Discounters versus Supermarkets and Hypermarkets: what drives store-switching? 57
Store Brand as a Customer Experience Touchpoint and Its Contribution to Store Loyalty 55
Taking advantage of the gluten-free opportunity: Assortment as the key driver for modern grocery retailers 52
Il ruolo e la gestione dell'innovazione commerciale nei processi di filiera 46
retailing pricing competition 46
Le categorie della dieta mediterranea nella distribuzione commerciale italiana 41
The praise of laziness: convenience category attributes sustaining the growth of online grocery shopping 30
Il posizionamento delle private label 18
The effectiveness of price promotion on store brands (empirical evidences from a italian retailer) 13
Le politiche di co-packing dei produttori 10
Convenience drivers of sales share expansion in online grocery retailing 7
Totale 7.446
Categoria #
all - tutte 17.199
article - articoli 0
book - libri 0
conference - conferenze 0
curatela - curatele 0
other - altro 0
patent - brevetti 0
selected - selezionate 0
volume - volumi 0
Totale 17.199


Totale Lug Ago Sett Ott Nov Dic Gen Feb Mar Apr Mag Giu
2019/2020512 56 17 37 21 10 14 69 47 35 62 70 74
2020/2021773 37 57 38 59 76 74 75 53 98 74 77 55
2021/20221.009 70 73 31 44 45 44 76 164 101 141 109 111
2022/20231.967 112 138 144 180 176 164 134 235 266 187 136 95
2023/20242.169 171 226 105 201 132 265 151 235 119 204 197 163
2024/202537 37 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
Totale 7.446