Fontefrancesco, Michele Filippo
 Distribuzione geografica
Continente #
AS - Asia 2.912
EU - Europa 1.509
NA - Nord America 923
SA - Sud America 906
AF - Africa 102
OC - Oceania 8
Totale 6.360
Nazione #
SG - Singapore 1.370
US - Stati Uniti d'America 834
IT - Italia 821
CN - Cina 773
BR - Brasile 741
VN - Vietnam 181
ID - Indonesia 110
DE - Germania 107
FR - Francia 98
KR - Corea 98
SE - Svezia 93
HK - Hong Kong 74
RU - Federazione Russa 62
AR - Argentina 58
NL - Olanda 58
GB - Regno Unito 56
IN - India 51
BD - Bangladesh 44
TR - Turchia 43
CA - Canada 40
ZA - Sudafrica 39
EC - Ecuador 38
FI - Finlandia 27
MX - Messico 27
IQ - Iraq 26
UA - Ucraina 26
ES - Italia 24
KE - Kenya 23
AT - Austria 22
JP - Giappone 21
CO - Colombia 20
PL - Polonia 19
SA - Arabia Saudita 15
RO - Romania 13
UY - Uruguay 12
UZ - Uzbekistan 12
AZ - Azerbaigian 11
BG - Bulgaria 11
PY - Paraguay 11
TW - Taiwan 11
VE - Venezuela 10
IR - Iran 9
PK - Pakistan 9
AE - Emirati Arabi Uniti 8
CL - Cile 8
EG - Egitto 8
PH - Filippine 8
PT - Portogallo 8
AD - Andorra 7
AL - Albania 7
IE - Irlanda 7
PE - Perù 7
AU - Australia 6
CH - Svizzera 6
MA - Marocco 6
NP - Nepal 6
ET - Etiopia 5
HN - Honduras 5
HR - Croazia 5
TN - Tunisia 5
BW - Botswana 4
CY - Cipro 4
CZ - Repubblica Ceca 4
DO - Repubblica Dominicana 4
DZ - Algeria 4
GR - Grecia 4
HU - Ungheria 4
IL - Israele 4
JO - Giordania 4
MY - Malesia 4
RS - Serbia 4
BE - Belgio 3
JM - Giamaica 3
KG - Kirghizistan 3
LT - Lituania 3
LV - Lettonia 3
PA - Panama 3
SN - Senegal 3
BB - Barbados 2
BH - Bahrain 2
CR - Costa Rica 2
DK - Danimarca 2
EE - Estonia 2
GA - Gabon 2
KZ - Kazakistan 2
NZ - Nuova Zelanda 2
OM - Oman 2
PS - Palestinian Territory 2
TG - Togo 2
BN - Brunei Darussalam 1
BO - Bolivia 1
BY - Bielorussia 1
CI - Costa d'Avorio 1
GE - Georgia 1
LB - Libano 1
LK - Sri Lanka 1
LU - Lussemburgo 1
MT - Malta 1
NI - Nicaragua 1
QA - Qatar 1
Totale 6.358
Città #
Singapore 503
Hefei 279
Ashburn 152
Milan 147
Jakarta 93
Seoul 91
Kent 89
Beijing 83
Hong Kong 70
São Paulo 63
Ho Chi Minh City 55
Porto Alegre 47
Rome 47
Turin 44
Moscow 43
Frankfurt am Main 42
Hanoi 42
Los Angeles 39
Dallas 32
Casale Monferrato 25
Chicago 25
Boardman 24
Brescia 24
Rio de Janeiro 24
The Dalles 24
Curitiba 19
Istanbul 19
Naples 19
Nuremberg 19
Brooklyn 18
Guayaquil 18
Santa Clara 18
Bergamo 17
Bologna 17
New York 17
Amsterdam 16
Lappeenranta 16
Nairobi 16
Toronto 16
Pretoria 15
Florence 14
Council Bluffs 13
Bari 12
Buffalo 12
Da Nang 12
Tashkent 12
Brasília 11
Chennai 11
Montevideo 11
Montreal 11
Baku 10
Bolzano 10
Dhaka 10
Genoa 10
Tokyo 10
Biên Hòa 9
Buenos Aires 9
Johannesburg 9
Marene 9
San Francisco 9
Ankara 8
Belo Horizonte 8
Ercolano 8
Haiphong 8
Helsinki 8
Mexico City 8
Paderno Dugnano 8
Stockholm 8
Andorra la Vella 7
Atlanta 7
Baghdad 7
Barcelona 7
Campinas 7
Guangzhou 7
Jeddah 7
London 7
Paris 7
Quito 7
Vynnyky 7
Boston 6
Cologne 6
Denver 6
Erbil 6
Fortaleza 6
Lima 6
Magé 6
Manaus 6
New Delhi 6
Recife 6
Riyadh 6
Sofia 6
Sorocaba 6
São José dos Campos 6
Tampa 6
Timișoara 6
Warsaw 6
Zaragoza 6
Addis Ababa 5
Belém 5
Birmingham 5
Totale 2.845
Nome #
Il cibo nel futuro. Produzione, consumo e socialità. 165
Empowering rural tourism in Europe. Understanding the educational needs of a rising sector. 156
Antropologia nell'era dell'Intelligenza Artificiale Generativa: Cosa fare con la scrittura, l'IA e l'educazione antropologica? 118
Predicting consumers’ attitude towards and willingness to buy beer brewed with agroindustrial by-products 115
A Cooks' Alliance: Building Food Awareness and Cultural Sustainability in Kenya 96
The Ark of Taste in Kenya II edition 93
Impresa e territorio tra embeddness ed economia affettiva: etnografia di una produzione casearia alpina 87
Pandemia e digitalizzazione del commercio: traiettorie di trasformazione nel commercio alimentare e nella ristorazione in Bra 87
Dipanare un paesaggio tossico. Il caso studio del paesaggio d’acqua del Delta dell’Ebro 82
Food for Reducing Inequalities: Urban Food Sharing and Migrant Integration in Italy 82
A fragile food system: Navigating the tension between global and local agrifood chains 80
Rural Affective Economies: An Ethnographic Approach to Local Development in Rural Italy 77
Filiere agroalimentari corte: sfide e soluzione dell’imprenditoria artigiana italiana. Quaderni di ricerca sull’artigianato 74
Mappe Etiche e Pratiche agronomiche: Un’indagine etnografica su paesaggi agricoli, agency e tensioni culturali nel mondo rurale catalano 73
Anthropology of Food: History, Topics, and Trajectories to Understand a Discipline 72
Fuori e dentro le imprese. Approccio antropologico e prospettive etnografiche 71
Affective Economy: A Theoretical Outline 71
Eating at Work: The Role of the Lunch-Break and Canteens for Wellbeing at Work in Europe 71
Per una diversità oltre il barocchismo 70
Fuori e dentro le imprese. Approccio antropologico e prospettive etnografiche 68
The End of the City of Gold? Industry and Crisis in Valenza Italy. : Cambridge Scholars Publishing. 68
Trends in the implementation of biopesticides in the Euro-Mediterranean region: a narrative literary review. 66
Traditional Food Knowledge: New Wine Into Old Wineskins? 65
Pesticide: A Contemporary Cultural Object 65
Good, Fair and Clean Food for All. The History and Initiatives of Slow Food International 65
Food Security beyond Cereals: A Cross-Geographical Comparative Study on Acorn Bread Heritage in the Mediterranean and the Middle East 64
Recognising, safeguarding and promoting food heritage: Challenges and prospects for the future of sustainable food systems 64
Un Mattone per ricostruire un paese: le traiettorie di costruzione di tipicità della torta Mattone di Bressana Bottarone (PV) 63
Moving Away from Rural Marginality Through Food. 63
Industria, oltre gli slogan 63
Sagre, ovvero il futuro del cibo di territorio 62
Crollo artigiani: “Processo iniziato già nella seconda metà del Novecento” 61
A Local Cheese: The Affective Economy of Food Embeddedness in the Italian Western Alps 61
Far emergere mondi: esperienze di antropologia applicata nel contesto educativo giovanile 60
L’Osteria Nuova: una soluzione alla polarizzazione sociale? Un’indagine tra le Osterie Slow Food del veronese 60
Traiettorie inesplorate di antropologia del cibo: lo stato dell'arte dell'antropologia della birra in Italia. Narrare i Gruppi 60
Multicomponent (bio)markers for obesity risk prediction: a scoping review protocol 58
Farming money in Nakuru County: small farmers and the meaning of the market in the western part of Kenya 57
The kitchen rediscovered: the effects of the lockdown on domestic food consumption and dietary patterns in early pandemic Italy 57
Un pezzo di castagnaccio, una manciata di castagne. Storia agraria e paesaggio montano nell’Alessandrino tra sviluppo, interruzione e possibile ripresa 56
One Health come strumento per una nuova narrazione di agricoltura 55
Fruitful Brewing: Exploring Consumers’ and Producers’ Attitudes towards Beer Produced with Local Fruit and Agroindustrial By-Products 54
The Ark of Taste in Ukraine: Food, Knowledge, and Stories of Gastronomic Heritage 54
Food festivals in Italy: a festive strategy against rural marginalization 53
Antropologia del cibo per il 2050: il viaggio è iniziato a Milano 53
Culture alimentari africane. Spunti antropologici per capire la gastronomia di un continente 53
Food heritage and sustainable development: the lesson from short agrifood chains in Italy 53
Introduzione 52
The Intersections between Food and Cultural Landscape: Insights from Three Mountain Case Studies 51
Fruitful brewing, una reale opportunità di mercato? 51
Scouting for Food Heritage for Achieving Sustainable Development: The Methodological Approach of the Atlas of the Ark of Taste 51
Prefazione. Interpretare la sfida della complessità 51
Essere Cacciatori. Analisi del significato della pratica venatoria e della relazione ambientale tra i cacciatori del Piemonte meridionale 50
Words are stones: countering hate speech among young generations in Europe 49
Keeping the Knives Sharp: Socioeconomic Innovation in the Artisan Sector of Butchery in Italy 49
Guardando il futuro: sviluppo rurale e aspettative di domani nella campagna della Provincia di Alessandria 49
The Difficult Decision of Using Biopesticides: A Comparative Case-Study Analysis Concerning the Adoption of Biopesticides in the Mediterranean Region 48
Why the ongoing occupation of Ukraine matters to ethnobiology 47
L’emporio sociale: un modello di capacitazione ed inclusione sociale 47
Food for Change 46
Oltre Il Verde DellaCampagna. Beyond the Countryside Green 46
Just beautiful green herbs: use of plants in cultural practices in Bukovina and Roztochya, Western Ukraine 46
Folk wine festivals in Italy: a grassroot strategy for developing wine tourism 46
Decolonizzazione culturale cinque anni dopo 45
A Pillar for any menu: perspectives and constraints in the diffusion of traditional foods in the restaurant sector. 45
Il difficile ritorno all’agricoltura: analisi etnografica di una scelta imprenditoriale 45
Casa o carcere? Il senso dell’abitare domestico durante il lockdown 45
A Running Enemy: Jogging at the Time of Covid-19 Pandemic 45
The Solidarity Emporiums and Their Role in Achieving Economic and Socio-Cultural Sustainability 45
Opportunistic media and information literacy: A case study of the implementation of E-Commerce in the food retail sector in Italy 45
The potatoes of Otro: the reconstitution of an element of the Walser food heritage in NW Italy 44
Trasformare il sociale: pratiche etnografiche ed esperienze antropologiche 44
Editorial: Traditional knowledge in food activism and governance 44
Dagli spazi ai luoghi attraverso una biblioteca vivente: una nota metodologica di rigenerazione urbana 44
Breaking the chain,mending the chain: A decade of socioeconomic transformation in the jewellery district of valenza, italy 43
Food festivals and local development in Italy: A viewpoint from economic anthropology 43
(Eds.) (2021). Atlante delle filiere. Analisi e prospettive per il rilancio delle filiere marginali sul territorio nazionale. Bra: Università degli Studi di Scienze Gastronomiche. ISBN: 9791280673008 43
Rural Culinary Tourism in Southern Europe: Emerging Educational Needs of a Growing Sector 42
A whispered word: the importance of affective economy 42
Making Typicality: The Birth and Rebirth of the Torta Mattone of Bressana Bottarone, Italy 41
Searching for Germane Questions in the Ethnobiology of Food Scouting 41
Traditional Products and New Developments in the Restaurant Sector in East Africa. The Case Study of Nakuru County, Kenya 41
Socioeconomic Innovation in the Context of Globalization 40
Un paesaggio gastronomico fragile: un'analisi dello stato delle filiere agroalimentari corte italiane 40
E-grocery tra futuro e contingenza 40
Una zappa: appunti etnografici di narrazioni matariali 40
Per un turismo che non divori i territori 40
Thirty years of multiculturalism and anthropology 39
Ark of Tanzania. 39
Sustainable Gastronomic Tourism 39
Good vs. Fair and Clean: An Analysis of Slow Food Principles Toward Gastronomy Tourism in Northern Iran 39
The Intersections between Food and Cultural Landscape: Insights from Three Mountain Case Studies 39
Risvegli di un Paese. Awakenings of a Rural Community 39
Editorial: Traditional Food Knowledge: New Wine Into Old Wineskins? 39
A space of isolation: Entrepreneurship in a time of crisis in Italy 38
Modes and Forms of Knowledge of Farming Entrepreneurship: An Ethnographic Analysis among Small Farmers in NW Italy 38
Traditional Knowledge in Food Activism and Governance 38
Storie di uno stesso cielo. Racconti di viaggio. 37
Jogging during the lockdown: Changes in the regimes of kinesthetic morality and urban emotional geography in nw italy 37
Migrant Entrepreneurship and Social Integration: A Case-Study Analysis among Bangladeshi Vendors in Rome 36
Totale 5.724
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2024/20252.838 75 84 202 174 72 82 222 163 385 252 641 486
2025/20263.330 854 313 602 717 648 196 0 0 0 0 0 0
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