Cancer, Alice
 Distribuzione geografica
Continente #
EU - Europa 6.247
NA - Nord America 2.396
AS - Asia 768
AF - Africa 66
OC - Oceania 48
SA - Sud America 46
Continente sconosciuto - Info sul continente non disponibili 3
Totale 9.574
Nazione #
IT - Italia 4.262
US - Stati Uniti d'America 2.293
SE - Svezia 353
GB - Regno Unito 272
FR - Francia 259
DE - Germania 257
CN - Cina 248
IE - Irlanda 156
ES - Italia 153
SG - Singapore 143
UA - Ucraina 105
CA - Canada 88
IR - Iran 74
TR - Turchia 71
PL - Polonia 69
NL - Olanda 53
HK - Hong Kong 50
CI - Costa d'Avorio 48
GR - Grecia 47
AU - Australia 45
IN - India 44
CH - Svizzera 43
FI - Finlandia 41
BE - Belgio 40
RU - Federazione Russa 39
IL - Israele 31
RO - Romania 24
JP - Giappone 23
CZ - Repubblica Ceca 17
PT - Portogallo 17
PE - Perù 16
AT - Austria 14
KR - Corea 13
PH - Filippine 13
MX - Messico 12
AR - Argentina 10
SA - Arabia Saudita 10
TW - Taiwan 10
CL - Cile 9
ID - Indonesia 9
TH - Thailandia 9
BR - Brasile 8
KE - Kenya 6
MY - Malesia 6
EG - Egitto 5
VN - Vietnam 5
MT - Malta 4
DK - Danimarca 3
EC - Ecuador 3
MA - Marocco 3
NO - Norvegia 3
NZ - Nuova Zelanda 3
SM - San Marino 3
BG - Bulgaria 2
CY - Cipro 2
HU - Ungheria 2
JO - Giordania 2
LU - Lussemburgo 2
MD - Moldavia 2
RS - Serbia 2
ZA - Sudafrica 2
ZM - Zambia 2
A1 - Anonimo 1
A2 - ???statistics.table.value.countryCode.A2??? 1
AL - Albania 1
BS - Bahamas 1
CR - Costa Rica 1
EE - Estonia 1
EU - Europa 1
GE - Georgia 1
HR - Croazia 1
KW - Kuwait 1
LK - Sri Lanka 1
PK - Pakistan 1
PR - Porto Rico 1
QA - Qatar 1
Totale 9.574
Città #
Milan 430
Chandler 342
Rome 296
Ashburn 152
Dublin 135
Ann Arbor 93
Singapore 91
Redwood City 89
Florence 71
Jacksonville 68
Warsaw 64
Cattolica 59
Fairfield 58
Wilmington 58
Beijing 56
Abidjan 48
Bari 48
Lancaster 48
Boston 47
San Mateo 45
Palermo 44
Naples 43
Woodbridge 43
Boardman 41
Hangzhou 41
Princeton 39
New York 36
Houston 35
Dallas 33
Nanjing 33
Parma 32
Seattle 32
Catania 31
Mountain View 30
Padova 29
Bologna 28
Bremen 28
Los Angeles 28
Modena 28
Torino 28
Brescia 27
Moscow 27
Pescara 27
Urbino 27
Verona 27
Monza 25
Dearborn 24
Brussels 23
Castelletto sopra Ticino 23
London 23
Ottawa 23
Redmond 23
Turin 23
Bergamo 21
Busto Arsizio 21
Genoa 21
Como 20
Guangzhou 20
Putignano 20
Barcelona 19
Cambridge 19
Lawrence 18
Paris 18
Quaregna 17
Sydney 17
Toronto 17
Trento 17
Trieste 17
Messina 16
Pune 16
Amsterdam 15
Norwalk 15
Izmir 14
Napoli 14
Ancona 13
Nanchang 13
Ferrara 12
Helsinki 12
Munich 12
Vicenza 12
Vienna 12
Athens 11
Central 11
Crotone 11
Kish 11
Lecce 11
Macerata 11
Reggio Emilia 11
Toscolano-Maderno 11
Adana 10
Chieti 10
Dalmine 10
Giussano 10
Lima 10
Pisa 10
Brindisi 9
Brno 9
Cagliari 9
Edinburgh 9
Pavia 9
Totale 3.953
Nome #
Approccio all’apprendimento e DSA: differenze fra tre tipi di disturbo 665
Dislessia e musica: dai meccanismi comuni ai trattamenti 630
Prestazioni nelle scale di Attenzione e Pianificazione del Cognitive Assessment System (CAS) di adolescenti con ADHD e altri disturbi da comportamento dirompente 429
Self-image, representation of the future, and school commitment in children and adolescents with learning disabilities [Rappresentazione di sé e del futuro e impegno scolastico in bambini e adolescenti con disturbo specifico dell’apprendimento] 353
Testing a music-based virtual reality intervention for upper limb motor rehabilitation in post-stroke hemiparetic patients 330
Remedial interventions for developmental dyslexia: How neuropsychological evidence can inspire and support a rehabilitation training 310
Il pensiero in azione. Applicazioni della psicologia cognitiva 302
Creativity and dyslexia: Theoretical insights and empirical evidence supporting a possible link. 302
Tele-riabilitazione con il Training Lettura Ritmica: Applicazione a distanza di un training ritmico-musicale per il potenziamento della lettura nella dislessia evolutiva 293
La creatività come risorsa per gli studenti con dislessia 276
Training musicale per bambini con disturb da deficit di attenzione e iperattività (ADHD): l’efficacia di un intervento in piccolo gruppo 252
Approccio all’apprendimento in profili di disturbo non verbale, dislessia, e discalculia. 246
Rapporti tra attaccamento, stili attributivi e concezioni dell’intelligenza in bambini di 10-13 anni 226
La musica nella riabilitazione della dislessia: dati a favore dell’efficacia del “training lettura ritmica” 222
Neuromodulation as way to affect ADHD related symptoms. A tDCS study 219
An immersive virtual reality application for the rehabilitation of children with dyslexia 214
Gli studenti con dislessia sono creativi? Uno studio nella scuola secondaria di primo grado 209
Lettura, scrittura e calcolo in profili di disturbo non verbale. 202
Interventi innovativi per il potenziamento della lettura negli studenti con dislessia 199
Cognitive Processes Underlying Reading Improvement during a Rhythm-Based Intervention. A Small-Scale Investigation of Italian Children with Dyslexia 196
Applicazione di un training a base ritmico-sonora per bambini con dislessia. 158
Improving reading skills in students with dyslexia: The efficacy of a sublessical training with rhythmic background 149
“Dove tirerà?” Un paradigma sperimentale per l’indagine del riconoscimento delle intenzioni del giocatore nel calcio del rigore [“Where will he shoot?” An experimental paradigm for the investigation of the intentions recognition of the soccer player in penalty kick] 143
Music-dance-imaging training for young adults with Tourette Syndrome 135
A Rhythmic Intervention to Improve Reading Skills in Dyslexic Adults: Evidence from a Single Case Study 134
Aphasia360°: A virtual reality intervention for anomia rehabilitation in post-stroke patients 133
The Effectiveness of Interventions for Developmental Dyslexia: Rhythmic Reading Training Compared With Hemisphere-Specific Stimulation and Action Video Games 127
Decision making, percezione del rischio e pensiero divergente: uno studio correlazionale 124
Parents’ expectations regarding the choice of secondary school and future employment for students with Specific Learning Disabilities. 121
Metacognitive Experience Across the Creative Process 117
Multimedia learning in ADHD students 115
Rhythmic Reading Training (RRT) 107
Migliorare le capacità di lettura di studenti con impianto cocleare: L’efficacia di un trattamento ritmico-musicale [Improving reading skills of students with cochelar implant: Efficacy of a rhythmic-musical intervention] 101
Ascoltare vedendo. Percezione musicale, elaborazione immaginativa e movimenti oculari. 91
IL DIBATTITO SUL COGNITIVE ENHANCEMENT: OPPORTUNITÀ E CRITICITÀ 89
Il clavicembalo ben letterato. Training di lettura ritmica per il potenziamento delle abilità linguistiche 86
Creative Thinking in Tourette's Syndrome: An Uncharted Topic 64
Rilevazione e individuazione di ostacoli con diverso grado di prevedibilità nella guida automobilistica 63
Executive functioning and divergent thinking predict creative problem-solving in young adults and elderlies 62
The Role of Creativity in Tourette’s Syndrome 62
Going Viral: How Fear, Socio-Cognitive Polarization and Problem-Solving Influence Fake News Detection and Proliferation During COVID-19 Pandemic 59
Dyslexia Telerehabilitation during the COVID-19 Pandemic: Results of a Rhythm-Based Intervention for Reading 59
Creative Thinking and Dyscalculia: Conjectures About a Still Unexplored Link 58
Combinare note e parole per potenziare la lettura: studio di efficacia del percorso “Il Clavicembalo Ben Letterato” 57
Supportare bambini e ragazzi con difficoltà linguistiche attraverso interventi a base ritmico-musicale [Support children and young people with language difficulties through rhythmic-musical trainings] 57
The alleged link between creativity and dyslexia: Identifying the speci c process in which dyslexic students excel 56
Sviluppare il pensiero visivo 55
Risk-Perception Change Associated with COVID-19 Vaccine’s Side Effects: The Role of Individual Differences 55
Un approccio ritmico per il potenziamento della lettura nella dislessia evolutiva 53
Il contenuto creativo facilita la comprensione del testo in bambini con dislessia evolutiva 51
The Role of Auditory and Visual Components in Reading Training: No Additional Effect of Synchronized Visual Cue in a Rhythm-Based Intervention for Dyslexia 50
Learning skills, creativity, and self-efficacy in vocational school students 49
Music-based and auditory-based interventions for reading difficulties: A literature review 49
Antonyms: A Computer Game to Improve Inhibitory Control of Impulsivity in Children with Attention Deficit/Hyperactivity Disorder (ADHD) 47
Using Neurofeedback to Restore Inter-Hemispheric Imbalance: A Study Protocol for Adults With Dyslexia 47
Editorial: Creativity in Pathological Brain Conditions Across the Lifespan 47
Black‐and‐white thinking and conspiracy beliefs prevent parents from vaccinating their children against COVID‐19 44
Chi decide che cosa è meglio per i soggetti della ricerca? [Who decides what is better for the participants involved in a research study?] 38
Musica e ritmo per potenziare il linguaggio 37
Remedial interventions for developmental dyslexia: Comparing the rhythmic reading training to the "Abilmente" approach 36
PoeMus. Lettura ritmico-musicale attraverso la poesia italiana 36
tDCS Modulatory Effect on Reading Processes: A Review of Studies on Typical Readers and Individuals With Dyslexia 36
L'ambiente palestra oltre la didattica: la lettura ritmica 36
Il clavicembalo ben letterato. Training di lettura ritmica per il potenziamento delle abilità linguistiche 30
Identifying Developmental Motor Difficulties: A Review of Tests to Assess Motor Coordination in Children 29
The social representations of neuroenhancement: A comparison between psychology and medicine students [Le rappresentazioni sociali del neuroenhancement: un confronto tra studenti di psicologia e medicina] 27
Deepening temporal cues in reading manipulations for dyslexia: A commentary on Horowitz-Kraus et al. (2023) 26
Analisi dei processi decisionali nella dislessia evolutiva Una recente area di indagine 25
Livelli di inibizione della risposta e comportamenti funzionali nella vita quotidiana 24
Neuroethical Issues in Cognitive Enhancement: the Undergraduates’ Point of View 22
Understanding the impact of prison design on prisoners and prison staff through virtual reality: a multi-method approach 21
Attachment, causal attributions, and conceptions of intelligence in 10 to 13-year-old children|Rapporti tra attaccamento, stili attributivi e concezioni dell’intelligenza in bambini di 10-13 anni 21
Rapid automatized naming, verbal working memory, and rhythm discrimination as predictors of reading in Italian undergraduate students with and without dyslexia 20
The Use of a Serious Game to Assess Inhibition Mechanisms in Children 19
Creative thinking in Tourette’s syndrome: A comparative study of patients and healthy controls 17
Not Getting Vaccinated? It Is a Matter of Problem-Solving Abilities and Socio-Cognitive Polarization 16
tES to rehabilitate neurodevelopmental disorders: A study on clinical practitioners' attitudes 15
Socio-Cognitive Polarization hinders problem-solving, fake news discernment, and COVID-19 vaccine acceptance. 13
Does social rigidity predict cognitive rigidity? Profiles of socio-cognitive polarization 12
Creative problem solving as a function of both divergent thinking and executive functioning: The role of aging 9
THE BIDIRECTIONAL RELATIONSHIP BETWEEN RISK AND CREATIVITY: A SYSTEMATIC REVIEW 8
Influence of sport expertise in facilitating and inhibiting the recognition of the opponent’s intentions in sailing 6
Creative performance and attitudes toward creativity in adults with autism spectrum disorder 5
IMPROVING READING SKILLS IN STUDENTS WITH DYSLEXIA: THE EFFICACY OF A RHYTHM-BASED TRAINING 4
Moving the mind, thinking the body: new insights on the mind-body connection from the neuroscience of movement, sports, arts, yoga, and meditation 3
Totale 9.740
Categoria #
all - tutte 27.190
article - articoli 0
book - libri 0
conference - conferenze 0
curatela - curatele 0
other - altro 0
patent - brevetti 0
selected - selezionate 0
volume - volumi 0
Totale 27.190


Totale Lug Ago Sett Ott Nov Dic Gen Feb Mar Apr Mag Giu
2019/2020725 0 16 61 110 51 51 72 56 66 91 77 74
2020/20211.230 74 48 31 86 150 124 104 118 138 138 125 94
2021/20221.588 103 54 82 125 115 107 144 147 138 149 231 193
2022/20232.469 213 194 166 249 214 239 153 229 303 171 234 104
2023/20242.101 138 287 130 164 148 205 151 150 108 215 239 166
2024/2025204 93 111 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
Totale 9.740