Lozza, Edoardo
 Distribuzione geografica
Continente #
EU - Europa 9.463
NA - Nord America 5.347
AS - Asia 4.245
SA - Sud America 1.098
AF - Africa 152
OC - Oceania 65
Continente sconosciuto - Info sul continente non disponibili 18
Totale 20.388
Nazione #
IT - Italia 5.349
US - Stati Uniti d'America 5.166
SG - Singapore 2.002
BR - Brasile 895
CN - Cina 883
DE - Germania 861
SE - Svezia 656
FR - Francia 478
UA - Ucraina 383
PL - Polonia 352
GB - Regno Unito 348
VN - Vietnam 252
ID - Indonesia 228
IE - Irlanda 228
IN - India 182
FI - Finlandia 171
RU - Federazione Russa 128
NL - Olanda 115
TR - Turchia 96
CA - Canada 87
AR - Argentina 66
HK - Hong Kong 66
MY - Malesia 65
CH - Svizzera 60
KR - Corea 59
JP - Giappone 58
IQ - Iraq 57
BD - Bangladesh 55
MX - Messico 53
AT - Austria 48
ES - Italia 46
AU - Australia 44
ZA - Sudafrica 41
BE - Belgio 40
PH - Filippine 40
GR - Grecia 31
CO - Colombia 29
IR - Iran 28
EC - Ecuador 27
CZ - Repubblica Ceca 26
MA - Marocco 26
PT - Portogallo 24
CL - Cile 23
PK - Pakistan 23
VE - Venezuela 23
NZ - Nuova Zelanda 21
RO - Romania 19
TW - Taiwan 19
KE - Kenya 18
HU - Ungheria 17
NO - Norvegia 17
UZ - Uzbekistan 15
AE - Emirati Arabi Uniti 14
LT - Lituania 14
SA - Arabia Saudita 14
EU - Europa 13
IL - Israele 12
TH - Thailandia 12
JO - Giordania 11
PE - Perù 10
UY - Uruguay 10
DK - Danimarca 9
PY - Paraguay 9
TN - Tunisia 9
KZ - Kazakistan 8
AZ - Azerbaigian 7
CI - Costa d'Avorio 7
DZ - Algeria 7
LV - Lettonia 7
MN - Mongolia 7
MZ - Mozambico 7
NG - Nigeria 7
PA - Panama 7
GE - Georgia 6
SN - Senegal 6
AM - Armenia 5
BG - Bulgaria 5
BO - Bolivia 5
EG - Egitto 5
HN - Honduras 5
MD - Moldavia 5
SI - Slovenia 5
BB - Barbados 4
BH - Bahrain 4
CR - Costa Rica 4
DO - Repubblica Dominicana 4
GT - Guatemala 4
JM - Giamaica 4
MM - Myanmar 4
SK - Slovacchia (Repubblica Slovacca) 4
SM - San Marino 4
TT - Trinidad e Tobago 4
BY - Bielorussia 3
CM - Camerun 3
ET - Etiopia 3
LB - Libano 3
MG - Madagascar 3
UG - Uganda 3
XK - ???statistics.table.value.countryCode.XK??? 3
A1 - Anonimo 2
Totale 20.355
Città #
Milan 1.102
Singapore 738
Chandler 554
Ashburn 496
Warsaw 333
Jacksonville 290
Rome 265
Cattolica 253
Dublin 221
Beijing 191
Jakarta 169
San Mateo 164
Wilmington 145
Ann Arbor 119
Hefei 115
Los Angeles 112
Boston 101
New York 101
Dearborn 88
Ho Chi Minh City 88
Nanjing 85
Redwood City 79
Fairfield 76
Lawrence 74
Moscow 73
Woodbridge 73
Houston 72
Dallas 71
Bremen 69
Munich 68
Seattle 68
Turin 68
Bologna 67
Hanoi 64
Naples 64
São Paulo 61
Boardman 60
Monza 57
Frankfurt am Main 55
Helsinki 52
Hong Kong 51
Redmond 50
Princeton 48
Chicago 46
Marseille 46
Brescia 45
Florence 44
Dalmine 43
The Dalles 39
London 38
Busto Arsizio 37
Kuala Lumpur 37
Tokyo 34
Vienna 34
Bergamo 32
Genoa 31
Padova 31
Kent 30
Seoul 30
Amsterdam 29
Mumbai 28
Napoli 28
Paris 28
Phoenix 28
Venezia 28
Torino 27
Berlin 26
Mountain View 26
Atlanta 25
Buffalo 25
Dhaka 25
Nuremberg 25
Rio de Janeiro 25
San Francisco 25
Shanghai 25
Turku 25
Brussels 24
Catania 24
Hebei 24
Henderson 24
Johannesburg 24
Ankara 23
Palermo 23
Santa Clara 23
Sesto San Giovanni 23
Brooklyn 22
Nanchang 22
Salò 22
Verona 22
Belo Horizonte 20
Montreal 20
Norwalk 20
Pavia 20
Pune 20
Shenyang 20
University Park 20
Walnut 20
Baghdad 19
Cambridge 19
Istanbul 19
Totale 8.712
Nome #
Introduzione alla psicologia dei consumatori 735
Measuring patient activation in Italy: Translation, adaptation and validation of the Italian version of the patient activation measure 13 573
Psicologia del "Senza". Nuovi modelli di consumo, nuovi consumatori e prodotti "senza" 457
Giving patients a starring role in their own care: a bibliometric analysis of the on-going literature debate 380
Measuring patient engagement: development and psychometric properties of the Patient Health Engagement (PHE) Scale 342
La consulenza finanziaria 3.0. Dinamiche relazionali e tecniche di gestione alla luce della nuova finanza comportamentale 329
Psicologi: quale formazione per quale professione? 299
Benefit Fraud vs. Tax Evasion: nuove prospettive per la psicologia fiscale 292
Aspetti psicologici nella storia dei consumi. Oltre l'attrezzatura cognitiva del consumatore 287
Brand experience: relazioni impresa-cliente e valore di marca. 283
Is benefit fraud more or less wrong than tax evasion? 266
A psychological perspective on sustainable investments 258
La costruzione sociale delle professioni psicologiche in Italia: percorsi e agenda building 249
Professionalizzazione della psicologia e professioni psicologiche. Il percorso e le prospettive in Italia 240
La relazione tra il contribuente e il funzionario fiscale: una ricerca sulla fiducia in una prospettiva di compliance fiscale 221
Psychology of money and new methods of payment. Generational differences towards a cashless society 218
Neuroeconomics: taxpayers' brain and personality 217
The Organizational Common Good Provision Scale (O-CGP): A Tool for Assessing Employees’ Orientation Towards the Organizational Common Good 214
Psicologia del denaro. Un approccio storico-genetico 205
Il Recupero di Antichi Habiti: Un’Indagine Storica e Psicologica sul Consumo di Abbigliamento Usato 199
Tasse, donazioni e framing effect: uno studio nella prospettiva della psicologia economica 196
Psychological Foundations of Marketing 187
New Trends and Patterns in Sustainable Consumption: A Systematic Review and Research Agenda 185
Psicologia del "Senza". Nuovi modelli di consumo, nuovi consumatori e prodotti "senza" 181
Nuove frontiere per la psicologia clinica: lo psicologo in farmacia 180
The measurement of job insecurity: A revision of Chirumbolo et al. (2015) scale. 180
La contraffazione dei profumi: motivazione e barriere al consumo. 176
Understanding Consumer Financial Behavior. Money Management in an Age of Financial Illiteracy 170
Che fiducia dare alla fiducia?Aggiornamenti sul sentiment dei consumatori e delle imprese in Italia. 164
Money as a symbol in the relationship between financial advisors and their clients: a dyadic study 162
Understanding Individual Attitude to Money: A Systematic Scoping Review and Research Agenda 161
Consumer sentiment after the global financial crisis 157
Sul decidere economico. Le basi affettive e inconsce nelle decisioni di consumo 157
Would you like to pay? Taxpayers’ physiological and behavioral responses 155
Increasing employability in the emerging tourism sector in Mozambique: results of a qualitative study 155
Meeting unexpressed psychological requests in a new context: the psychologist in chemistry 148
Determinants of the willingness to buy products certified by omics technology: differences between regular and occasional consumers of organic food 147
L'ascesa dell'individualismo economico 147
Powerful authorities and trusting citizens: The Slippery Slope Framework and tax compliance in Italy 145
Giving patients a starring role in their own care: a bibliometric analysis of the on-going literature debate 145
Qualitative Consumer and Marketing Research 143
La relazione fra l'immagine di prodotto e l'employer brand 142
Measuring Italian citizens’ engagement in the first wave of the COVID-19 pandemic containment measures: A cross-sectional study 141
Stereotipi di genere e denaro: un approccio mixed-method allo studio del rapporto delle donne con gli investimenti finanziari 139
Attenzione all'ambiente e orientamento politico: ecologia di destra e ecologia di sinistra? 138
La produzione di conoscenza valutativa: processi ed esiti 138
The effects of changes in job insecurity on daily consumption and major life decisions 138
A new approach for psychological consultation: the psychologist at the chemist's 137
Dollars and Sense: How We Misthink Money and How to Spend Smarter 136
La fabbrica delle scelte. 25 bias comportamentali che influenzano i nostri acquisti 136
"Omics" technologies for the certification of organic vegetables: Consumers' orientation in Italy and the main determinants of their acceptance 135
Is Psychology of Money a gendered affair? A scoping review and research agenda 133
La comunicazione sociale contro l'evasione fiscale: un contributo nella prospettiva della psicologia fiscale 133
Job insecurity: extra-organizational antecedents and consequents 132
How Does The Emotional Meaning Associated With Money And Financial Advisor’S Characteristics Impact Investors’ Risk-Taking? 131
Handbook of Brand Management Scales 130
The relationship between political affiliation and attitudes toward taxes 129
Frodare il sistema fiscale è più o meno grave di evadere le tasse? Uno studio esplorativo nella prospettiva della psicologia fiscale 129
Professionalizzare: missione (im-)possibile per l’università? 129
Attitudes toward money, values and personality traits: A comparison between overindebted and non-overindebted individuals 126
Measuring citizens’ engagement during emergencies: Psychometric validation of the Public Health Engagement Scale for Emergency Settings (PHEs-E) 125
Do poachers make harsh gamekeepers? Attitudes to tax evasion and to benefit fraud 123
La fiducia del consumatore in due contesti economici differenti 123
Lay People Representations on the Common Good and Its Financial Provision 123
Lavoro atipico e insicurezza per il lavoro 121
Temporary employment, job insecurity and their extraorganizational outcomes 120
The Ethics of Influence. Government in the Age of Behavioral Science 120
L opinione pubblica italiana sull energia nucleare 116
Assessing social impact in the field of sustainable tourism development: Evidence from Cabo Delgado (MZ) 115
Gli immigrati come nuovi consumatori e le politiche di marketing delle imprese 115
Social Marketing to Protect the Environment: What Works 114
Two sides of the same coin? An investigation of the effects of frames on tax compliance and charitable giving 113
Willingness to Financially Support the Healthcare System: Evidence from Two Experimental Studies during COVID-19 in Italy 112
Lo stato e le prospettive di sviluppo professionale degli psicologi per le organizzazioni in Lombardia. 112
Psicologi: prospettive occupazionali e percorsi di formazione 109
Neuroeconomics: taxpayers’ brain and personality 108
Inquiry-based learning and undergraduates professional identity development: assessment of a field research-based course. 106
Toward a theory of online focus group technique 106
Different conceptions of money and the economic crisis: a study on social representations in the Italian context 105
I climi di consumo e i consumi degli immigrati. La prospettiva psicologica 105
Io compro da casa. Carrelli virtuali e reali nell’Italia del 2020. 105
La psicologia della salute come professione: stato, prospettive e implicazioni per la disciplina e la formazione 102
Ci sono «bullshit jobs» fra le professioni del marketing? 102
La crisi dal punto di vista del consumatore 101
The effects of job insecurity on consumers' behaviours and life projects 100
Psicologia e denaro: questioni di fatto e questioni (interdisciplinari) di metodo 99
Addressing “Bullshit” work in neoliberal academia: Tales from an audit experience and a call to action 98
Aspetti psicosociali della tax compliance in Italia 98
Marketing e desiderio 98
How to measure managerial competencies in contemporary organizations? Guidelines for the development and validation of a context-based scale 97
Perceptions and outcomes of a fiscal bonus: Framing effects on evaluations and usage intentions 97
Migration and Identity Configuration. The Role of Consumption in the Process of Cultural Integration 97
La terza faccia della moneta. Le dinamiche che guidano la nostra relazione con il denaro 96
Recensione: Il comportamento di consumo degli anziani 95
Frugalità 95
Social frame and tax compliance modulate electrophysiological and autonomic responses following tax-related decisions 94
Promuovere la tax compliance: uno studio etnografico sull’interazione tra autorità fiscale e professionista fiscale nel corso del contraddittorio in Agenzia delle Entrate 94
Determinants of the Financial Contribution to the NHS: The Case of the COVID-19 Emergency in Italy 92
Cool: how the brain’s hidden quest for cool drives our economy and shapes our world. 91
L’ascesa dell’individualismo economico (seconda edizione) 90
Totale 16.489
Categoria #
all - tutte 74.133
article - articoli 0
book - libri 0
conference - conferenze 0
curatela - curatele 0
other - altro 0
patent - brevetti 0
selected - selezionate 0
volume - volumi 0
Totale 74.133


Totale Lug Ago Sett Ott Nov Dic Gen Feb Mar Apr Mag Giu
2020/2021836 0 0 0 0 0 80 112 42 210 123 190 79
2021/20221.585 112 147 78 96 78 91 64 207 132 156 209 215
2022/20232.914 261 236 254 364 285 318 185 217 417 101 150 126
2023/20242.249 134 388 83 162 166 195 160 95 139 196 227 304
2024/20253.522 122 123 271 208 278 212 190 195 469 381 587 486
2025/20264.248 1.093 224 510 934 1.206 281 0 0 0 0 0 0
Totale 20.684