Lozza, Edoardo
 Distribuzione geografica
Continente #
EU - Europa 9.415
NA - Nord America 5.270
AS - Asia 4.192
SA - Sud America 1.070
AF - Africa 145
OC - Oceania 65
Continente sconosciuto - Info sul continente non disponibili 18
Totale 20.175
Nazione #
IT - Italia 5.326
US - Stati Uniti d'America 5.098
SG - Singapore 1.998
BR - Brasile 877
CN - Cina 873
DE - Germania 860
SE - Svezia 655
FR - Francia 475
UA - Ucraina 383
PL - Polonia 349
GB - Regno Unito 343
VN - Vietnam 247
IE - Irlanda 228
ID - Indonesia 227
IN - India 177
FI - Finlandia 171
RU - Federazione Russa 127
NL - Olanda 112
TR - Turchia 95
CA - Canada 86
HK - Hong Kong 65
MY - Malesia 63
AR - Argentina 61
CH - Svizzera 60
KR - Corea 59
JP - Giappone 57
BD - Bangladesh 54
IQ - Iraq 48
AT - Austria 47
MX - Messico 47
AU - Australia 44
ES - Italia 44
BE - Belgio 40
PH - Filippine 39
ZA - Sudafrica 39
GR - Grecia 31
CO - Colombia 29
IR - Iran 27
CZ - Repubblica Ceca 26
MA - Marocco 26
EC - Ecuador 25
PT - Portogallo 24
CL - Cile 22
VE - Venezuela 22
NZ - Nuova Zelanda 21
PK - Pakistan 21
RO - Romania 19
TW - Taiwan 19
HU - Ungheria 17
KE - Kenya 16
LT - Lituania 14
UZ - Uzbekistan 14
AE - Emirati Arabi Uniti 13
EU - Europa 13
NO - Norvegia 13
SA - Arabia Saudita 13
IL - Israele 12
TH - Thailandia 12
PE - Perù 10
UY - Uruguay 10
DK - Danimarca 9
TN - Tunisia 9
JO - Giordania 8
KZ - Kazakistan 8
PY - Paraguay 8
CI - Costa d'Avorio 7
LV - Lettonia 7
MN - Mongolia 7
MZ - Mozambico 7
NG - Nigeria 7
PA - Panama 7
AZ - Azerbaigian 6
DZ - Algeria 6
GE - Georgia 6
AM - Armenia 5
BG - Bulgaria 5
BO - Bolivia 5
EG - Egitto 5
SI - Slovenia 5
SN - Senegal 5
BB - Barbados 4
CR - Costa Rica 4
GT - Guatemala 4
HN - Honduras 4
JM - Giamaica 4
MD - Moldavia 4
MM - Myanmar 4
SK - Slovacchia (Repubblica Slovacca) 4
SM - San Marino 4
TT - Trinidad e Tobago 4
BH - Bahrain 3
BY - Bielorussia 3
CM - Camerun 3
DO - Repubblica Dominicana 3
LB - Libano 3
MG - Madagascar 3
UG - Uganda 3
XK - ???statistics.table.value.countryCode.XK??? 3
A1 - Anonimo 2
AL - Albania 2
Totale 20.143
Città #
Milan 1.093
Singapore 736
Chandler 554
Ashburn 466
Warsaw 330
Jacksonville 290
Rome 263
Cattolica 253
Dublin 221
Beijing 191
Jakarta 169
San Mateo 164
Wilmington 145
Ann Arbor 119
Hefei 115
Los Angeles 105
Boston 100
New York 98
Dearborn 88
Ho Chi Minh City 85
Nanjing 85
Redwood City 79
Fairfield 76
Lawrence 74
Moscow 73
Woodbridge 73
Dallas 71
Houston 71
Bremen 69
Munich 68
Turin 68
Bologna 67
Seattle 67
Naples 64
Hanoi 63
Boardman 60
São Paulo 59
Monza 57
Frankfurt am Main 54
Helsinki 52
Hong Kong 50
Redmond 50
Princeton 48
Marseille 46
Brescia 45
Chicago 45
Dalmine 43
Florence 41
London 38
The Dalles 38
Busto Arsizio 37
Kuala Lumpur 36
Tokyo 33
Vienna 33
Bergamo 32
Genoa 31
Padova 31
Kent 30
Seoul 30
Mumbai 28
Napoli 28
Paris 28
Venezia 28
Phoenix 27
Torino 27
Amsterdam 26
Berlin 26
Mountain View 26
Buffalo 25
Nuremberg 25
Rio de Janeiro 25
San Francisco 25
Shanghai 25
Turku 25
Atlanta 24
Brussels 24
Catania 24
Dhaka 24
Hebei 24
Henderson 24
Johannesburg 23
Palermo 23
Santa Clara 23
Sesto San Giovanni 23
Ankara 22
Nanchang 22
Salò 22
Verona 22
Brooklyn 21
Belo Horizonte 20
Montreal 20
Norwalk 20
Pavia 20
Shenyang 20
University Park 20
Walnut 20
Cambridge 19
Istanbul 19
Pune 19
Cormano 18
Totale 8.626
Nome #
Introduzione alla psicologia dei consumatori 732
Measuring patient activation in Italy: Translation, adaptation and validation of the Italian version of the patient activation measure 13 571
Psicologia del "Senza". Nuovi modelli di consumo, nuovi consumatori e prodotti "senza" 457
Giving patients a starring role in their own care: a bibliometric analysis of the on-going literature debate 379
Measuring patient engagement: development and psychometric properties of the Patient Health Engagement (PHE) Scale 342
La consulenza finanziaria 3.0. Dinamiche relazionali e tecniche di gestione alla luce della nuova finanza comportamentale 328
Psicologi: quale formazione per quale professione? 298
Benefit Fraud vs. Tax Evasion: nuove prospettive per la psicologia fiscale 292
Aspetti psicologici nella storia dei consumi. Oltre l'attrezzatura cognitiva del consumatore 286
Brand experience: relazioni impresa-cliente e valore di marca. 280
Is benefit fraud more or less wrong than tax evasion? 264
A psychological perspective on sustainable investments 257
La costruzione sociale delle professioni psicologiche in Italia: percorsi e agenda building 248
Professionalizzazione della psicologia e professioni psicologiche. Il percorso e le prospettive in Italia 239
Psychology of money and new methods of payment. Generational differences towards a cashless society 217
Neuroeconomics: taxpayers' brain and personality 217
La relazione tra il contribuente e il funzionario fiscale: una ricerca sulla fiducia in una prospettiva di compliance fiscale 216
The Organizational Common Good Provision Scale (O-CGP): A Tool for Assessing Employees’ Orientation Towards the Organizational Common Good 210
Il Recupero di Antichi Habiti: Un’Indagine Storica e Psicologica sul Consumo di Abbigliamento Usato 199
Psicologia del denaro. Un approccio storico-genetico 199
Tasse, donazioni e framing effect: uno studio nella prospettiva della psicologia economica 195
Psychological Foundations of Marketing 187
New Trends and Patterns in Sustainable Consumption: A Systematic Review and Research Agenda 183
Nuove frontiere per la psicologia clinica: lo psicologo in farmacia 180
Psicologia del "Senza". Nuovi modelli di consumo, nuovi consumatori e prodotti "senza" 180
The measurement of job insecurity: A revision of Chirumbolo et al. (2015) scale. 179
La contraffazione dei profumi: motivazione e barriere al consumo. 176
Understanding Consumer Financial Behavior. Money Management in an Age of Financial Illiteracy 170
Che fiducia dare alla fiducia?Aggiornamenti sul sentiment dei consumatori e delle imprese in Italia. 163
Money as a symbol in the relationship between financial advisors and their clients: a dyadic study 160
Sul decidere economico. Le basi affettive e inconsce nelle decisioni di consumo 157
Understanding Individual Attitude to Money: A Systematic Scoping Review and Research Agenda 156
Consumer sentiment after the global financial crisis 156
Would you like to pay? Taxpayers’ physiological and behavioral responses 153
Increasing employability in the emerging tourism sector in Mozambique: results of a qualitative study 153
Meeting unexpressed psychological requests in a new context: the psychologist in chemistry 147
L'ascesa dell'individualismo economico 147
Powerful authorities and trusting citizens: The Slippery Slope Framework and tax compliance in Italy 145
Determinants of the willingness to buy products certified by omics technology: differences between regular and occasional consumers of organic food 144
Qualitative Consumer and Marketing Research 143
Giving patients a starring role in their own care: a bibliometric analysis of the on-going literature debate 143
La relazione fra l'immagine di prodotto e l'employer brand 142
Attenzione all'ambiente e orientamento politico: ecologia di destra e ecologia di sinistra? 137
The effects of changes in job insecurity on daily consumption and major life decisions 137
A new approach for psychological consultation: the psychologist at the chemist's 136
La produzione di conoscenza valutativa: processi ed esiti 136
Dollars and Sense: How We Misthink Money and How to Spend Smarter 136
Measuring Italian citizens’ engagement in the first wave of the COVID-19 pandemic containment measures: A cross-sectional study 136
"Omics" technologies for the certification of organic vegetables: Consumers' orientation in Italy and the main determinants of their acceptance 134
La fabbrica delle scelte. 25 bias comportamentali che influenzano i nostri acquisti 132
Is Psychology of Money a gendered affair? A scoping review and research agenda 131
La comunicazione sociale contro l'evasione fiscale: un contributo nella prospettiva della psicologia fiscale 131
How Does The Emotional Meaning Associated With Money And Financial Advisor’S Characteristics Impact Investors’ Risk-Taking? 130
Stereotipi di genere e denaro: un approccio mixed-method allo studio del rapporto delle donne con gli investimenti finanziari 129
Job insecurity: extra-organizational antecedents and consequents 129
Professionalizzare: missione (im-)possibile per l’università? 129
Frodare il sistema fiscale è più o meno grave di evadere le tasse? Uno studio esplorativo nella prospettiva della psicologia fiscale 128
Handbook of Brand Management Scales 127
The relationship between political affiliation and attitudes toward taxes 126
La fiducia del consumatore in due contesti economici differenti 123
Do poachers make harsh gamekeepers? Attitudes to tax evasion and to benefit fraud 122
Lay People Representations on the Common Good and Its Financial Provision 122
Measuring citizens’ engagement during emergencies: Psychometric validation of the Public Health Engagement Scale for Emergency Settings (PHEs-E) 122
Lavoro atipico e insicurezza per il lavoro 121
Attitudes toward money, values and personality traits: A comparison between overindebted and non-overindebted individuals 120
The Ethics of Influence. Government in the Age of Behavioral Science 120
Temporary employment, job insecurity and their extraorganizational outcomes 118
Gli immigrati come nuovi consumatori e le politiche di marketing delle imprese 115
Social Marketing to Protect the Environment: What Works 114
L opinione pubblica italiana sull energia nucleare 113
Lo stato e le prospettive di sviluppo professionale degli psicologi per le organizzazioni in Lombardia. 112
Two sides of the same coin? An investigation of the effects of frames on tax compliance and charitable giving 112
Willingness to Financially Support the Healthcare System: Evidence from Two Experimental Studies during COVID-19 in Italy 111
Assessing social impact in the field of sustainable tourism development: Evidence from Cabo Delgado (MZ) 111
Neuroeconomics: taxpayers’ brain and personality 108
Psicologi: prospettive occupazionali e percorsi di formazione 107
Toward a theory of online focus group technique 106
I climi di consumo e i consumi degli immigrati. La prospettiva psicologica 105
Io compro da casa. Carrelli virtuali e reali nell’Italia del 2020. 105
Different conceptions of money and the economic crisis: a study on social representations in the Italian context 103
Inquiry-based learning and undergraduates professional identity development: assessment of a field research-based course. 102
La crisi dal punto di vista del consumatore 101
The effects of job insecurity on consumers' behaviours and life projects 100
La psicologia della salute come professione: stato, prospettive e implicazioni per la disciplina e la formazione 99
Psicologia e denaro: questioni di fatto e questioni (interdisciplinari) di metodo 98
Aspetti psicosociali della tax compliance in Italia 98
Marketing e desiderio 98
Ci sono «bullshit jobs» fra le professioni del marketing? 98
Perceptions and outcomes of a fiscal bonus: Framing effects on evaluations and usage intentions 96
La terza faccia della moneta. Le dinamiche che guidano la nostra relazione con il denaro 96
Addressing “Bullshit” work in neoliberal academia: Tales from an audit experience and a call to action 95
Recensione: Il comportamento di consumo degli anziani 95
Frugalità 95
Migration and Identity Configuration. The Role of Consumption in the Process of Cultural Integration 95
How to measure managerial competencies in contemporary organizations? Guidelines for the development and validation of a context-based scale 94
Social frame and tax compliance modulate electrophysiological and autonomic responses following tax-related decisions 93
Promuovere la tax compliance: uno studio etnografico sull’interazione tra autorità fiscale e professionista fiscale nel corso del contraddittorio in Agenzia delle Entrate 93
Cool: how the brain’s hidden quest for cool drives our economy and shapes our world. 91
Determinants of the Financial Contribution to the NHS: The Case of the COVID-19 Emergency in Italy 91
I numeri del disagio 89
Totale 16.341
Categoria #
all - tutte 73.258
article - articoli 0
book - libri 0
conference - conferenze 0
curatela - curatele 0
other - altro 0
patent - brevetti 0
selected - selezionate 0
volume - volumi 0
Totale 73.258


Totale Lug Ago Sett Ott Nov Dic Gen Feb Mar Apr Mag Giu
2020/2021836 0 0 0 0 0 80 112 42 210 123 190 79
2021/20221.585 112 147 78 96 78 91 64 207 132 156 209 215
2022/20232.914 261 236 254 364 285 318 185 217 417 101 150 126
2023/20242.249 134 388 83 162 166 195 160 95 139 196 227 304
2024/20253.522 122 123 271 208 278 212 190 195 469 381 587 486
2025/20264.035 1.093 224 510 934 1.206 68 0 0 0 0 0 0
Totale 20.471