Lozza, Edoardo
 Distribuzione geografica
Continente #
EU - Europa 8.068
NA - Nord America 4.133
AS - Asia 1.469
SA - Sud America 67
OC - Oceania 60
AF - Africa 58
Continente sconosciuto - Info sul continente non disponibili 15
Totale 13.870
Nazione #
IT - Italia 4.642
US - Stati Uniti d'America 4.084
DE - Germania 729
SE - Svezia 583
CN - Cina 453
UA - Ucraina 374
SG - Singapore 363
FR - Francia 351
PL - Polonia 315
GB - Regno Unito 252
IE - Irlanda 224
ID - Indonesia 198
FI - Finlandia 136
IN - India 112
RU - Federazione Russa 105
NL - Olanda 70
MY - Malesia 57
TR - Turchia 57
CH - Svizzera 56
AU - Australia 40
BE - Belgio 40
CA - Canada 40
HK - Hong Kong 38
AT - Austria 37
KR - Corea 32
BR - Brasile 30
JP - Giappone 29
IR - Iran 24
PH - Filippine 24
CZ - Repubblica Ceca 23
VN - Vietnam 21
NZ - Nuova Zelanda 20
PT - Portogallo 19
ES - Italia 18
RO - Romania 17
CL - Cile 14
HU - Ungheria 14
MA - Marocco 14
EU - Europa 13
TW - Taiwan 13
NO - Norvegia 12
TH - Thailandia 11
CO - Colombia 9
DK - Danimarca 8
GR - Grecia 8
IL - Israele 8
ZA - Sudafrica 8
LT - Lituania 7
MZ - Mozambico 7
PK - Pakistan 7
CI - Costa d'Avorio 5
KE - Kenya 5
LV - Lettonia 5
NG - Nigeria 5
PE - Perù 5
VE - Venezuela 5
AE - Emirati Arabi Uniti 4
MD - Moldavia 4
MM - Myanmar 4
MX - Messico 4
SI - Slovenia 4
SM - San Marino 4
AR - Argentina 3
BG - Bulgaria 3
CM - Camerun 3
GE - Georgia 3
KZ - Kazakistan 3
MG - Madagascar 3
SK - Slovacchia (Repubblica Slovacca) 3
UG - Uganda 3
A1 - Anonimo 2
BZ - Belize 2
LK - Sri Lanka 2
LU - Lussemburgo 2
TN - Tunisia 2
AM - Armenia 1
BA - Bosnia-Erzegovina 1
CR - Costa Rica 1
CU - Cuba 1
EC - Ecuador 1
EE - Estonia 1
EG - Egitto 1
GH - Ghana 1
IQ - Iraq 1
JO - Giordania 1
MN - Mongolia 1
MO - Macao, regione amministrativa speciale della Cina 1
PA - Panama 1
RS - Serbia 1
SA - Arabia Saudita 1
TZ - Tanzania 1
Totale 13.870
Città #
Milan 894
Chandler 554
Ashburn 308
Warsaw 307
Jacksonville 289
Cattolica 253
Singapore 244
Rome 218
Dublin 217
San Mateo 164
Jakarta 163
Wilmington 145
Ann Arbor 119
Boston 90
Dearborn 88
Nanjing 85
Redwood City 79
Fairfield 76
Lawrence 74
Woodbridge 73
Moscow 71
Bremen 69
Beijing 68
Houston 59
Boardman 58
Seattle 58
Turin 56
Helsinki 51
Redmond 50
Princeton 48
Monza 47
Marseille 46
Bologna 44
Naples 44
New York 44
Dalmine 43
Dallas 42
Florence 39
Busto Arsizio 37
Brescia 36
Munich 35
Chicago 32
Kuala Lumpur 32
Vienna 29
Napoli 28
Venezia 28
London 27
Torino 27
Mountain View 26
Mumbai 25
Padova 25
Brussels 24
Hebei 24
Henderson 24
Shanghai 24
Bergamo 23
Hong Kong 23
Nanchang 22
Palermo 22
Salò 22
Los Angeles 20
Paris 20
Shenyang 20
University Park 20
Walnut 20
Cambridge 19
Norwalk 19
Pavia 19
Cormano 18
Genoa 18
Sesto San Giovanni 18
Sorisole 18
Amsterdam 17
Frankfurt am Main 17
Nürnberg 17
Trieste 17
Ankara 16
Verona 16
Catania 15
Hangzhou 15
Parma 15
Pune 15
Udine 15
Zurich 15
Sydney 14
Augusta 13
Filago 13
Gallarate 13
San Giuliano Milanese 13
Santiago 13
Vigevano 13
Andover 12
Berlin 12
Como 12
Madone 12
Phoenix 12
Bari 11
Castasegna 11
Hanoi 11
Ottawa 11
Totale 6.587
Nome #
Introduzione alla psicologia dei consumatori 605
Measuring patient activation in Italy: Translation, adaptation and validation of the Italian version of the patient activation measure 13 464
Psicologia del "Senza". Nuovi modelli di consumo, nuovi consumatori e prodotti "senza" 379
Giving patients a starring role in their own care: a bibliometric analysis of the on-going literature debate 341
La consulenza finanziaria 3.0. Dinamiche relazionali e tecniche di gestione alla luce della nuova finanza comportamentale 274
Benefit Fraud vs. Tax Evasion: nuove prospettive per la psicologia fiscale 272
Psicologi: quale formazione per quale professione? 271
Brand experience: relazioni impresa-cliente e valore di marca. 242
Aspetti psicologici nella storia dei consumi. Oltre l'attrezzatura cognitiva del consumatore 241
Is benefit fraud more or less wrong than tax evasion? 236
Measuring patient engagement: development and psychometric properties of the Patient Health Engagement (PHE) Scale 228
Professionalizzazione della psicologia e professioni psicologiche. Il percorso e le prospettive in Italia 211
La costruzione sociale delle professioni psicologiche in Italia: percorsi e agenda building 190
Neuroeconomics: taxpayers' brain and personality 178
Tasse, donazioni e framing effect: uno studio nella prospettiva della psicologia economica 168
Psychological Foundations of Marketing 166
La relazione tra il contribuente e il funzionario fiscale: una ricerca sulla fiducia in una prospettiva di compliance fiscale 160
The measurement of job insecurity: A revision of Chirumbolo et al. (2015) scale. 154
Understanding Consumer Financial Behavior. Money Management in an Age of Financial Illiteracy 147
Psychology of money and new methods of payment. Generational differences towards a cashless society 144
Nuove frontiere per la psicologia clinica: lo psicologo in farmacia 144
Il Recupero di Antichi Habiti: Un’Indagine Storica e Psicologica sul Consumo di Abbigliamento Usato 144
Psicologia del "Senza". Nuovi modelli di consumo, nuovi consumatori e prodotti "senza" 142
Che fiducia dare alla fiducia?Aggiornamenti sul sentiment dei consumatori e delle imprese in Italia. 135
La contraffazione dei profumi: motivazione e barriere al consumo. 135
New Trends and Patterns in Sustainable Consumption: A Systematic Review and Research Agenda 132
L'ascesa dell'individualismo economico 128
Consumer sentiment after the global financial crisis 127
Meeting unexpressed psychological requests in a new context: the psychologist in chemistry 126
Qualitative Consumer and Marketing Research 124
Sul decidere economico. Le basi affettive e inconsce nelle decisioni di consumo 123
Would you like to pay? Taxpayers’ physiological and behavioral responses 121
A psychological perspective on sustainable investments 120
La relazione fra l'immagine di prodotto e l'employer brand 119
Increasing employability in the emerging tourism sector in Mozambique: results of a qualitative study 118
Psicologia del denaro. Un approccio storico-genetico 115
The effects of changes in job insecurity on daily consumption and major life decisions 114
A new approach for psychological consultation: the psychologist at the chemist's 113
Frodare il sistema fiscale è più o meno grave di evadere le tasse? Uno studio esplorativo nella prospettiva della psicologia fiscale 111
Giving patients a starring role in their own care: a bibliometric analysis of the on-going literature debate 111
Professionalizzare: missione (im-)possibile per l’università? 110
Powerful authorities and trusting citizens: The Slippery Slope Framework and tax compliance in Italy 109
La fabbrica delle scelte. 25 bias comportamentali che influenzano i nostri acquisti 108
La produzione di conoscenza valutativa: processi ed esiti 107
Handbook of Brand Management Scales 105
Job insecurity: extra-organizational antecedents and consequents 104
The Organizational Common Good Provision Scale (O-CGP): A Tool for Assessing Employees’ Orientation Towards the Organizational Common Good 103
La fiducia del consumatore in due contesti economici differenti 103
Attenzione all'ambiente e orientamento politico: ecologia di destra e ecologia di sinistra? 102
Money as a symbol in the relationship between financial advisors and their clients: a dyadic study 102
La comunicazione sociale contro l'evasione fiscale: un contributo nella prospettiva della psicologia fiscale 97
Dollars and Sense: How We Misthink Money and How to Spend Smarter 96
The relationship between political affiliation and attitudes toward taxes 95
Lavoro atipico e insicurezza per il lavoro 94
Two sides of the same coin? An investigation of the effects of frames on tax compliance and charitable giving 94
Social Marketing to Protect the Environment: What Works 91
Do poachers make harsh gamekeepers? Attitudes to tax evasion and to benefit fraud 90
Psicologi: prospettive occupazionali e percorsi di formazione 88
La crisi dal punto di vista del consumatore 87
Io compro da casa. Carrelli virtuali e reali nell’Italia del 2020. 85
L opinione pubblica italiana sull energia nucleare 83
Temporary employment, job insecurity and their extraorganizational outcomes 83
Toward a theory of online focus group technique 81
Understanding Individual Attitude to Money: A Systematic Scoping Review and Research Agenda 80
Gli immigrati come nuovi consumatori e le politiche di marketing delle imprese 80
Ci sono «bullshit jobs» fra le professioni del marketing? 80
Aspetti psicosociali della tax compliance in Italia 77
Frugalità 77
Measuring Italian citizens’ engagement in the first wave of the COVID-19 pandemic containment measures: A cross-sectional study 77
Recensione: Il comportamento di consumo degli anziani 76
The Ethics of Influence. Government in the Age of Behavioral Science 76
Inquiry-based learning and undergraduates professional identity development: assessment of a field research-based course. 75
Marketing e desiderio 75
Lo stato e le prospettive di sviluppo professionale degli psicologi per le organizzazioni in Lombardia. 74
Neuroeconomics: taxpayers’ brain and personality 74
How Does The Emotional Meaning Associated With Money And Financial Advisor’S Characteristics Impact Investors’ Risk-Taking? 74
I climi di consumo e i consumi degli immigrati. La prospettiva psicologica 73
The effects of job insecurity on consumers' behaviours and life projects 71
Consumers after the crisis: towards new models of consumptions? 70
Lay People Representations on the Common Good and Its Financial Provision 69
I numeri del disagio 68
Lo stato e le prospettive di sviluppo professionale degli psicologi per le organizzazioni in Lombardia. 67
Bonus fiscale o taglio delle tasse? 66
Changes in Job Insecurity and Extraorganizational Outcomes: the Effects on Consumption and Major Life Decisions in Slovak Republic 66
Cool: how the brain’s hidden quest for cool drives our economy and shapes our world. 65
Determinants of the willingness to buy products certified by omics technology: differences between regular and occasional consumers of organic food 63
Social frame and tax compliance modulate electrophysiological and autonomic responses following tax-related decisions 63
Assessing social impact in the field of sustainable tourism development: Evidence from Cabo Delgado (MZ) 63
Rethinking the crisis from the consumer perspective. The Italian case 63
Milano: nelle rappresentazioni e nelle attese degli stakeholders. 62
The Relationship Between Political Ideology and Attitudes Toward Tax Compliance: The Case of Italian Taxpayers 62
Modern Analysis of Customer Surveys 61
La terza faccia della moneta. Le dinamiche che guidano la nostra relazione con il denaro 61
Measuring citizens’ engagement during emergencies: Psychometric validation of the Public Health Engagement Scale for Emergency Settings (PHEs-E) 61
Willingness to Financially Support the Healthcare System: Evidence from Two Experimental Studies during COVID-19 in Italy 60
Lo stato e il futuro delle professioni psicologiche nella prospettiva degli psicologi del Lazio. 60
The Common Good Provision Scale (CGP): A tool for assessing people's orientation towards economic and social sustainability 60
"Omics" technologies for the certification of organic vegetables: Consumers' orientation in Italy and the main determinants of their acceptance 59
Migration and Identity Configuration. The Role of Consumption in the Process of Cultural Integration 59
Perceptions and outcomes of a fiscal bonus: Framing effects on evaluations and usage intentions 58
Totale 12.315
Categoria #
all - tutte 49.996
article - articoli 0
book - libri 0
conference - conferenze 0
curatela - curatele 0
other - altro 0
patent - brevetti 0
selected - selezionate 0
volume - volumi 0
Totale 49.996


Totale Lug Ago Sett Ott Nov Dic Gen Feb Mar Apr Mag Giu
2019/2020767 0 0 0 0 0 0 129 85 146 100 150 157
2020/20211.501 108 137 96 162 162 80 112 42 210 123 190 79
2021/20221.585 112 147 78 96 78 91 64 207 132 156 209 215
2022/20232.914 261 236 254 364 285 318 185 217 417 101 150 126
2023/20242.249 134 388 83 162 166 195 160 95 139 196 227 304
2024/20251.231 122 123 271 208 278 212 17 0 0 0 0 0
Totale 14.145