Lozza, Edoardo
 Distribuzione geografica
Continente #
EU - Europa 7.686
NA - Nord America 4.057
AS - Asia 1.234
SA - Sud America 63
AF - Africa 51
OC - Oceania 50
Continente sconosciuto - Info sul continente non disponibili 15
Totale 13.156
Nazione #
IT - Italia 4.420
US - Stati Uniti d'America 4.011
DE - Germania 715
SE - Svezia 560
CN - Cina 392
UA - Ucraina 374
FR - Francia 327
PL - Polonia 315
SG - Singapore 234
IE - Irlanda 223
GB - Regno Unito 215
ID - Indonesia 191
FI - Finlandia 114
IN - India 106
RU - Federazione Russa 101
CH - Svizzera 56
NL - Olanda 56
MY - Malesia 54
TR - Turchia 50
BE - Belgio 37
CA - Canada 37
AT - Austria 34
AU - Australia 32
HK - Hong Kong 32
KR - Corea 31
JP - Giappone 27
BR - Brasile 26
IR - Iran 24
CZ - Repubblica Ceca 23
PH - Filippine 20
NZ - Nuova Zelanda 18
PT - Portogallo 17
ES - Italia 15
CL - Cile 14
HU - Ungheria 14
MA - Marocco 14
EU - Europa 13
TW - Taiwan 13
VN - Vietnam 13
RO - Romania 11
NO - Norvegia 10
TH - Thailandia 10
CO - Colombia 9
GR - Grecia 8
IL - Israele 8
DK - Danimarca 7
MZ - Mozambico 7
PK - Pakistan 7
LT - Lituania 6
CI - Costa d'Avorio 5
KE - Kenya 5
LV - Lettonia 5
NG - Nigeria 5
PE - Perù 5
VE - Venezuela 5
ZA - Sudafrica 5
AE - Emirati Arabi Uniti 4
MD - Moldavia 4
MM - Myanmar 4
MX - Messico 4
SI - Slovenia 4
SM - San Marino 4
AR - Argentina 3
BG - Bulgaria 3
CM - Camerun 3
GE - Georgia 3
KZ - Kazakistan 3
SK - Slovacchia (Repubblica Slovacca) 3
UG - Uganda 3
A1 - Anonimo 2
BZ - Belize 2
LK - Sri Lanka 2
LU - Lussemburgo 2
TN - Tunisia 2
AM - Armenia 1
BA - Bosnia-Erzegovina 1
CR - Costa Rica 1
CU - Cuba 1
EC - Ecuador 1
EE - Estonia 1
GH - Ghana 1
IQ - Iraq 1
JO - Giordania 1
MN - Mongolia 1
MO - Macao, regione amministrativa speciale della Cina 1
PA - Panama 1
RS - Serbia 1
SA - Arabia Saudita 1
TZ - Tanzania 1
Totale 13.156
Città #
Milan 813
Chandler 554
Warsaw 307
Jacksonville 289
Ashburn 279
Cattolica 253
Dublin 216
Rome 193
San Mateo 164
Jakarta 160
Wilmington 145
Singapore 128
Ann Arbor 119
Boston 90
Dearborn 88
Nanjing 85
Redwood City 79
Fairfield 76
Lawrence 74
Woodbridge 73
Bremen 69
Moscow 69
Beijing 67
Houston 59
Boardman 58
Seattle 55
Turin 52
Redmond 50
Princeton 48
Marseille 46
Monza 46
New York 44
Dalmine 43
Naples 43
Bologna 42
Dallas 42
Florence 38
Busto Arsizio 37
Munich 35
Chicago 32
Brescia 31
Kuala Lumpur 31
Helsinki 30
Napoli 28
Venezia 28
Torino 27
Vienna 27
Mountain View 26
Mumbai 25
Padova 25
Hebei 24
Henderson 24
Brussels 22
Nanchang 22
Palermo 22
Salò 22
Shanghai 22
Bergamo 21
Shenyang 20
University Park 20
Walnut 20
Cambridge 19
Norwalk 19
Pavia 19
Cormano 18
Genoa 18
Los Angeles 18
Paris 18
Sesto San Giovanni 18
Sorisole 18
Hong Kong 17
Nürnberg 17
Trieste 17
Ankara 15
Catania 15
Hangzhou 15
London 15
Verona 15
Zurich 15
Frankfurt am Main 14
Amsterdam 13
Augusta 13
Filago 13
Gallarate 13
Parma 13
Pune 13
San Giuliano Milanese 13
Santiago 13
Vigevano 13
Andover 12
Berlin 12
Como 12
Madone 12
Phoenix 12
Castasegna 11
Ottawa 11
Paderno Dugnano 11
Rescaldina 11
Udine 11
Washington 11
Totale 6.240
Nome #
Introduzione alla psicologia dei consumatori 544
Measuring patient activation in Italy: Translation, adaptation and validation of the Italian version of the patient activation measure 13 428
Psicologia del "Senza". Nuovi modelli di consumo, nuovi consumatori e prodotti "senza" 358
Giving patients a starring role in their own care: a bibliometric analysis of the on-going literature debate 331
Psicologi: quale formazione per quale professione? 268
Benefit Fraud vs. Tax Evasion: nuove prospettive per la psicologia fiscale 267
La consulenza finanziaria 3.0. Dinamiche relazionali e tecniche di gestione alla luce della nuova finanza comportamentale 263
Aspetti psicologici nella storia dei consumi. Oltre l'attrezzatura cognitiva del consumatore 240
Brand experience: relazioni impresa-cliente e valore di marca. 231
Measuring patient engagement: development and psychometric properties of the Patient Health Engagement (PHE) Scale 227
Professionalizzazione della psicologia e professioni psicologiche. Il percorso e le prospettive in Italia 208
Is benefit fraud more or less wrong than tax evasion? 185
La costruzione sociale delle professioni psicologiche in Italia: percorsi e agenda building 169
Psychological Foundations of Marketing 163
Tasse, donazioni e framing effect: uno studio nella prospettiva della psicologia economica 162
Neuroeconomics: taxpayers' brain and personality 158
La relazione tra il contribuente e il funzionario fiscale: una ricerca sulla fiducia in una prospettiva di compliance fiscale 155
The measurement of job insecurity: A revision of Chirumbolo et al. (2015) scale. 153
Nuove frontiere per la psicologia clinica: lo psicologo in farmacia 144
Understanding Consumer Financial Behavior. Money Management in an Age of Financial Illiteracy 144
Il Recupero di Antichi Habiti: Un’Indagine Storica e Psicologica sul Consumo di Abbigliamento Usato 141
Psicologia del "Senza". Nuovi modelli di consumo, nuovi consumatori e prodotti "senza" 137
La contraffazione dei profumi: motivazione e barriere al consumo. 135
Che fiducia dare alla fiducia?Aggiornamenti sul sentiment dei consumatori e delle imprese in Italia. 134
Psychology of money and new methods of payment. Generational differences towards a cashless society 133
L'ascesa dell'individualismo economico 127
Consumer sentiment after the global financial crisis 127
New Trends and Patterns in Sustainable Consumption: A Systematic Review and Research Agenda 124
Meeting unexpressed psychological requests in a new context: the psychologist in chemistry 123
Qualitative Consumer and Marketing Research 123
Sul decidere economico. Le basi affettive e inconsce nelle decisioni di consumo 123
Would you like to pay? Taxpayers’ physiological and behavioral responses 119
La relazione fra l'immagine di prodotto e l'employer brand 116
A new approach for psychological consultation: the psychologist at the chemist's 113
The effects of changes in job insecurity on daily consumption and major life decisions 112
Frodare il sistema fiscale è più o meno grave di evadere le tasse? Uno studio esplorativo nella prospettiva della psicologia fiscale 111
Increasing employability in the emerging tourism sector in Mozambique: results of a qualitative study 110
Powerful authorities and trusting citizens: The Slippery Slope Framework and tax compliance in Italy 108
Professionalizzare: missione (im-)possibile per l’università? 108
A psychological perspective on sustainable investments 106
La fabbrica delle scelte. 25 bias comportamentali che influenzano i nostri acquisti 106
Psicologia del denaro. Un approccio storico-genetico 106
Giving patients a starring role in their own care: a bibliometric analysis of the on-going literature debate 105
Handbook of Brand Management Scales 104
Job insecurity: extra-organizational antecedents and consequents 103
La produzione di conoscenza valutativa: processi ed esiti 103
La fiducia del consumatore in due contesti economici differenti 101
Attenzione all'ambiente e orientamento politico: ecologia di destra e ecologia di sinistra? 99
La comunicazione sociale contro l'evasione fiscale: un contributo nella prospettiva della psicologia fiscale 97
Dollars and Sense: How We Misthink Money and How to Spend Smarter 95
Money as a symbol in the relationship between financial advisors and their clients: a dyadic study 95
Two sides of the same coin? An investigation of the effects of frames on tax compliance and charitable giving 94
The relationship between political affiliation and attitudes toward taxes 91
Do poachers make harsh gamekeepers? Attitudes to tax evasion and to benefit fraud 90
Lavoro atipico e insicurezza per il lavoro 89
Social Marketing to Protect the Environment: What Works 88
La crisi dal punto di vista del consumatore 87
Psicologi: prospettive occupazionali e percorsi di formazione 87
The Organizational Common Good Provision Scale (O-CGP): A Tool for Assessing Employees’ Orientation Towards the Organizational Common Good 81
Toward a theory of online focus group technique 80
Ci sono «bullshit jobs» fra le professioni del marketing? 80
Temporary employment, job insecurity and their extraorganizational outcomes 79
L opinione pubblica italiana sull energia nucleare 78
Gli immigrati come nuovi consumatori e le politiche di marketing delle imprese 78
Aspetti psicosociali della tax compliance in Italia 77
Frugalità 77
Recensione: Il comportamento di consumo degli anziani 76
Io compro da casa. Carrelli virtuali e reali nell’Italia del 2020. 76
Marketing e desiderio 75
Measuring Italian citizens’ engagement in the first wave of the COVID-19 pandemic containment measures: A cross-sectional study 74
Lo stato e le prospettive di sviluppo professionale degli psicologi per le organizzazioni in Lombardia. 73
Inquiry-based learning and undergraduates professional identity development: assessment of a field research-based course. 72
Neuroeconomics: taxpayers’ brain and personality 70
I climi di consumo e i consumi degli immigrati. La prospettiva psicologica 70
Understanding Individual Attitude to Money: A Systematic Scoping Review and Research Agenda 68
I numeri del disagio 67
The Ethics of Influence. Government in the Age of Behavioral Science 67
Lay People Representations on the Common Good and Its Financial Provision 67
How Does The Emotional Meaning Associated With Money And Financial Advisor’S Characteristics Impact Investors’ Risk-Taking? 67
The effects of job insecurity on consumers' behaviours and life projects 66
Consumers after the crisis: towards new models of consumptions? 66
Cool: how the brain’s hidden quest for cool drives our economy and shapes our world. 65
Changes in Job Insecurity and Extraorganizational Outcomes: the Effects on Consumption and Major Life Decisions in Slovak Republic 65
Bonus fiscale o taglio delle tasse? 64
Lo stato e le prospettive di sviluppo professionale degli psicologi per le organizzazioni in Lombardia. 63
Milano: nelle rappresentazioni e nelle attese degli stakeholders. 62
Assessing social impact in the field of sustainable tourism development: Evidence from Cabo Delgado (MZ) 62
Rethinking the crisis from the consumer perspective. The Italian case 62
The Relationship Between Political Ideology and Attitudes Toward Tax Compliance: The Case of Italian Taxpayers 61
Social frame and tax compliance modulate electrophysiological and autonomic responses following tax-related decisions 61
La terza faccia della moneta. Le dinamiche che guidano la nostra relazione con il denaro 60
The Common Good Provision Scale (CGP): A tool for assessing people's orientation towards economic and social sustainability 60
Lo stato e il futuro delle professioni psicologiche nella prospettiva degli psicologi del Lazio. 59
Modern Analysis of Customer Surveys 59
Migration and Identity Configuration. The Role of Consumption in the Process of Cultural Integration 59
Perceptions and outcomes of a fiscal bonus: Framing effects on evaluations and usage intentions 58
Postfazione 55
Determinants of the willingness to buy products certified by omics technology: differences between regular and occasional consumers of organic food 54
Psicologi e organizzazioni: nuove proposte 53
Prospect Theory And Fiscal Reforms: Tax Rebate Or Fiscal Bonus? 52
Totale 11.786
Categoria #
all - tutte 44.683
article - articoli 0
book - libri 0
conference - conferenze 0
curatela - curatele 0
other - altro 0
patent - brevetti 0
selected - selezionate 0
volume - volumi 0
Totale 44.683


Totale Lug Ago Sett Ott Nov Dic Gen Feb Mar Apr Mag Giu
2019/20201.344 0 0 131 109 196 141 129 85 146 100 150 157
2020/20211.501 108 137 96 162 162 80 112 42 210 123 190 79
2021/20221.585 112 147 78 96 78 91 64 207 132 156 209 215
2022/20232.914 261 236 254 364 285 318 185 217 417 101 150 126
2023/20242.249 134 388 83 162 166 195 160 95 139 196 227 304
2024/2025499 122 123 254 0 0 0 0 0 0 0 0 0
Totale 13.413