Lozza, Edoardo

Lozza, Edoardo  

MILANO - Dipartimento di Psicologia  

Mostra records
Risultati 1 - 20 di 120 (tempo di esecuzione: 0.047 secondi).
Data di pubblicazione Titolo Autore(i) File
1-gen-2021 How Does The Emotional Meaning Associated With Money And Financial Advisor’S Characteristics Impact Investors’ Risk-Taking? Lippi, A.; Lozza, E.; Poli, F.; Castiglioni, C.
1-gen-2021 I climi di consumo e i consumi degli immigrati. La prospettiva psicologica Castiglioni, C.; Lozza, E.
1-gen-2021 Io compro da casa. Carrelli virtuali e reali nell’Italia del 2020. Lozza, Edoardo
1-gen-2021 La fabbrica delle scelte. 25 bias comportamentali che influenzano i nostri acquisti Lozza, Edoardo
1-gen-2021 Measuring citizens’ engagement during emergencies: Psychometric validation of the Public Health Engagement Scale for Emergency Settings (PHEs-E) Graffigna, Guendalina; Palamenghi, Lorenzo; Barello, Serena; Savarese, Mariarosaria; Castellini, Greta; Lozza, Edoardo; Bonanomi, Andrea
1-gen-2021 The Economic Psychology of Tax Compliance and Charitable Giving: A Comparative Analysis and Research Agenda Castiglioni, Cinzia; Lozza, Edoardo
1-gen-2020 Assessing social impact in the field of sustainable tourism development: Evidence from Cabo Delgado (MZ) Castiglioni, Cinzia; Lozza, Edoardo; Anselmi, Paolo; Rossi, Rossella
1-gen-2020 Ci sono «bullshit jobs» fra le professioni del marketing? Lozza, Edoardo
1-gen-2020 Determinants of the Financial Contribution to the NHS: The Case of the COVID-19 Emergency in Italy Castiglioni, C.; Lozza, E.
1-gen-2020 Gli immigrati come nuovi consumatori e le politiche di marketing delle imprese Fiocca, R.; Lozza, E.; Olivetta, E.
1-gen-2020 La consulenza finanziaria 3.0. Dinamiche relazionali e tecniche di gestione alla luce della nuova finanza comportamentale Lozza, E
1-gen-2020 Measuring Italian citizens’ engagement in the first wave of the COVID-19 pandemic containment measures: A cross-sectional study Graffigna, Guendalina; Barello, Serena; Savarese, Mariarosaria; Palamenghi, Lorenzo; Castellini, Greta; Bonanomi, Andrea; Lozza, Edoardo
1-gen-2020 Migration and Identity Configuration. The Role of Consumption in the Process of Cultural Integration Castiglioni, C.; Lozza, E.
1-gen-2020 New Trends and Patterns in Sustainable Consumption: A Systematic Review and Research Agenda Sesini, Giulia; Castiglioni, Cinzia; Lozza, Edoardo
1-gen-2020 The effects of changes in job insecurity on daily consumption and major life decisions Lozza, Edoardo; Castiglioni, Cinzia; Bonanomi, Andrea
1-gen-2019 Changes in Job Insecurity and Extraorganizational Outcomes: the Effects on Consumption and Major Life Decisions in Slovak Republic Castiglioni, Cinzia; Hevierova, Michaela; Lozza, Edoardo
1-gen-2019 Dollars and Sense: How We Misthink Money and How to Spend Smarter Lozza, E
1-gen-2019 Il Recupero di Antichi Habiti: Un’Indagine Storica e Psicologica sul Consumo di Abbigliamento Usato Lozza, Edoardo; Cornaggia, Cecilia; Castiglioni, Cinzia
1-gen-2019 Psicologia del "Senza". Nuovi modelli di consumo, nuovi consumatori e prodotti "senza" Lozza, Edoardo; Fusari, Giulia
1-gen-2019 Social frame and tax compliance modulate electrophysiological and autonomic responses following tax-related decisions Balconi, Michela; Crivelli, Davide; Castiglioni, Cinzia; Lozza, Edoardo