Caravita, Simona Carla Silvia
 Distribuzione geografica
Continente #
EU - Europa 20.181
NA - Nord America 5.756
AS - Asia 1.181
OC - Oceania 83
SA - Sud America 81
AF - Africa 78
Continente sconosciuto - Info sul continente non disponibili 12
Totale 27.372
Nazione #
IT - Italia 15.676
US - Stati Uniti d'America 5.674
DE - Germania 784
FR - Francia 739
PL - Polonia 727
CN - Cina 575
SE - Svezia 496
UA - Ucraina 441
GB - Regno Unito 291
IE - Irlanda 213
CH - Svizzera 169
IN - India 165
FI - Finlandia 99
NO - Norvegia 89
JP - Giappone 87
TR - Turchia 78
AU - Australia 75
PH - Filippine 70
ES - Italia 69
CA - Canada 60
GR - Grecia 59
NL - Olanda 54
RO - Romania 51
BE - Belgio 42
CI - Costa d'Avorio 41
BR - Brasile 40
KR - Corea 30
IR - Iran 28
RU - Federazione Russa 28
HK - Hong Kong 27
CZ - Repubblica Ceca 23
ID - Indonesia 23
SG - Singapore 23
IL - Israele 19
AT - Austria 18
PT - Portogallo 16
CO - Colombia 15
MX - Messico 15
HR - Croazia 13
LT - Lituania 13
VN - Vietnam 13
EG - Egitto 12
PE - Perù 12
SM - San Marino 11
DK - Danimarca 10
HU - Ungheria 10
SA - Arabia Saudita 9
TW - Taiwan 9
MY - Malesia 8
NZ - Nuova Zelanda 8
SK - Slovacchia (Repubblica Slovacca) 8
AL - Albania 7
EU - Europa 6
PK - Pakistan 6
TH - Thailandia 6
A2 - ???statistics.table.value.countryCode.A2??? 5
AR - Argentina 5
BG - Bulgaria 5
DZ - Algeria 5
ET - Etiopia 5
SI - Slovenia 5
CL - Cile 4
PR - Porto Rico 4
RS - Serbia 4
BY - Bielorussia 3
KE - Kenya 3
SC - Seychelles 3
AE - Emirati Arabi Uniti 2
BO - Bolivia 2
IS - Islanda 2
LV - Lettonia 2
MZ - Mozambico 2
NG - Nigeria 2
SR - Suriname 2
ZA - Sudafrica 2
A1 - Anonimo 1
AO - Angola 1
EE - Estonia 1
GT - Guatemala 1
HN - Honduras 1
IQ - Iraq 1
KZ - Kazakistan 1
LU - Lussemburgo 1
LY - Libia 1
MA - Marocco 1
MK - Macedonia 1
MO - Macao, regione amministrativa speciale della Cina 1
MT - Malta 1
PA - Panama 1
VE - Venezuela 1
Totale 27.372
Città #
Rome 987
Milan 879
Warsaw 661
Chandler 539
Ashburn 385
Palermo 339
Fairfield 263
Jacksonville 250
Wilmington 238
Florence 216
Woodbridge 205
Padova 203
Dublin 202
Houston 201
Redwood City 192
Naples 187
San Mateo 173
Turin 165
Cattolica 163
Ann Arbor 148
Bari 148
Napoli 138
Bologna 134
Nanjing 125
Seattle 120
Beijing 112
Torino 112
Brescia 106
Catania 95
Verona 85
Boston 84
Mountain View 76
Cambridge 70
Boardman 69
Dallas 68
Lawrence 68
Genova 64
Modena 64
Dearborn 60
Parma 57
Cagliari 56
Trieste 55
Messina 54
Princeton 48
Bremen 46
Ancona 45
Paris 45
Bergamo 42
Salerno 42
Abidjan 41
Izmir 41
Trento 40
Hangzhou 38
Munich 38
Nanchang 38
Stavanger 38
Caserta 37
Genoa 36
Segrate 36
Como 35
Mumbai 34
Vicenza 33
New York 32
Pune 32
Udine 32
Pescara 31
Kraków 30
Redmond 30
Rende 30
San Giuliano Milanese 30
Sesto San Giovanni 29
Latina 28
Pordenone 28
Sydney 28
Gravina di Catania 26
Lugano 26
Monza 26
Pisa 25
Shenyang 25
Ferrara 24
Venezia 24
Jiaxing 23
San Giuliano 23
Brussels 22
Foggia 22
Livorno 22
London 22
Prato 22
Bolzano 21
Busto Arsizio 21
Catanzaro 21
Chicago 21
Nürnberg 21
University Park 21
Ottawa 20
Perugia 20
Zhengzhou 20
Cosenza 19
Kish 19
Molfetta 19
Totale 10.304
Nome #
L'alunno prepotente. Conoscere e contrastare il bullismo nella scuola 2.709
Locus of control e autostima in bambini italiani di scuola primaria autori e oggetto di prevaricazioni 2.348
Psicologia dello Sviluppo e dell’Educazione. Traiettorie evolutive e contesti educativi: una prospettiva integrata. 2.340
L'(Im)moralità del bullismo 2.178
Bullismo e cyberbullismo: riconoscerli e fronteggiarli a scuola 968
Disagio sociale e bullismo nella scuola multietnica 787
Differenze del funzionamento morale nel bullismo e nel cyberbullismo 687
Misurazione e potenziamento delle competenze socio-cognitive 583
Il bambino e i videogiochi. Implicazioni psicologiche ed educative 525
A scuola contro il bullismo 508
Why should I behave in this way? Rule discrimination within the school context related to bullying 500
THE CHILDREN'S COPING STRATEGIES CHECKLIST-REVISION1: A VALIDATION STUDY IN THE ITALIAN POPULATION 480
Il bullismo nella scuola multietnica 438
Essere vittime di bullismo discriminatorio: esiti e fattori di rischio negli studi internazionali 414
Le strategie di coping in bambini ed adolescenti: il Children’s Coping Strategies Checklist R-1. 391
Emotional, psychophysiological and behavioral responses elicited by the exposition to cyberbullying situations: Two experimental studies 344
Bullying behavior, youth's disease and intervention: which suggestions from the data for research on bullying in the Brazilian context? 310
Age-related differences in contribution of rule-based thinking toward moral evaluations 301
Socio-economic factors related to moral reasoning in childhood and adolescence: the missing link between brain and behavior 299
Il Cyberbullismo come emergenza sociale: indicazioni per l’intervento alla luce della nuova normativa 299
Correlati cognitivi di tipi diversi di aggressività 281
Violent Video Games and Children's Aggressive Behaviors: An Italian Study 278
Rule Perception or Moral Disengagement? Associations of Moral Cognition With Bullying and Defending in Adolescence 272
Quando il bullo è online. Conoscenze e indicazioni per l’intervento efficace contro il cyberbullismo 266
XXVI Congresso AIP Sezione Psicologia dello Sviluppo e dell’Educazione. Pre-Atti. 261
Use of violent video games during school years, quality of social relations and problems of aggressive behaviour 258
Competenza sociale e preferenza sociale in bambini prescolari coinvolti nel bullismo 249
The Parenting Alliance Measure: the first contribute to the validation of the measure in Italian mothers and fathers. 234
Why do early adolescents bully? Exploring the influence of prestige norms on social and psychological motives to bully 218
A Measure to Assess Individual Differences for Disgust Sensitivity: An Italian Version of the Disgust Scale – Revised 212
Fattori di rischio nel bullismo interetnico in adolescenti italiani vs. Stranieri 197
Prosocial involvement in antisocial situations: Defending the victims of bullying 196
Vittimizzazione in situazioni di bullismo e colpevolizzazione della vittima in rapporto a dimensioni di contesto: uno studio in due città 192
Behavioral Indices of Neuropsychological Processing Implicated in Moral Domain Reasoning amongst Children and Adolescents 191
Influenze del contesto dei pari sui processi di disimpegno morale nelle situazioni di bullismo 189
Meccanismi di rischio associati al bullismo discriminatorio etnico 188
Se la vittima è immigrata fa la differenza? Effetti di in-group e out-group dello status di immigrato per il disimpegno morale nel bullismo: uno studio sperimentale 179
Coinvolgimento nel bullismo, fruizione di stimoli televisivi violenti e funzionamento familiare 177
Socializzazione entro le reti amicali di bullismo e difesa della vittima in rapporto al disimpegno morale: uno studio su bambini e preadolescenti 173
Essere immigrati come fattore di rischio per la vittimizzazione nel bullismo: uno studio italiano su caratteristiche individuali e processi di gruppo 164
La prevenzione dell abuso e del maltrattamento all infanzia all interno del contesto scolastico: rilevazione e segnalazione 162
Il ruolo degli amici nello sviluppo del disimpegno morale: uno studio sull'evoluzione dei network sociali 161
L'ADHD come fattore di rischio dei comportamenti prevaricanti in classe: uno studio pilota 156
Social Status Among Peers: From Sociometric Attraction to Peer Acceptance to Perceived Popularity 150
Competenza sociale come pensiero morale: il disimpegno morale in età evolutiva 148
Parenting Stress and Posttraumatic Stress Symptoms after Childbirth. A Longitudinal Study. 146
Bambini aggressivi e vittime nella scuola dell'infanzia 143
Gruppo maggioritario e gruppo minoritario: profili di rischio degli autori di bullismo a danno di immigrati 143
Moral disengagement for victimization in bullying: Individual or contextual processes? 141
Le competenze di Teoria della Mente 135
Il funzionamento morale come fattore di rischio per il bullismo e il cyberbullismo 135
Società multiculturale: tra integrazione e discriminazione 134
Morality in bullying: What is right and what is wrong? 129
THE EFFECTS OF EXPRESSIVE WRITING ON POSTPARTUM DEPRESSION AND POSTTRAUMATIC STRESS SYMPTOMS 123
Unique and interactive effects of empathy and social status on involvement in bullying 120
Bullying in preschool: The associations between participant roles, social competence, and social preference 114
Moral Disengagement Development: Peer Influences on Cognitive Self-Justification Mechanisms of Social Transgression 110
Social Status among Peers: From Sociometric Attraction to Peer Acceptance to Perceived Popularity 108
Partecipazione al bullismo, status tra i compagni e moralità: quale profilo dei bystander? 107
Stile educativo degli insegnanti e percezione del maltrattamento psicologico a scuola 104
Peer Influences on Moral Disengagement in Late Childhood and Early Adolescence 104
Blog Content and Structure, Cognitive Style and Metacognition 103
Bullismo etnico: chi sono coloro che aggrediscono compagni con background migratorio? 103
Il cyberbullismo nella percezione di genitori, figli e insegnanti 103
Peer Selection and Influence in Defending and Bullying: Effects of Moral Disengagement 93
Friendship Selection and Influence in Bullying and Defending: Effects of Moral Disengagement 86
"Judging by the cover": A grounded-theory study of bullying towards same-country and immigrant peers 85
Early adolescents participation in bullying: Is ToM involved? 84
Contact with migrants and perceived school climate as correlates of bullying toward migrants classmates. 82
MDBQ - A new Measure to Assess Moral Disengagement for Bullying Situations: Comparing Different Structural Models 81
Cognitive distortions and antisocial behaviour: An European perspective 81
La competenza sociale: dal pensiero all’azione socialmente competente 80
Does Direct Personal Contact Increase the Accessibility of Moral Rules? An Experiment with Children and Adolescents 77
Individual correlates and class norms related to defending and passive bystanding behavior in bullying: A multilevel analysis. 74
PROFILES OF BULLIES WHO BULLY CLASSMATES OF MINORITY ETHNIC GROUPS 74
Investigating the Interplay of Cognitive and Emotional Processes in Moral Reasoning: An Experimental Design 73
Distinct Correlates of Perceived Popularity and Social Preference: Evidence From Finland and Italy 71
Cognitive distortions and antisocial behaviour: An European perspective 71
Associations Between Bullying and Depression Among Students in School Transition 70
A new set of personal vs. Impersonal dilemmas for neuroethical investigation 69
Majority group and minority group: risk profiles of bullies who overwhelm immigrant classmates 67
Blogs' Potentialities in Learning: What are the key variables to promote cognitive empowerment 66
Moral disengagement for victimization in bullying: Individual or contextual processes? 65
Family variables and bullying among brazilian adolescents: A mixed study 62
Bullying victimization among internationally adopted adolescents: Psychosocial adjustment and moderating factors 62
Morality processes related to bullying as a risk factor for juvenile and adult delinquency 61
The architecture of high status among Finnish youth 59
Competenza sociale come pensiero morale: stadi e domini 59
Young people's engagement with the European Union: The importance of visions and worries for the future of Europe 59
Empathy in the peer-group. When being empathic may be not enough to behave prosocially: A study among early-adolescents 59
When the bullied peer is native-born vs. immigrant: A mixed-method study with a sample of native-born and immigrant adolescents 59
Moral Disengagement and the Influence of Friendship Networks: The Role of Perceived Popularity and Bullying Behavior 50
Lo sviluppo morale e sociale 49
Bullying immigrant versus non-immigrant peers: Moral disengagement and participant roles 48
Agentic or Communal? Associations between Interpersonal Goals, Popularity, and Bullying in Middle Childhood and Early Adolescence 46
Family interactions and the involvement of adolescents in bullying situations from a bioecological perspective 46
Misurazione e potenziamento delle competenze socio-cognitive 45
Defending victims of bullying in the classroom: The role of moral responsibility and social costs 43
Friendship Selection and Influence in Bullying and Defending: Effects of Moral Disengagement 42
Teachers’ active responses to bullying: Does the school collegial climate make a difference? 42
Totale 27.206
Categoria #
all - tutte 50.146
article - articoli 0
book - libri 0
conference - conferenze 0
curatela - curatele 0
other - altro 0
patent - brevetti 0
selected - selezionate 0
volume - volumi 0
Totale 50.146


Totale Lug Ago Sett Ott Nov Dic Gen Feb Mar Apr Mag Giu
2018/2019589 0 0 0 0 0 0 0 0 0 134 250 205
2019/20203.426 300 150 209 300 303 226 306 258 346 306 456 266
2020/20214.614 281 407 375 347 569 328 418 259 502 386 493 249
2021/20223.977 255 199 208 263 312 294 240 558 386 333 515 414
2022/20235.205 331 336 309 458 426 497 489 590 626 380 460 303
2023/20243.357 274 459 267 396 368 319 396 294 294 290 0 0
Totale 27.702