Caravita, Simona Carla Silvia
 Distribuzione geografica
Continente #
EU - Europa 20.938
NA - Nord America 5.787
AS - Asia 1.308
OC - Oceania 83
SA - Sud America 81
AF - Africa 78
Continente sconosciuto - Info sul continente non disponibili 12
Totale 28.287
Nazione #
IT - Italia 16.300
US - Stati Uniti d'America 5.702
DE - Germania 787
FR - Francia 774
PL - Polonia 727
CN - Cina 596
SE - Svezia 496
UA - Ucraina 441
GB - Regno Unito 293
IE - Irlanda 214
CH - Svizzera 174
IN - India 165
SG - Singapore 122
FI - Finlandia 113
NO - Norvegia 97
JP - Giappone 87
RU - Federazione Russa 86
TR - Turchia 78
AU - Australia 75
PH - Filippine 70
ES - Italia 69
CA - Canada 63
GR - Grecia 59
NL - Olanda 56
RO - Romania 54
BE - Belgio 42
CI - Costa d'Avorio 41
BR - Brasile 40
IR - Iran 30
KR - Corea 30
HK - Hong Kong 27
CZ - Repubblica Ceca 23
ID - Indonesia 23
AT - Austria 20
IL - Israele 20
PT - Portogallo 16
CO - Colombia 15
MX - Messico 15
HR - Croazia 13
LT - Lituania 13
VN - Vietnam 13
EG - Egitto 12
PE - Perù 12
SM - San Marino 11
TW - Taiwan 11
DK - Danimarca 10
HU - Ungheria 10
MY - Malesia 10
SA - Arabia Saudita 9
NZ - Nuova Zelanda 8
SK - Slovacchia (Repubblica Slovacca) 8
AL - Albania 7
EU - Europa 6
PK - Pakistan 6
TH - Thailandia 6
A2 - ???statistics.table.value.countryCode.A2??? 5
AR - Argentina 5
BG - Bulgaria 5
DZ - Algeria 5
ET - Etiopia 5
SI - Slovenia 5
CL - Cile 4
PR - Porto Rico 4
RS - Serbia 4
BY - Bielorussia 3
KE - Kenya 3
SC - Seychelles 3
AE - Emirati Arabi Uniti 2
BO - Bolivia 2
IS - Islanda 2
LV - Lettonia 2
MZ - Mozambico 2
NG - Nigeria 2
SR - Suriname 2
ZA - Sudafrica 2
A1 - Anonimo 1
AO - Angola 1
EE - Estonia 1
GT - Guatemala 1
HN - Honduras 1
IQ - Iraq 1
KZ - Kazakistan 1
LU - Lussemburgo 1
LY - Libia 1
MA - Marocco 1
MK - Macedonia 1
MO - Macao, regione amministrativa speciale della Cina 1
MT - Malta 1
PA - Panama 1
VE - Venezuela 1
Totale 28.287
Città #
Rome 1.057
Milan 957
Warsaw 661
Chandler 539
Ashburn 394
Palermo 368
Fairfield 263
Florence 250
Jacksonville 250
Wilmington 238
Woodbridge 205
Dublin 203
Naples 203
Padova 203
Houston 201
Redwood City 192
San Mateo 173
Turin 172
Bari 166
Cattolica 163
Bologna 149
Ann Arbor 148
Napoli 138
Nanjing 125
Seattle 120
Beijing 117
Torino 112
Brescia 111
Catania 108
Verona 89
Boston 84
Mountain View 76
Boardman 72
Cagliari 71
Cambridge 70
Dallas 68
Lawrence 68
Genova 64
Modena 64
Moscow 61
Dearborn 60
Singapore 60
Messina 57
Parma 57
Trieste 55
Genoa 54
Princeton 48
Bremen 46
Ancona 45
Paris 45
Bergamo 44
Salerno 42
Abidjan 41
Izmir 41
Stavanger 40
Trento 40
Hangzhou 38
Munich 38
Nanchang 38
Vicenza 38
Caserta 37
Segrate 36
Como 35
Monza 35
Mumbai 34
Pescara 33
New York 32
Pune 32
Rende 32
Udine 32
Sesto San Giovanni 31
Kraków 30
Redmond 30
San Giuliano Milanese 30
Latina 28
Pordenone 28
Sydney 28
Perugia 27
Busto Arsizio 26
Gravina di Catania 26
Lugano 26
Pisa 25
Shenyang 25
Ferrara 24
Reggio Calabria 24
Venezia 24
Jiaxing 23
Livorno 23
San Giuliano 23
Brussels 22
Foggia 22
London 22
Prato 22
Bolzano 21
Catanzaro 21
Chicago 21
Nürnberg 21
University Park 21
Aversa 20
Cosenza 20
Totale 10.772
Nome #
L'alunno prepotente. Conoscere e contrastare il bullismo nella scuola 2.818
Psicologia dello Sviluppo e dell’Educazione. Traiettorie evolutive e contesti educativi: una prospettiva integrata. 2.432
Locus of control e autostima in bambini italiani di scuola primaria autori e oggetto di prevaricazioni 2.367
L'(Im)moralità del bullismo 2.298
Bullismo e cyberbullismo: riconoscerli e fronteggiarli a scuola 978
Disagio sociale e bullismo nella scuola multietnica 875
Differenze del funzionamento morale nel bullismo e nel cyberbullismo 706
Misurazione e potenziamento delle competenze socio-cognitive 610
Il bambino e i videogiochi. Implicazioni psicologiche ed educative 545
A scuola contro il bullismo 533
Why should I behave in this way? Rule discrimination within the school context related to bullying 504
THE CHILDREN'S COPING STRATEGIES CHECKLIST-REVISION1: A VALIDATION STUDY IN THE ITALIAN POPULATION 494
Il bullismo nella scuola multietnica 455
Essere vittime di bullismo discriminatorio: esiti e fattori di rischio negli studi internazionali 448
Le strategie di coping in bambini ed adolescenti: il Children’s Coping Strategies Checklist R-1. 398
Emotional, psychophysiological and behavioral responses elicited by the exposition to cyberbullying situations: Two experimental studies 344
Bullying behavior, youth's disease and intervention: which suggestions from the data for research on bullying in the Brazilian context? 313
Il Cyberbullismo come emergenza sociale: indicazioni per l’intervento alla luce della nuova normativa 306
Age-related differences in contribution of rule-based thinking toward moral evaluations 302
Socio-economic factors related to moral reasoning in childhood and adolescence: the missing link between brain and behavior 300
Correlati cognitivi di tipi diversi di aggressività 282
Violent Video Games and Children's Aggressive Behaviors: An Italian Study 279
Rule Perception or Moral Disengagement? Associations of Moral Cognition With Bullying and Defending in Adolescence 277
Quando il bullo è online. Conoscenze e indicazioni per l’intervento efficace contro il cyberbullismo 270
XXVI Congresso AIP Sezione Psicologia dello Sviluppo e dell’Educazione. Pre-Atti. 268
Competenza sociale e preferenza sociale in bambini prescolari coinvolti nel bullismo 263
Use of violent video games during school years, quality of social relations and problems of aggressive behaviour 260
The Parenting Alliance Measure: the first contribute to the validation of the measure in Italian mothers and fathers. 236
Why do early adolescents bully? Exploring the influence of prestige norms on social and psychological motives to bully 219
A Measure to Assess Individual Differences for Disgust Sensitivity: An Italian Version of the Disgust Scale – Revised 216
Fattori di rischio nel bullismo interetnico in adolescenti italiani vs. Stranieri 204
Prosocial involvement in antisocial situations: Defending the victims of bullying 199
Meccanismi di rischio associati al bullismo discriminatorio etnico 197
Behavioral Indices of Neuropsychological Processing Implicated in Moral Domain Reasoning amongst Children and Adolescents 193
Vittimizzazione in situazioni di bullismo e colpevolizzazione della vittima in rapporto a dimensioni di contesto: uno studio in due città 192
Influenze del contesto dei pari sui processi di disimpegno morale nelle situazioni di bullismo 191
L'ADHD come fattore di rischio dei comportamenti prevaricanti in classe: uno studio pilota 183
Socializzazione entro le reti amicali di bullismo e difesa della vittima in rapporto al disimpegno morale: uno studio su bambini e preadolescenti 182
Se la vittima è immigrata fa la differenza? Effetti di in-group e out-group dello status di immigrato per il disimpegno morale nel bullismo: uno studio sperimentale 182
Coinvolgimento nel bullismo, fruizione di stimoli televisivi violenti e funzionamento familiare 179
Essere immigrati come fattore di rischio per la vittimizzazione nel bullismo: uno studio italiano su caratteristiche individuali e processi di gruppo 168
Il ruolo degli amici nello sviluppo del disimpegno morale: uno studio sull'evoluzione dei network sociali 162
La prevenzione dell abuso e del maltrattamento all infanzia all interno del contesto scolastico: rilevazione e segnalazione 162
Competenza sociale come pensiero morale: il disimpegno morale in età evolutiva 152
Social Status Among Peers: From Sociometric Attraction to Peer Acceptance to Perceived Popularity 151
Gruppo maggioritario e gruppo minoritario: profili di rischio degli autori di bullismo a danno di immigrati 149
Parenting Stress and Posttraumatic Stress Symptoms after Childbirth. A Longitudinal Study. 148
Moral disengagement for victimization in bullying: Individual or contextual processes? 148
Bambini aggressivi e vittime nella scuola dell'infanzia 144
Le competenze di Teoria della Mente 139
Il funzionamento morale come fattore di rischio per il bullismo e il cyberbullismo 138
Società multiculturale: tra integrazione e discriminazione 134
Morality in bullying: What is right and what is wrong? 132
Unique and interactive effects of empathy and social status on involvement in bullying 128
THE EFFECTS OF EXPRESSIVE WRITING ON POSTPARTUM DEPRESSION AND POSTTRAUMATIC STRESS SYMPTOMS 123
Bullying in preschool: The associations between participant roles, social competence, and social preference 117
Moral Disengagement Development: Peer Influences on Cognitive Self-Justification Mechanisms of Social Transgression 111
Social Status among Peers: From Sociometric Attraction to Peer Acceptance to Perceived Popularity 110
Peer Influences on Moral Disengagement in Late Childhood and Early Adolescence 110
Partecipazione al bullismo, status tra i compagni e moralità: quale profilo dei bystander? 108
Bullismo etnico: chi sono coloro che aggrediscono compagni con background migratorio? 108
Blog Content and Structure, Cognitive Style and Metacognition 107
Il cyberbullismo nella percezione di genitori, figli e insegnanti 107
Stile educativo degli insegnanti e percezione del maltrattamento psicologico a scuola 104
Peer Selection and Influence in Defending and Bullying: Effects of Moral Disengagement 94
"Judging by the cover": A grounded-theory study of bullying towards same-country and immigrant peers 94
Friendship Selection and Influence in Bullying and Defending: Effects of Moral Disengagement 90
Early adolescents participation in bullying: Is ToM involved? 85
Contact with migrants and perceived school climate as correlates of bullying toward migrants classmates. 85
MDBQ - A new Measure to Assess Moral Disengagement for Bullying Situations: Comparing Different Structural Models 84
La competenza sociale: dal pensiero all’azione socialmente competente 82
Cognitive distortions and antisocial behaviour: An European perspective 82
Does Direct Personal Contact Increase the Accessibility of Moral Rules? An Experiment with Children and Adolescents 78
PROFILES OF BULLIES WHO BULLY CLASSMATES OF MINORITY ETHNIC GROUPS 77
Individual correlates and class norms related to defending and passive bystanding behavior in bullying: A multilevel analysis. 76
Associations Between Bullying and Depression Among Students in School Transition 75
Distinct Correlates of Perceived Popularity and Social Preference: Evidence From Finland and Italy 74
Investigating the Interplay of Cognitive and Emotional Processes in Moral Reasoning: An Experimental Design 74
Cognitive distortions and antisocial behaviour: An European perspective 71
A new set of personal vs. Impersonal dilemmas for neuroethical investigation 70
Majority group and minority group: risk profiles of bullies who overwhelm immigrant classmates 69
Bullying victimization among internationally adopted adolescents: Psychosocial adjustment and moderating factors 69
Blogs' Potentialities in Learning: What are the key variables to promote cognitive empowerment 68
Morality processes related to bullying as a risk factor for juvenile and adult delinquency 66
Moral disengagement for victimization in bullying: Individual or contextual processes? 66
When the bullied peer is native-born vs. immigrant: A mixed-method study with a sample of native-born and immigrant adolescents 64
Family variables and bullying among brazilian adolescents: A mixed study 63
Competenza sociale come pensiero morale: stadi e domini 62
Young people's engagement with the European Union: The importance of visions and worries for the future of Europe 62
Empathy in the peer-group. When being empathic may be not enough to behave prosocially: A study among early-adolescents 61
The architecture of high status among Finnish youth 60
Moral Disengagement and the Influence of Friendship Networks: The Role of Perceived Popularity and Bullying Behavior 51
Lo sviluppo morale e sociale 50
Agentic or Communal? Associations between Interpersonal Goals, Popularity, and Bullying in Middle Childhood and Early Adolescence 50
Family interactions and the involvement of adolescents in bullying situations from a bioecological perspective 50
Bullying immigrant versus non-immigrant peers: Moral disengagement and participant roles 49
Misurazione e potenziamento delle competenze socio-cognitive 48
Teachers’ active responses to bullying: Does the school collegial climate make a difference? 45
Friendship Selection and Influence in Bullying and Defending: Effects of Moral Disengagement 44
Defending victims of bullying in the classroom: The role of moral responsibility and social costs 44
Totale 28.090
Categoria #
all - tutte 54.341
article - articoli 0
book - libri 0
conference - conferenze 0
curatela - curatele 0
other - altro 0
patent - brevetti 0
selected - selezionate 0
volume - volumi 0
Totale 54.341


Totale Lug Ago Sett Ott Nov Dic Gen Feb Mar Apr Mag Giu
2019/20203.426 300 150 209 300 303 226 306 258 346 306 456 266
2020/20214.614 281 407 375 347 569 328 418 259 502 386 493 249
2021/20223.977 255 199 208 263 312 294 240 558 386 333 515 414
2022/20235.205 331 336 309 458 426 497 489 590 626 380 460 303
2023/20244.177 274 459 267 396 368 319 396 294 294 380 455 275
2024/202595 95 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
Totale 28.617