Caravita, Simona Carla Silvia
 Distribuzione geografica
Continente #
EU - Europa 25.217
NA - Nord America 6.572
AS - Asia 3.355
SA - Sud America 787
AF - Africa 145
OC - Oceania 127
Continente sconosciuto - Info sul continente non disponibili 12
Totale 36.215
Nazione #
IT - Italia 19.542
US - Stati Uniti d'America 6.409
SG - Singapore 1.338
FR - Francia 1.259
CN - Cina 880
DE - Germania 868
PL - Polonia 738
BR - Brasile 629
SE - Svezia 509
UA - Ucraina 449
GB - Regno Unito 359
IE - Irlanda 228
NL - Olanda 221
IN - India 205
CH - Svizzera 186
ID - Indonesia 160
VN - Vietnam 151
RU - Federazione Russa 136
FI - Finlandia 134
NO - Norvegia 124
JP - Giappone 108
CA - Canada 98
ES - Italia 95
TR - Turchia 92
AU - Australia 84
PH - Filippine 79
GR - Grecia 61
RO - Romania 58
HK - Hong Kong 51
AR - Argentina 44
BE - Belgio 44
NZ - Nuova Zelanda 43
CI - Costa d'Avorio 41
MX - Messico 37
IQ - Iraq 34
IR - Iran 34
KR - Corea 34
AT - Austria 33
CO - Colombia 31
BD - Bangladesh 30
LT - Lituania 27
IL - Israele 25
CZ - Repubblica Ceca 23
ZA - Sudafrica 23
PK - Pakistan 22
PT - Portogallo 21
SA - Arabia Saudita 21
VE - Venezuela 20
EG - Egitto 19
HR - Croazia 17
PE - Perù 17
EC - Ecuador 15
KE - Kenya 13
MY - Malesia 13
SM - San Marino 13
MA - Marocco 12
PY - Paraguay 12
TW - Taiwan 12
DZ - Algeria 11
HU - Ungheria 11
DK - Danimarca 10
JO - Giordania 10
CL - Cile 9
SK - Slovacchia (Repubblica Slovacca) 9
AL - Albania 7
BG - Bulgaria 7
RS - Serbia 7
AE - Emirati Arabi Uniti 6
EU - Europa 6
JM - Giamaica 6
LB - Libano 6
SI - Slovenia 6
TH - Thailandia 6
UZ - Uzbekistan 6
A2 - ???statistics.table.value.countryCode.A2??? 5
AZ - Azerbaigian 5
BO - Bolivia 5
ET - Etiopia 5
KZ - Kazakistan 5
PR - Porto Rico 5
TN - Tunisia 5
BB - Barbados 4
KG - Kirghizistan 4
NG - Nigeria 4
BY - Bielorussia 3
HN - Honduras 3
LV - Lettonia 3
SC - Seychelles 3
UY - Uruguay 3
DO - Repubblica Dominicana 2
GT - Guatemala 2
IS - Islanda 2
KW - Kuwait 2
LY - Libia 2
MZ - Mozambico 2
NP - Nepal 2
OM - Oman 2
PA - Panama 2
QA - Qatar 2
SR - Suriname 2
Totale 36.188
Città #
Rome 1.464
Milan 1.302
Warsaw 667
Ashburn 569
Chandler 539
Palermo 488
Singapore 431
Naples 358
Florence 322
Fairfield 263
Jacksonville 250
Turin 238
Wilmington 238
Beijing 237
Bari 231
Padova 225
Bologna 224
Dublin 217
Houston 206
Woodbridge 205
Redwood City 192
San Mateo 173
Cattolica 163
Catania 153
Ann Arbor 148
Brescia 148
Napoli 138
Jakarta 126
Verona 126
Nanjing 125
Seattle 125
Torino 112
Boston 92
Cagliari 92
Dallas 86
Genoa 81
Moscow 78
Boardman 76
Modena 76
Mountain View 76
Cambridge 71
Munich 70
Lawrence 68
Los Angeles 68
Monza 65
Genova 64
Parma 64
Messina 63
Dearborn 60
Trieste 58
Bergamo 55
New York 55
Ancona 54
Salerno 54
Paris 51
São Paulo 50
Stavanger 49
Princeton 48
Ho Chi Minh City 47
Pescara 47
Vicenza 47
Bremen 46
Perugia 45
Taranto 45
Carini 44
Trento 43
Abidjan 41
Izmir 41
Mumbai 41
Hanoi 39
Hangzhou 38
Nanchang 38
Caserta 37
Hefei 37
Segrate 37
Rende 36
Como 35
London 34
Rotorua 34
Hong Kong 33
Livorno 33
Pune 33
Sesto San Giovanni 33
Catanzaro 32
Pisa 32
Reggio Calabria 32
Sydney 32
Udine 32
Chicago 31
Gravina di Catania 31
Lugano 31
Frankfurt am Main 30
Kraków 30
Redmond 30
San Giuliano Milanese 30
Latina 28
Pordenone 28
Aversa 27
Venice 27
Busto Arsizio 26
Totale 13.620
Nome #
L'alunno prepotente. Conoscere e contrastare il bullismo nella scuola 3.329
Psicologia dello Sviluppo e dell’Educazione. Traiettorie evolutive e contesti educativi: una prospettiva integrata. 3.204
L'(Im)moralità del bullismo 2.900
Locus of control e autostima in bambini italiani di scuola primaria autori e oggetto di prevaricazioni 2.572
Disagio sociale e bullismo nella scuola multietnica 1.307
Bullismo e cyberbullismo: riconoscerli e fronteggiarli a scuola 1.054
Differenze del funzionamento morale nel bullismo e nel cyberbullismo 809
Misurazione e potenziamento delle competenze socio-cognitive 794
THE CHILDREN'S COPING STRATEGIES CHECKLIST-REVISION1: A VALIDATION STUDY IN THE ITALIAN POPULATION 636
Il bambino e i videogiochi. Implicazioni psicologiche ed educative 634
A scuola contro il bullismo 616
Why should I behave in this way? Rule discrimination within the school context related to bullying 570
Il bullismo nella scuola multietnica 568
Essere vittime di bullismo discriminatorio: esiti e fattori di rischio negli studi internazionali 493
Le strategie di coping in bambini ed adolescenti: il Children’s Coping Strategies Checklist R-1. 476
Psicologia dello sviluppo e dell'educazione. Nuova ediz 430
Emotional, psychophysiological and behavioral responses elicited by the exposition to cyberbullying situations: Two experimental studies 371
Bullying behavior, youth's disease and intervention: which suggestions from the data for research on bullying in the Brazilian context? 358
L'ADHD come fattore di rischio dei comportamenti prevaricanti in classe: uno studio pilota 356
Correlati cognitivi di tipi diversi di aggressività 352
Il Cyberbullismo come emergenza sociale: indicazioni per l’intervento alla luce della nuova normativa 350
Meccanismi di rischio associati al bullismo discriminatorio etnico 344
Violent Video Games and Children's Aggressive Behaviors: An Italian Study 341
Quando il bullo è online. Conoscenze e indicazioni per l’intervento efficace contro il cyberbullismo 335
Age-related differences in contribution of rule-based thinking toward moral evaluations 334
XXVI Congresso AIP Sezione Psicologia dello Sviluppo e dell’Educazione. Pre-Atti. 329
Socio-economic factors related to moral reasoning in childhood and adolescence: the missing link between brain and behavior 325
Rule Perception or Moral Disengagement? Associations of Moral Cognition With Bullying and Defending in Adolescence 312
Use of violent video games during school years, quality of social relations and problems of aggressive behaviour 305
Competenza sociale e preferenza sociale in bambini prescolari coinvolti nel bullismo 298
Prosocial involvement in antisocial situations: Defending the victims of bullying 282
The Parenting Alliance Measure: the first contribute to the validation of the measure in Italian mothers and fathers. 276
A Measure to Assess Individual Differences for Disgust Sensitivity: An Italian Version of the Disgust Scale – Revised 268
Why do early adolescents bully? Exploring the influence of prestige norms on social and psychological motives to bully 252
Fattori di rischio nel bullismo interetnico in adolescenti italiani vs. Stranieri 250
Influenze del contesto dei pari sui processi di disimpegno morale nelle situazioni di bullismo 231
Behavioral Indices of Neuropsychological Processing Implicated in Moral Domain Reasoning amongst Children and Adolescents 225
Socializzazione entro le reti amicali di bullismo e difesa della vittima in rapporto al disimpegno morale: uno studio su bambini e preadolescenti 221
Gruppo maggioritario e gruppo minoritario: profili di rischio degli autori di bullismo a danno di immigrati 215
La prevenzione dell abuso e del maltrattamento all infanzia all interno del contesto scolastico: rilevazione e segnalazione 215
Vittimizzazione in situazioni di bullismo e colpevolizzazione della vittima in rapporto a dimensioni di contesto: uno studio in due città 213
Coinvolgimento nel bullismo, fruizione di stimoli televisivi violenti e funzionamento familiare 212
Se la vittima è immigrata fa la differenza? Effetti di in-group e out-group dello status di immigrato per il disimpegno morale nel bullismo: uno studio sperimentale 207
Il ruolo degli amici nello sviluppo del disimpegno morale: uno studio sull'evoluzione dei network sociali 201
Essere immigrati come fattore di rischio per la vittimizzazione nel bullismo: uno studio italiano su caratteristiche individuali e processi di gruppo 201
Parenting Stress and Posttraumatic Stress Symptoms after Childbirth. A Longitudinal Study. 197
Moral disengagement for victimization in bullying: Individual or contextual processes? 192
Bambini aggressivi e vittime nella scuola dell'infanzia 182
Competenza sociale come pensiero morale: il disimpegno morale in età evolutiva 180
"Judging by the cover": A grounded-theory study of bullying towards same-country and immigrant peers 180
Unique and interactive effects of empathy and social status on involvement in bullying 178
Le competenze di Teoria della Mente 169
Social Status Among Peers: From Sociometric Attraction to Peer Acceptance to Perceived Popularity 166
Morality in bullying: What is right and what is wrong? 165
Società multiculturale: tra integrazione e discriminazione 165
Il funzionamento morale come fattore di rischio per il bullismo e il cyberbullismo 165
THE EFFECTS OF EXPRESSIVE WRITING ON POSTPARTUM DEPRESSION AND POSTTRAUMATIC STRESS SYMPTOMS 158
Bullying in preschool: The associations between participant roles, social competence, and social preference 155
Bullismo etnico: chi sono coloro che aggrediscono compagni con background migratorio? 153
Moral Disengagement Development: Peer Influences on Cognitive Self-Justification Mechanisms of Social Transgression 151
Peer Influences on Moral Disengagement in Late Childhood and Early Adolescence 148
Stile educativo degli insegnanti e percezione del maltrattamento psicologico a scuola 145
Il cyberbullismo nella percezione di genitori, figli e insegnanti 142
Blog Content and Structure, Cognitive Style and Metacognition 141
Partecipazione al bullismo, status tra i compagni e moralità: quale profilo dei bystander? 140
Social Status among Peers: From Sociometric Attraction to Peer Acceptance to Perceived Popularity 133
Contact with migrants and perceived school climate as correlates of bullying toward migrants classmates. 130
Early adolescents participation in bullying: Is ToM involved? 124
Friendship Selection and Influence in Bullying and Defending: Effects of Moral Disengagement 121
Bullying victimization among internationally adopted adolescents: Psychosocial adjustment and moderating factors 119
MDBQ - A new Measure to Assess Moral Disengagement for Bullying Situations: Comparing Different Structural Models 117
Peer Selection and Influence in Defending and Bullying: Effects of Moral Disengagement 117
Associations Between Bullying and Depression Among Students in School Transition 116
Does Direct Personal Contact Increase the Accessibility of Moral Rules? An Experiment with Children and Adolescents 113
PROFILES OF BULLIES WHO BULLY CLASSMATES OF MINORITY ETHNIC GROUPS 112
La competenza sociale: dal pensiero all’azione socialmente competente 111
Cognitive distortions and antisocial behaviour: An European perspective 111
Majority group and minority group: risk profiles of bullies who overwhelm immigrant classmates 108
Empathy in the peer-group. When being empathic may be not enough to behave prosocially: A study among early-adolescents 107
Distinct Correlates of Perceived Popularity and Social Preference: Evidence From Finland and Italy 101
Individual correlates and class norms related to defending and passive bystanding behavior in bullying: A multilevel analysis. 100
Cognitive distortions and antisocial behaviour: An European perspective 100
Investigating the Interplay of Cognitive and Emotional Processes in Moral Reasoning: An Experimental Design 97
When the bullied peer is native-born vs. immigrant: A mixed-method study with a sample of native-born and immigrant adolescents 97
Family variables and bullying among brazilian adolescents: A mixed study 96
A new set of personal vs. Impersonal dilemmas for neuroethical investigation 95
Morality processes related to bullying as a risk factor for juvenile and adult delinquency 94
Young people's engagement with the European Union: The importance of visions and worries for the future of Europe 94
Blogs' Potentialities in Learning: What are the key variables to promote cognitive empowerment 93
Moral disengagement for victimization in bullying: Individual or contextual processes? 92
Competenza sociale come pensiero morale: stadi e domini 91
Teachers’ active responses to bullying: Does the school collegial climate make a difference? 91
Family interactions and the involvement of adolescents in bullying situations from a bioecological perspective 90
The architecture of high status among Finnish youth 89
Migration and bullying 87
Bullying immigrant versus non-immigrant peers: Moral disengagement and participant roles 85
Moral Disengagement and the Influence of Friendship Networks: The Role of Perceived Popularity and Bullying Behavior 84
Future of Europe and European Identity: The views of Italian adolescents and young adults 84
Peer Victimization and Adverse Psychosocial Wellbeing of Black/White Biracial Adolescents: Is Ease of Talking With Family a Protective Buffer? 83
Lo sviluppo morale e sociale 78
Totale 35.403
Categoria #
all - tutte 80.917
article - articoli 0
book - libri 0
conference - conferenze 0
curatela - curatele 0
other - altro 0
patent - brevetti 0
selected - selezionate 0
volume - volumi 0
Totale 80.917


Totale Lug Ago Sett Ott Nov Dic Gen Feb Mar Apr Mag Giu
2020/20212.635 0 0 0 0 0 328 418 259 502 386 493 249
2021/20223.977 255 199 208 263 312 294 240 558 386 333 515 414
2022/20235.205 331 336 309 458 426 497 489 590 626 380 460 303
2023/20244.177 274 459 267 396 368 319 396 294 294 380 455 275
2024/20254.802 189 189 530 402 384 293 325 362 686 362 548 532
2025/20263.224 865 281 410 568 829 271 0 0 0 0 0 0
Totale 36.548