Caravita, Simona Carla Silvia
 Distribuzione geografica
Continente #
EU - Europa 22.045
NA - Nord America 5.894
AS - Asia 1.610
OC - Oceania 117
SA - Sud America 87
AF - Africa 82
Continente sconosciuto - Info sul continente non disponibili 12
Totale 29.847
Nazione #
IT - Italia 17.253
US - Stati Uniti d'America 5.798
FR - Francia 841
DE - Germania 801
PL - Polonia 727
CN - Cina 627
SE - Svezia 496
UA - Ucraina 441
GB - Regno Unito 297
SG - Singapore 269
IE - Irlanda 214
CH - Svizzera 175
IN - India 167
ID - Indonesia 140
FI - Finlandia 116
NO - Norvegia 115
RU - Federazione Russa 102
JP - Giappone 87
TR - Turchia 78
AU - Australia 75
PH - Filippine 74
NL - Olanda 72
CA - Canada 70
ES - Italia 70
GR - Grecia 61
RO - Romania 56
BE - Belgio 44
BR - Brasile 42
NZ - Nuova Zelanda 42
CI - Costa d'Avorio 41
IR - Iran 30
KR - Corea 30
HK - Hong Kong 27
CZ - Repubblica Ceca 23
AT - Austria 21
IL - Israele 20
CO - Colombia 19
MX - Messico 16
PT - Portogallo 16
EG - Egitto 15
HR - Croazia 15
LT - Lituania 14
VN - Vietnam 13
PE - Perù 12
MY - Malesia 11
SM - San Marino 11
TW - Taiwan 11
DK - Danimarca 10
HU - Ungheria 10
SA - Arabia Saudita 9
SK - Slovacchia (Repubblica Slovacca) 8
AL - Albania 7
EU - Europa 6
PK - Pakistan 6
SI - Slovenia 6
TH - Thailandia 6
A2 - ???statistics.table.value.countryCode.A2??? 5
AR - Argentina 5
BG - Bulgaria 5
DZ - Algeria 5
ET - Etiopia 5
RS - Serbia 5
CL - Cile 4
PR - Porto Rico 4
BY - Bielorussia 3
JM - Giamaica 3
KE - Kenya 3
SC - Seychelles 3
ZA - Sudafrica 3
AE - Emirati Arabi Uniti 2
BO - Bolivia 2
IS - Islanda 2
LV - Lettonia 2
MZ - Mozambico 2
NG - Nigeria 2
SR - Suriname 2
VA - Santa Sede (Città del Vaticano) 2
A1 - Anonimo 1
AO - Angola 1
EE - Estonia 1
GT - Guatemala 1
HN - Honduras 1
IQ - Iraq 1
KZ - Kazakistan 1
LU - Lussemburgo 1
LY - Libia 1
MA - Marocco 1
MK - Macedonia 1
MO - Macao, regione amministrativa speciale della Cina 1
MT - Malta 1
PA - Panama 1
VE - Venezuela 1
Totale 29.847
Città #
Rome 1.158
Milan 1.046
Warsaw 661
Chandler 539
Ashburn 443
Palermo 389
Florence 271
Fairfield 263
Naples 254
Jacksonville 250
Wilmington 238
Padova 206
Woodbridge 205
Dublin 203
Houston 201
Redwood City 192
Bari 185
Turin 184
Singapore 177
San Mateo 173
Cattolica 163
Bologna 156
Ann Arbor 148
Napoli 138
Nanjing 125
Jakarta 122
Seattle 120
Beijing 119
Brescia 117
Catania 112
Torino 112
Verona 98
Boston 84
Moscow 76
Mountain View 76
Cagliari 75
Boardman 74
Cambridge 70
Dallas 68
Lawrence 68
Modena 66
Genoa 65
Genova 64
Parma 62
Dearborn 60
Messina 59
Trieste 55
Paris 49
Ancona 48
Munich 48
Princeton 48
Monza 47
Bremen 46
Bergamo 44
Salerno 44
Stavanger 44
Carini 42
Abidjan 41
Izmir 41
Trento 40
Pescara 39
Vicenza 39
Hangzhou 38
Nanchang 38
Caserta 37
Segrate 36
Como 35
Mumbai 34
Rotorua 34
New York 33
Perugia 33
Rende 33
Pune 32
Udine 32
Sesto San Giovanni 31
Kraków 30
Redmond 30
San Giuliano Milanese 30
Reggio Calabria 29
Latina 28
Pisa 28
Pordenone 28
Sydney 28
Gravina di Catania 27
Busto Arsizio 26
Los Angeles 26
Lugano 26
Livorno 25
Sesto Fiorentino 25
Shenyang 25
Brussels 24
Ferrara 24
London 24
Trapani 24
Venezia 24
Aversa 23
Jiaxing 23
San Giuliano 23
Foggia 22
Prato 22
Totale 11.540
Nome #
L'alunno prepotente. Conoscere e contrastare il bullismo nella scuola 2.946
Psicologia dello Sviluppo e dell’Educazione. Traiettorie evolutive e contesti educativi: una prospettiva integrata. 2.801
L'(Im)moralità del bullismo 2.462
Locus of control e autostima in bambini italiani di scuola primaria autori e oggetto di prevaricazioni 2.414
Bullismo e cyberbullismo: riconoscerli e fronteggiarli a scuola 999
Disagio sociale e bullismo nella scuola multietnica 949
Differenze del funzionamento morale nel bullismo e nel cyberbullismo 727
Misurazione e potenziamento delle competenze socio-cognitive 637
Il bambino e i videogiochi. Implicazioni psicologiche ed educative 571
A scuola contro il bullismo 560
THE CHILDREN'S COPING STRATEGIES CHECKLIST-REVISION1: A VALIDATION STUDY IN THE ITALIAN POPULATION 525
Why should I behave in this way? Rule discrimination within the school context related to bullying 521
Il bullismo nella scuola multietnica 475
Essere vittime di bullismo discriminatorio: esiti e fattori di rischio negli studi internazionali 462
Le strategie di coping in bambini ed adolescenti: il Children’s Coping Strategies Checklist R-1. 419
Emotional, psychophysiological and behavioral responses elicited by the exposition to cyberbullying situations: Two experimental studies 347
Bullying behavior, youth's disease and intervention: which suggestions from the data for research on bullying in the Brazilian context? 316
Il Cyberbullismo come emergenza sociale: indicazioni per l’intervento alla luce della nuova normativa 310
Socio-economic factors related to moral reasoning in childhood and adolescence: the missing link between brain and behavior 304
Age-related differences in contribution of rule-based thinking toward moral evaluations 304
Correlati cognitivi di tipi diversi di aggressività 296
Violent Video Games and Children's Aggressive Behaviors: An Italian Study 292
XXVI Congresso AIP Sezione Psicologia dello Sviluppo e dell’Educazione. Pre-Atti. 287
Quando il bullo è online. Conoscenze e indicazioni per l’intervento efficace contro il cyberbullismo 285
Rule Perception or Moral Disengagement? Associations of Moral Cognition With Bullying and Defending in Adolescence 283
Competenza sociale e preferenza sociale in bambini prescolari coinvolti nel bullismo 277
Use of violent video games during school years, quality of social relations and problems of aggressive behaviour 264
The Parenting Alliance Measure: the first contribute to the validation of the measure in Italian mothers and fathers. 244
Prosocial involvement in antisocial situations: Defending the victims of bullying 242
A Measure to Assess Individual Differences for Disgust Sensitivity: An Italian Version of the Disgust Scale – Revised 227
Meccanismi di rischio associati al bullismo discriminatorio etnico 227
Why do early adolescents bully? Exploring the influence of prestige norms on social and psychological motives to bully 223
Fattori di rischio nel bullismo interetnico in adolescenti italiani vs. Stranieri 212
L'ADHD come fattore di rischio dei comportamenti prevaricanti in classe: uno studio pilota 203
Influenze del contesto dei pari sui processi di disimpegno morale nelle situazioni di bullismo 197
Vittimizzazione in situazioni di bullismo e colpevolizzazione della vittima in rapporto a dimensioni di contesto: uno studio in due città 196
Behavioral Indices of Neuropsychological Processing Implicated in Moral Domain Reasoning amongst Children and Adolescents 196
Se la vittima è immigrata fa la differenza? Effetti di in-group e out-group dello status di immigrato per il disimpegno morale nel bullismo: uno studio sperimentale 187
Coinvolgimento nel bullismo, fruizione di stimoli televisivi violenti e funzionamento familiare 185
Socializzazione entro le reti amicali di bullismo e difesa della vittima in rapporto al disimpegno morale: uno studio su bambini e preadolescenti 185
Essere immigrati come fattore di rischio per la vittimizzazione nel bullismo: uno studio italiano su caratteristiche individuali e processi di gruppo 169
La prevenzione dell abuso e del maltrattamento all infanzia all interno del contesto scolastico: rilevazione e segnalazione 168
Il ruolo degli amici nello sviluppo del disimpegno morale: uno studio sull'evoluzione dei network sociali 165
Gruppo maggioritario e gruppo minoritario: profili di rischio degli autori di bullismo a danno di immigrati 163
Parenting Stress and Posttraumatic Stress Symptoms after Childbirth. A Longitudinal Study. 158
Competenza sociale come pensiero morale: il disimpegno morale in età evolutiva 155
Moral disengagement for victimization in bullying: Individual or contextual processes? 154
Social Status Among Peers: From Sociometric Attraction to Peer Acceptance to Perceived Popularity 153
Bambini aggressivi e vittime nella scuola dell'infanzia 148
Le competenze di Teoria della Mente 146
Il funzionamento morale come fattore di rischio per il bullismo e il cyberbullismo 140
Società multiculturale: tra integrazione e discriminazione 138
Morality in bullying: What is right and what is wrong? 136
Unique and interactive effects of empathy and social status on involvement in bullying 134
THE EFFECTS OF EXPRESSIVE WRITING ON POSTPARTUM DEPRESSION AND POSTTRAUMATIC STRESS SYMPTOMS 128
Bullying in preschool: The associations between participant roles, social competence, and social preference 119
Moral Disengagement Development: Peer Influences on Cognitive Self-Justification Mechanisms of Social Transgression 115
Peer Influences on Moral Disengagement in Late Childhood and Early Adolescence 115
Partecipazione al bullismo, status tra i compagni e moralità: quale profilo dei bystander? 113
Il cyberbullismo nella percezione di genitori, figli e insegnanti 113
Social Status among Peers: From Sociometric Attraction to Peer Acceptance to Perceived Popularity 111
Bullismo etnico: chi sono coloro che aggrediscono compagni con background migratorio? 111
Stile educativo degli insegnanti e percezione del maltrattamento psicologico a scuola 110
Blog Content and Structure, Cognitive Style and Metacognition 110
Peer Selection and Influence in Defending and Bullying: Effects of Moral Disengagement 97
"Judging by the cover": A grounded-theory study of bullying towards same-country and immigrant peers 97
Friendship Selection and Influence in Bullying and Defending: Effects of Moral Disengagement 94
Early adolescents participation in bullying: Is ToM involved? 90
Contact with migrants and perceived school climate as correlates of bullying toward migrants classmates. 89
MDBQ - A new Measure to Assess Moral Disengagement for Bullying Situations: Comparing Different Structural Models 88
La competenza sociale: dal pensiero all’azione socialmente competente 85
Cognitive distortions and antisocial behaviour: An European perspective 85
Does Direct Personal Contact Increase the Accessibility of Moral Rules? An Experiment with Children and Adolescents 82
PROFILES OF BULLIES WHO BULLY CLASSMATES OF MINORITY ETHNIC GROUPS 82
Distinct Correlates of Perceived Popularity and Social Preference: Evidence From Finland and Italy 80
Associations Between Bullying and Depression Among Students in School Transition 80
Individual correlates and class norms related to defending and passive bystanding behavior in bullying: A multilevel analysis. 79
Investigating the Interplay of Cognitive and Emotional Processes in Moral Reasoning: An Experimental Design 77
Bullying victimization among internationally adopted adolescents: Psychosocial adjustment and moderating factors 76
Majority group and minority group: risk profiles of bullies who overwhelm immigrant classmates 75
Cognitive distortions and antisocial behaviour: An European perspective 74
A new set of personal vs. Impersonal dilemmas for neuroethical investigation 73
Morality processes related to bullying as a risk factor for juvenile and adult delinquency 70
Blogs' Potentialities in Learning: What are the key variables to promote cognitive empowerment 70
Family variables and bullying among brazilian adolescents: A mixed study 70
When the bullied peer is native-born vs. immigrant: A mixed-method study with a sample of native-born and immigrant adolescents 68
Moral disengagement for victimization in bullying: Individual or contextual processes? 67
Empathy in the peer-group. When being empathic may be not enough to behave prosocially: A study among early-adolescents 66
Competenza sociale come pensiero morale: stadi e domini 65
Young people's engagement with the European Union: The importance of visions and worries for the future of Europe 64
The architecture of high status among Finnish youth 63
Moral Disengagement and the Influence of Friendship Networks: The Role of Perceived Popularity and Bullying Behavior 55
Lo sviluppo morale e sociale 54
Family interactions and the involvement of adolescents in bullying situations from a bioecological perspective 54
Agentic or Communal? Associations between Interpersonal Goals, Popularity, and Bullying in Middle Childhood and Early Adolescence 52
Bullying immigrant versus non-immigrant peers: Moral disengagement and participant roles 52
Misurazione e potenziamento delle competenze socio-cognitive 50
Teachers’ active responses to bullying: Does the school collegial climate make a difference? 49
Friendship Selection and Influence in Bullying and Defending: Effects of Moral Disengagement 48
Defending victims of bullying in the classroom: The role of moral responsibility and social costs 48
Totale 29.597
Categoria #
all - tutte 60.853
article - articoli 0
book - libri 0
conference - conferenze 0
curatela - curatele 0
other - altro 0
patent - brevetti 0
selected - selezionate 0
volume - volumi 0
Totale 60.853


Totale Lug Ago Sett Ott Nov Dic Gen Feb Mar Apr Mag Giu
2019/20202.467 0 0 0 0 303 226 306 258 346 306 456 266
2020/20214.614 281 407 375 347 569 328 418 259 502 386 493 249
2021/20223.977 255 199 208 263 312 294 240 558 386 333 515 414
2022/20235.205 331 336 309 458 426 497 489 590 626 380 460 303
2023/20244.177 274 459 267 396 368 319 396 294 294 380 455 275
2024/20251.656 189 189 530 402 346 0 0 0 0 0 0 0
Totale 30.178