Catellani, Patrizia
 Distribuzione geografica
Continente #
EU - Europa 8.719
NA - Nord America 5.114
AS - Asia 1.888
SA - Sud America 1.237
AF - Africa 36
OC - Oceania 31
Continente sconosciuto - Info sul continente non disponibili 7
Totale 17.032
Nazione #
US - Stati Uniti d'America 4.865
IT - Italia 4.742
DE - Germania 1.116
SE - Svezia 748
SG - Singapore 745
BR - Brasile 601
CN - Cina 577
UA - Ucraina 452
FR - Francia 414
CO - Colombia 285
IE - Irlanda 275
GB - Regno Unito 244
ID - Indonesia 167
MX - Messico 165
PE - Perù 127
NL - Olanda 123
RU - Federazione Russa 112
ES - Italia 108
FI - Finlandia 100
IN - India 78
AR - Argentina 76
TR - Turchia 75
PL - Polonia 62
CL - Cile 60
BE - Belgio 47
VN - Vietnam 41
RO - Romania 40
KR - Corea 39
EC - Ecuador 35
VE - Venezuela 32
CH - Svizzera 30
IR - Iran 30
CA - Canada 28
JP - Giappone 27
HK - Hong Kong 25
AU - Australia 22
PT - Portogallo 22
AT - Austria 20
BD - Bangladesh 10
BO - Bolivia 10
CR - Costa Rica 10
CZ - Repubblica Ceca 9
GT - Guatemala 9
PY - Paraguay 9
SI - Slovenia 9
TW - Taiwan 9
AE - Emirati Arabi Uniti 8
HN - Honduras 8
IL - Israele 8
PR - Porto Rico 8
SV - El Salvador 8
GR - Grecia 7
NZ - Nuova Zelanda 7
PH - Filippine 7
EG - Egitto 6
HU - Ungheria 6
IQ - Iraq 6
NO - Norvegia 6
ZA - Sudafrica 6
DO - Repubblica Dominicana 5
EU - Europa 5
KE - Kenya 5
PA - Panama 5
PK - Pakistan 5
SA - Arabia Saudita 5
HR - Croazia 4
MA - Marocco 4
MY - Malesia 4
SK - Slovacchia (Repubblica Slovacca) 4
TH - Thailandia 4
TN - Tunisia 4
UZ - Uzbekistan 4
AO - Angola 3
EE - Estonia 3
LB - Libano 3
LT - Lituania 3
LV - Lettonia 3
AM - Armenia 2
CW - ???statistics.table.value.countryCode.CW??? 2
DK - Danimarca 2
LK - Sri Lanka 2
MT - Malta 2
MZ - Mozambico 2
NG - Nigeria 2
PF - Polinesia Francese 2
UY - Uruguay 2
AD - Andorra 1
AZ - Azerbaigian 1
BG - Bulgaria 1
BH - Bahrain 1
BS - Bahamas 1
CI - Costa d'Avorio 1
CU - Cuba 1
DZ - Algeria 1
GE - Georgia 1
JM - Giamaica 1
KG - Kirghizistan 1
KW - Kuwait 1
LI - Liechtenstein 1
MD - Moldavia 1
Totale 17.026
Città #
Chandler 687
Milan 553
Ashburn 546
Rome 349
Singapore 321
Jacksonville 271
Dublin 257
San Mateo 216
Seattle 206
Redwood City 155
Jakarta 150
Wilmington 146
Nanjing 124
Ann Arbor 109
Boston 102
Padova 102
Lima 92
New York 89
Houston 88
Bogotá 79
Florence 78
Cattolica 75
Moscow 75
Marseille 73
Princeton 71
Naples 70
Bologna 69
Medellín 64
Nanchang 64
Lawrence 62
Dearborn 60
Napoli 58
Turin 57
Palermo 55
Woodbridge 53
Catania 52
Beijing 44
Izmir 44
Lancaster 44
São Paulo 41
Mountain View 40
Warsaw 38
Bari 37
Los Angeles 37
Torino 36
Nürnberg 35
Modena 34
Brussels 33
Frankfurt am Main 33
Santiago 32
Venice 30
Boardman 28
Fairfield 28
Hefei 28
Pune 28
Verona 28
Bergamo 26
Genoa 26
Mexico 26
Trento 26
University Park 25
Busto Arsizio 24
Monza 24
Buenos Aires 23
Seoul 23
Dallas 22
Parma 22
Trieste 22
Brescia 21
Norwalk 21
Andover 20
Messina 20
Cagliari 19
Helsinki 19
Kish 19
London 19
Chicago 18
Council Bluffs 18
Hebei 18
Hong Kong 18
Kunming 18
Shenyang 18
Brasília 17
Bremen 17
Falls Church 16
Hanoi 16
Tianjin 16
Augusta 15
Hangzhou 15
Hounslow 15
Reggio Nell'emilia 15
Timisoara 15
Torre Del Greco 15
Genova 14
Jiaxing 14
Prato 14
Quito 14
Rio de Janeiro 14
Xian 14
Barcelona 13
Totale 7.200
Nome #
Psicologia politica 1.967
L'analisi qualitativa di testi con il programma Atlas.ti. 1.185
Cognizione e metacognizione nell'attività del giudice 490
Strumenti di valutazione e di potenziamento cognitivo e neuropsicologico nell’aging fisiologico. Predisposizione di un protocollo di ricerca 471
Psicologia della politica 334
Il senno di poi degli elettori. Illusioni, delusioni, sorprese 327
La testimonianza 325
Counterfactual communication in politics: Features and effects on voters. 304
Partecipazione alla vita pubblica e nuovi media 269
Comunicazione politica 264
Juries in Italy: Legal and extra-legal norms in sentencing 235
Psicologia sociale dell'alimentazione 226
Identità, valori e cibo 220
Tra Facebook e i TG. Esposizione mediale e percezione dei leader nella campagna elettorale italiana del 2013 215
La comprensione di sequenze temporali e causali nei bambini di cinque anni 206
La rappresentazione sociale della politica 192
Sinistra e destra. Le radici psicologiche della differenza politica 174
Applying psychology of persuasion to conversational agents through reinforcement learning: An exploratory study 173
Alla ricerca di un leader. 168
I valori e la scelta di voto 159
La nuova partecipazione politica: tra pensieri veloci e pensieri lenti. 156
Italy: the offspring of Fascism. 141
Promoting change in meat consumption among the elderly: Factual and prefactual framing of health and well-being 133
L efficacia politica: una premessa necessaria alla partecipazione 129
What has been and what should have been. The representation of the government's performance in a television interview with Italian Prime Minister Berlusconi 126
Identità multiple nella società globale 124
Empowering skills for active ageing and healthy living 124
Two psychological routes to right-wing extremism: How Italian workers cope with change. 121
Soggetti, strategie ed efficacia della comunicazione politica 119
Counterfactuals thinking and stereotypes: The nonconformity effect 119
Ascesa e declino: percezione di cambiamento in contesti lavorativi. 117
Attacco e difesa nella comunicazione massmediale 114
Psicologia dello sviluppo individuale e sociale 112
Salute o benessere? Effetti di framing nella comunicazione alimentare rivolta agli anziani, 111
Effects of message framing in policy communication on climate change 110
Il problem solving in ambiti 'ricchi di conoscenza' e 'mal definiti': il caso dei problemi giudiziari 108
The day after an electoral defeat: Counterfactuals and collective action 106
Reale e controfattuale nel ragionamento giudiziario 105
Counterfactuals, the national economy, and voting choice 104
Gli effetti degli attacchi alla moralità: dimensione pubblica e dimensione privata 103
Identity, values, and food. 103
Relazioni di status e identità sociale: Cosa vuol dire fare parte di un gruppo subordinato 102
Agreement with climate change policies: Framing the future and national versus supranational identity 100
A dual pathway to pro-environmental behavioural intention: Individual vs collective efficacy and their moderators 99
Pregiudizio: sguardi diversi sugli altri. 99
Un'agenda psicologica per una società multiculturale. Ridurre l'incertezza per aprirsi alla diversità. 99
Predicting and promoting the consumption of plant-based meat 99
Experiences in working life and the attraction of the extreme right: Empirical findings of a European study. 97
Identificazioni: dal partito alla coalizione 96
L'"expertise" 95
Fatti e controfatti nel ragionamento giudiziario 95
Counterfactuals in the social context: The case of political interviews and their effects 94
Efficacia. Fare o lasciar fare? 94
The “Big Two” in political communication: The effects of attacking and defending politicians’ leadership and morality 94
Introduzione allo special issue su moralità e psicologia sociale: percorsi di ricerca e direzioni future 94
The perception of politicians’ morality: Attacks and defenses. 94
Resoconti della condotta nelle deposizioni giudiziarie: analisi dei repertori linguistici 93
Stili di vita: tra identità, comunicazione e politica globale. 92
La soluzione di un problema politico in militanti e non militanti 91
Does the candidate matter? Comparing the voting choice of early and late deciders. 91
Psicologia politica. 91
L'analogia nel ragionamento giuridico 89
Psicologia del giudicare 88
How to reduce red and processed meat consumption by daily text messages targeting environment or health benefits 86
La rappresentazione sociale del nemico pubblico e del nemico privato 85
Framing Messages on the Economic Impact of Climate Change Policies: Effects on Climate Believers and Climate Skeptics 85
Successo o benevolenza? I valori degli elettori. 84
Public and private enemy: continuity or difference? 84
Anticipating the future in political communication: The use of prefactuals and their effects on receivers 84
Different Frames to Reduce Red Meat Intake: The Moderating Role of Self-Efficacy 84
Hindsight Bias and Electoral Outcomes: Satisfaction Counts More Than Winner-Loser Status 82
L'umanità contro se stessa: tradizione e innovazione nell'immagine del nemico 81
Think different? Populist attitudes and their consequences on vote behaviour in the 2016 and 2020 italian constitutional referenda 81
Political psychology, Overview 79
The strategic use of counterfactual communication in politics. 79
One root, different branches: Identity, injustice and schism. 79
Identita regionale, nazionale, europea 79
A Cognitive-Emotional Model to Explain Message Framing Effects: Reducing Meat Consumption 79
Counterfactual thinking as a prebunking strategy to contrast misinformation on COVID-19 77
Political communication, social cognitive processes, and voters’ judgments 77
Il ragionamento giudiziario: competenze generali e competenze specifiche 74
Evoluzione della competenza cognitiva in ambito giudiziario: presentazione e discussione di un modello sperimentale 72
Adding Dynamic Norm to Environmental Information in Messages Promoting the Reduction of Meat Consumption 72
The effects of factual and counterfactual attacks on social judgments 71
The effects of counterfactual attacks on the morality and leadership of different professionals 71
Livello iconico e livello verbale nella rappresentazione sociale del Nemico in età evolutiva 70
Going Green, but Staying in the Black: How Framing Impacts the Agreement With Messages on the Economic Consequences of Environmental Policies 70
Regulatory Focus and the Effect of Nutritional Messages on Health and Well-Being: The Case of Red Meat Intake 69
Relazioni di status e identità sociale. 68
The effects of counterfactual defences on social judgements 68
“If it weren’t for COVID-19…”: Counterfactual arguments influence support for climate change policies via cross-domain moral licensing or moral consistency effects 67
Comunicazione politica online: un percorso a due velocità 67
Framing prefactual affective posts about vegetable consumption 67
Informational and emotional daily messages to reduce red and processed meat consumption 66
The Effects of Counterfactual Attacks and Defences in Politics 65
Political psychology 64
Script e compiti cognitivi: l'influenza della ricostruzione sul ricordo di eventi in sequenza 64
"Se non ci fosse stato l'euro...". Controfattuali tra economia e politica. 64
Turning right? Socio-economic change and the receptiveness of European workers to the extreme right. Report on the survey analysis. 62
Perceived socio-economic change and right-wing extremism: Results of the SIREN-survey among European workers 61
Totale 15.212
Categoria #
all - tutte 58.677
article - articoli 0
book - libri 0
conference - conferenze 0
curatela - curatele 0
other - altro 0
patent - brevetti 0
selected - selezionate 0
volume - volumi 0
Totale 58.677


Totale Lug Ago Sett Ott Nov Dic Gen Feb Mar Apr Mag Giu
2019/2020132 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 132
2020/20211.758 97 147 51 183 196 105 250 99 188 160 206 76
2021/20221.743 135 143 64 113 121 85 69 283 97 102 267 264
2022/20232.792 283 313 215 336 267 311 173 204 327 113 150 100
2023/20242.143 137 386 113 232 133 170 112 110 110 160 201 279
2024/20252.966 163 123 284 193 226 158 136 182 404 265 535 297
Totale 17.325