Tosoni, Simone
 Distribuzione geografica
Continente #
EU - Europa 6.559
NA - Nord America 3.043
AS - Asia 1.163
OC - Oceania 64
SA - Sud America 46
AF - Africa 44
Continente sconosciuto - Info sul continente non disponibili 2
Totale 10.921
Nazione #
IT - Italia 3.823
US - Stati Uniti d'America 2.985
CN - Cina 481
SE - Svezia 452
DE - Germania 446
PL - Polonia 429
UA - Ucraina 307
FR - Francia 281
SG - Singapore 256
IE - Irlanda 174
GB - Regno Unito 166
ID - Indonesia 91
NL - Olanda 86
FI - Finlandia 83
RU - Federazione Russa 73
IN - India 65
AU - Australia 56
CA - Canada 47
HK - Hong Kong 47
TR - Turchia 44
BE - Belgio 43
CH - Svizzera 35
JP - Giappone 34
AT - Austria 29
IR - Iran 26
MY - Malesia 26
BR - Brasile 25
KR - Corea 24
ES - Italia 20
GR - Grecia 19
NO - Norvegia 16
PH - Filippine 14
RO - Romania 14
PT - Portogallo 11
ZA - Sudafrica 11
SI - Slovenia 10
HR - Croazia 9
PK - Pakistan 9
EG - Egitto 8
MX - Messico 8
NZ - Nuova Zelanda 8
AR - Argentina 7
CI - Costa d'Avorio 7
CZ - Repubblica Ceca 7
TH - Thailandia 7
TZ - Tanzania 7
VN - Vietnam 7
DK - Danimarca 6
IL - Israele 6
KE - Kenya 6
BD - Bangladesh 5
CL - Cile 5
HU - Ungheria 4
MO - Macao, regione amministrativa speciale della Cina 4
PE - Perù 4
TW - Taiwan 4
BG - Bulgaria 3
CO - Colombia 3
GE - Georgia 3
JO - Giordania 3
KG - Kirghizistan 3
LT - Lituania 3
MA - Marocco 3
BZ - Belize 2
EC - Ecuador 2
EU - Europa 2
LU - Lussemburgo 2
ME - Montenegro 2
RS - Serbia 2
AE - Emirati Arabi Uniti 1
AL - Albania 1
AM - Armenia 1
BY - Bielorussia 1
CR - Costa Rica 1
LA - Repubblica Popolare Democratica del Laos 1
LK - Sri Lanka 1
LV - Lettonia 1
MU - Mauritius 1
NG - Nigeria 1
SM - San Marino 1
Totale 10.921
Città #
Milan 620
Chandler 409
Warsaw 405
Ashburn 239
Rome 234
Jacksonville 181
Cattolica 178
Naples 155
Singapore 151
Dublin 140
San Mateo 132
Nanjing 110
Jakarta 86
Redwood City 81
Wilmington 76
Beijing 73
Boston 70
Ann Arbor 66
Woodbridge 64
Houston 55
Busto Arsizio 50
Torino 48
Princeton 45
Turin 45
Strasbourg 44
Dearborn 43
Padova 41
Fairfield 40
Moscow 40
Florence 34
Lawrence 32
Nanchang 32
Guangzhou 31
Mountain View 31
Bologna 29
Bari 28
Piacenza 28
Seattle 28
Napoli 26
Shanghai 26
Palermo 24
Paris 24
Dallas 23
Nürnberg 23
Boardman 22
Brussels 21
Sydney 21
Vienna 21
Brescia 19
Catania 19
Desio 19
Kuala Lumpur 19
Menlo Park 19
Bergamo 18
Genoa 18
Helsinki 18
Shenyang 18
Tianjin 18
Tokyo 18
University Park 18
Cambridge 17
Kraków 17
Monza 16
Kunming 15
London 15
Verona 15
Izmir 14
Los Angeles 14
Hangzhou 13
New York 13
Philadelphia 13
Renton 13
Asti 12
Casoria 12
Legnano 12
Norwalk 12
Redmond 12
Brisbane 11
Falkenstein 11
Modena 11
San Giuliano Milanese 11
Trieste 11
Washington 11
Zhengzhou 11
Bremen 10
Changsha 10
Como 10
Istanbul 10
Jiaxing 10
Ptolemaida 10
Terracina 10
Hebei 9
Tehran 9
Campi Bisenzio 8
Central 8
Cinisello Balsamo 8
Enschede 8
Indiana 8
Messina 8
Paderno Dugnano 8
Totale 5.102
Nome #
Identità virtuali: Comunicazione mediata da computer e processi di costruzione dell'identità personale 1.557
Nuovi media e ricerca empirica. I percorsi metodologici degli Internet Studies. 506
“Empowerment and Emotions in ‘New management’ and in Generativity-driven Organizations” 436
Decentering Media Studies, Verbing the Audience: Methodological Considerations Concerning People’s Uses of Media in Urban Space 412
Waves, Bits & Bricks: Media and the Social Production of Urban Space 302
Going About the City: Methods and Methodologies for Urban Communication Research 301
Misinformation, Social Media and the Pandemic Crisis: Challenging the Return to a Powerful Media Effects Paradigm 292
THE POST-INTERMEDIATION OF TRUTH. Newsmaking from Media Companies to Platform** 247
Media and The Social Production of Urban Space: Towards an Integrated Approach to the Controversial Nature of Urban Space. 231
The Mediated City Between Research Fields: An Invitation to Urban Media Studies 218
Media territories and urban conflict: Exploring symbolic tactics and audience activities in the conflict over Paolo Sarpi, Milan 206
Etnografia virtuale e convergenza. Spazi, tempi, discorsi e pratiche della tv sul web 205
Dark Enactments in Milan: A Practice-Centred Exploration of an Italian Post-Punk Subculture of the ’80s 203
"I Nomi Sui Giochi”: Il Ruolo del Cracking nell’Industria Videoludica Italiana (1980-1990). 192
Practicing Urban Media Studies: An Interview With Will Straw 178
Social Network e Internet Studies: alcune riflessioni sul ruolo disciplinare dei Social Network come oggetto di studio 171
Insicurezza e stigma: vivere nello "spazio altro" dei quartieri sensibili 169
The Practices of Web Navigation 166
Playing in the Grey Zone: The development of the Italian video game industry 140
Raccordare mondi possibili: Transmedialità, videogioco e problemi di canone 134
Media and the City: Urbanism, Technology and Communication 127
Navigare la rete. Per un approccio analitico agli 'stili di navigazione' 124
Convergenza ed etnografia di rete. La virtual ethnography del consumo televisivo 122
Vidding and its Media Territories: A Practice-centred Approach to User-generated Content Production 117
Creature Simili. Il dark a milano negli anni '80 115
Addressing “Captive Audience Positions” in Urban Space. From a Phenomenological to a Relational Conceptualization of Space in Urban Media Studies 114
Entanglements. Conversations on the Human Traces of Science, Technology and Sound 113
Oltre la comunità virtuale 111
Internet Studies e metodologie di ricerca: uno sguardo di insieme 111
Sapere scientifico e sapere laico: prove di fi ducia 106
Beyond space and place. The challenge of urban space to urban media studies 104
MEDIA E MAGIA. Secolarizzazione dell'esperienza magica, usi magici dei media 96
The Battle of Milan: Social Representations of The April 12th Riots by two Italian Chinese communities 95
Questioni di canone. Strategie di raccordo tra audiovisivi e videogiochi nella produzione di mondi possibili transmediali 95
Subculture giovanili, fenomeni tutti da studiare 94
Il videogioco in Italia: dal gettone al coin- 94
Italian Goth Subculture. Kindred Creatures and Other Dark Enactments in Milan, 1982-1991. 94
Urban Media Studies. The Mediated City Between Research Fields. 92
Dalle code al click: crisi della cittadinanza e nuove tecnologie della comunicazione 90
Spatial Annotation for the Improvement of Urban Space: A Learning-by-Doing Approach 88
A Media-Studies take on Social Robots as Media-Machines 88
Methodological Approaches in Urban Media and Communication Research 86
Un triplo tradimento: le rappresentazioni sociali degli scontri di Milano dell'Aprile 2007 nelle comunità cinesi di Milano e di Prato 85
Introduction: Beyond the centrality of media and the centrality of space 83
La mediazione interculturale nel web. Siti e modelli operanti nel contesto italiano 82
Towards a New Complexity: reasons for Media and the City 81
Umanoidi, dall'intrattenimento ai servizi 81
Tracce di cittadinanze in ret: internet e processi di riterritorializzazione 78
Current perspectives on communication and media research 78
La Voce Del Maestro e la Grande Biblioteca: l'e-learning fra desideri ed aspettative. Un approccio qualitativo. 77
Introduction: Current Perspectives on communication and media research 77
Italowave. I nuovi studi accademici delle subculture spettacolari in Italia. 75
Introduction: Researching Present Scenarios of Media Production and Engagement 71
Space, translations and media 70
Symbolic Tactics in the Converged Media System: The "Riot of Milan" and Its Representations of Identity and Urban Space 69
Controlled disconnections: A practice-centred approach to media activities in women's solo travelling 66
Appartenere alla Rete: il Mito della Comunità Virtuale 65
La geometria variabile delle banlieu italiane 64
Potere 63
Questioni di canone. Strategie di raccordo tra audiovisivi e videogiochi nella produzione di mondi possibili transmediali 63
Of goths and salmons: A practice-based exploration of subcultural enactments in 1980s Milan 63
Community Network 62
Images of Riot: Visual Representations And Symbolic Meanings In The Battle of Milan 62
Comunità Virtuali 61
The Four Phases of Internet Research: A Proposal for a Critical Periodization 60
Identità mediate al computer 58
Media e città: alcune questioni sociologiche 56
Naturale o artificiale? Spillover, o della necessità di ripensare la natura del virus 56
Politics, Civil Society and Participation: Media and Communications in a Transforming Environment 54
Serialità Americana: Madmen 52
Internet e formazione 52
Otherkin: elaborazione cooperativa del sapere magico e scenari di rete 51
Audioscan per le scienze sociali: il suono della città/Audioscan for the social sciences: the sound of the city 51
Present Scenarios of Media Production and Engagement 49
Comunita Virtuali tra mito e opportunita 47
Newsmaking and Sensemaking: Facebook Discourse on COVID-19 in Italy in the First Three Months of the Pandemic 46
«Enactment» du gothique à Milan (Italie): réappropriations locales d’une sous-culture transationale dans les années 80 46
Intelligenza Artificiale: uno “special” sul discorso di papa Francesco al G7 (14 giugno 2024) 45
Il Sapere Relazionale: scenari di Interazione nella Contrattazione 44
‘We will multiply the fires of resistance’: The catalysts of dissent against institutional science and their interplay with refused knowledge communities 37
Defused Boundary Objects? Challenges in the Territorialization of Agenda 2030 Indicators in the Metropolitan City of Milan 24
Media ethnography for busy people: Introducing students to the ethnographic approach in media-related syllabi 21
Manufacturing Refused Knowledge in the Age of Epistemic Pluralism 16
Come funziona davvero la scienza? Un percorso formativo per le scuole superiori. 15
Dalla visibilità alla mobilitazione e ritorno L’influ-attivismo nell’ecosistema dei media digitali. Introduzione alla Special Issue. 12
Scientismo ingenuo e comunicazione della scienza: la lezione dell’infodemia 11
Pratiche mediali e processi di radicalizzazione: Un approccio non media-centrico 11
From Scientific to Syncretic Patchwork Storytelling: The Discursive Ecosystem of Italian Stop 5G Refused Knowledge Communities 10
Trevor Pinch’s legacy for media studies 7
Influ-activism. Outlining a New Area of Investigation Between Media Studies and Activism Research 6
Influ-attivismo: nuove forme di impegno civico tra attivismo digitale e influence culture 5
Introduction: Manufacturing knowledge at the border of science 2
Totale 11.062
Categoria #
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Totale 32.682


Totale Lug Ago Sett Ott Nov Dic Gen Feb Mar Apr Mag Giu
2019/2020555 0 0 0 0 0 0 0 90 97 94 164 110
2020/20211.296 56 107 41 164 134 143 100 48 173 90 185 55
2021/20221.106 55 100 41 81 67 88 59 158 70 68 140 179
2022/20231.933 213 216 175 187 211 201 75 136 218 86 156 59
2023/20241.589 107 244 105 141 84 189 149 94 94 89 167 126
2024/2025935 96 86 166 127 140 115 140 65 0 0 0 0
Totale 11.062