The chapter explores how notion of "canon" (as in: the ensemble of in trans-media universes including video games in prominent position. It proposes some organizing principles to spatialize transmedia universes (such as centre-periphery), three models of canon structure (static, dynamic and fluid) ad discusses in-depth the case studies of Lost and The Matrix.
Tarantino, M., Tosoni, S., Questioni di canone. Strategie di raccordo tra audiovisivi e videogiochi nella produzione di mondi possibili transmediali, in Aa.Vv, A., Arredo di serie. I mondi possibili della serialità televisiva americana, Vita e Pensiero, Milano 2010: 117-127 [http://hdl.handle.net/10807/1699]
Questioni di canone. Strategie di raccordo tra audiovisivi e videogiochi nella produzione di mondi possibili transmediali
Tarantino, Matteo;Tosoni, Simone
2010
Abstract
The chapter explores how notion of "canon" (as in: the ensemble of in trans-media universes including video games in prominent position. It proposes some organizing principles to spatialize transmedia universes (such as centre-periphery), three models of canon structure (static, dynamic and fluid) ad discusses in-depth the case studies of Lost and The Matrix.I documenti in IRIS sono protetti da copyright e tutti i diritti sono riservati, salvo diversa indicazione.