Sfardini, Anna
Sfardini, Anna
MILANO - Dipartimento di Scienze della comunicazione e dello spettacolo
"Teen" Sense of Place. The Representation of Italian Locations in Teen Television Series
2025 Carelli, Paolo; Sfardini, Anna
Dal gatto ai camaleonti: le logiche dell’industria mediale contemporanea
2025 Scaglioni, Massimo; Sfardini, Anna
La promozione on air e online
2025 Scaglioni, Massimo; Sfardini, Anna
La televisione. Dal broadcasting allo streamcasting
2025 Scaglioni, Massimo; Sfardini, Anna
Credibilità e fiducia nella comunicazione televisiva contemporanea: ruolo e retoriche dei talk show nel triennio 2020-2023
2024 Carelli, Paolo; Scaglioni, Massimo; Sfardini, Anna
Intrattenimento green. Il tema della sostenibilità nei programmi unscripted
2024 Sfardini, Anna
Introduction. Dystopian Worlds: A Multidisciplinary Approach to Analyse Transformations in Literature, Media and Politics
2024 Bruno, Valerio Alfonso; Campati, Antonio; Carelli, Paolo; Sfardini, Anna
Political Publics. I 100 giorni di Draghi e Meloni: due contesti mediali (e televisivi) così lontani
2023 Scaglioni, Massimo; Sfardini, Anna
Communication in Italy During the Pandemic
2022 Carelli, Paolo; Scaglioni, Massimo; Sfardini, Anna
Educational Television goes Digital. Children's Television and Italian Public Service Broadcasting during Covid-19 Pandemic
2022 Carelli, Paolo; Sfardini, Anna
Green is better: representations of territories and landscapes in Italian audiovisual products
2022 Carelli, Paolo; Scaglioni, Massimo; Sfardini, Anna
Introduction. Sustainable Screenings: Economic, Touristic and Cultural Impact of Audiovisual Productions on the host Locations in the Post-Lockdown Era
2022 Cucco, Marco; Scaglioni, Massimo; Sfardini, Anna; Willems, Gertjan
Per un atlante delle distopie mediali: coordinate, traiettorie, occorrenze
2022 Carelli, Paolo; Galli, Mattia; Scaglioni, Massimo; Sfardini, Anna
Political Publics. La guerra dei talk
2022 Scaglioni, Massimo; Sfardini, Anna
Sustainable Screenings. Economic, Touristic and Cultural Impact of Audiovisual Productions on the Host Locations in the Post-Lockdown Era
2022 Cucco, Marco; Scaglioni, Massimo; Sfardini, Anna; Willems, Gertjan
A che punto è la notte. Media e comunicazione a un anno da “L’Altro Virus”
2021 Carelli, Paolo; Sala, Marianna; Scaglioni, Massimo; Sfardini, Anna
La kids tv cresce, ma quali valori propone?
2021 Carelli, Paolo; Sfardini, Anna
La serialità generalista di qualità
2021 Sfardini, Anna
Mapping European premium-scripted: trends, patterns and data in an emerging EU market
2021 Sfardini, Anna; Penati, Cecilia; Holdaway, Dom
Political Publics. I talk show nell’anno di crisi: dalla pandemia alla fine del Governo Conte, fra Tv e social
2021 Scaglioni, Massimo; Sfardini, Anna