Massaro, Davide
 Distribuzione geografica
Continente #
EU - Europa 16.780
NA - Nord America 6.090
AS - Asia 2.203
AF - Africa 91
SA - Sud America 60
OC - Oceania 57
Continente sconosciuto - Info sul continente non disponibili 16
Totale 25.297
Nazione #
IT - Italia 10.870
US - Stati Uniti d'America 6.002
PL - Polonia 1.385
DE - Germania 1.032
FR - Francia 983
CN - Cina 762
SE - Svezia 698
GB - Regno Unito 437
SG - Singapore 435
UA - Ucraina 426
IE - Irlanda 236
IN - India 207
TR - Turchia 194
ID - Indonesia 161
JP - Giappone 145
FI - Finlandia 119
NL - Olanda 111
RU - Federazione Russa 102
HK - Hong Kong 72
CH - Svizzera 70
BE - Belgio 69
CA - Canada 59
ES - Italia 58
IR - Iran 55
AU - Australia 49
CI - Costa d'Avorio 48
GR - Grecia 35
MY - Malesia 35
VN - Vietnam 34
TW - Taiwan 26
AT - Austria 23
LT - Lituania 23
BR - Brasile 22
CZ - Repubblica Ceca 21
MX - Messico 20
NO - Norvegia 20
KR - Corea 19
ZA - Sudafrica 14
RO - Romania 12
CO - Colombia 11
EG - Egitto 11
IL - Israele 11
PE - Perù 11
CL - Cile 10
EU - Europa 8
NZ - Nuova Zelanda 8
SI - Slovenia 8
PH - Filippine 7
RS - Serbia 7
DK - Danimarca 6
TH - Thailandia 6
A1 - Anonimo 5
MO - Macao, regione amministrativa speciale della Cina 5
PK - Pakistan 5
AM - Armenia 4
HU - Ungheria 4
KZ - Kazakistan 4
PT - Portogallo 4
A2 - ???statistics.table.value.countryCode.A2??? 3
AE - Emirati Arabi Uniti 3
AL - Albania 3
AR - Argentina 3
CR - Costa Rica 3
LA - Repubblica Popolare Democratica del Laos 3
MA - Marocco 3
PS - Palestinian Territory 3
SC - Seychelles 3
TN - Tunisia 3
BA - Bosnia-Erzegovina 2
BG - Bulgaria 2
BZ - Belize 2
EE - Estonia 2
HR - Croazia 2
IS - Islanda 2
KW - Kuwait 2
LU - Lussemburgo 2
MK - Macedonia 2
MN - Mongolia 2
MR - Mauritania 2
NG - Nigeria 2
BD - Bangladesh 1
BJ - Benin 1
DO - Repubblica Dominicana 1
DZ - Algeria 1
EC - Ecuador 1
ET - Etiopia 1
HN - Honduras 1
JO - Giordania 1
LK - Sri Lanka 1
LV - Lettonia 1
MD - Moldavia 1
ME - Montenegro 1
MU - Mauritius 1
PA - Panama 1
PY - Paraguay 1
RW - Ruanda 1
SM - San Marino 1
TC - Turks e Caicos 1
UY - Uruguay 1
Totale 25.297
Città #
Milan 1.326
Warsaw 1.087
Chandler 812
Rome 733
Ashburn 541
Fairfield 347
Singapore 313
Kraków 258
Woodbridge 242
Jacksonville 241
Dublin 225
Wilmington 205
Seattle 194
San Mateo 179
Ann Arbor 171
Dearborn 168
Houston 167
Brescia 162
Cattolica 159
Jakarta 155
Nanjing 145
Florence 124
New York 119
Redwood City 119
Palermo 116
Cambridge 113
Turin 113
Genoa 108
Naples 96
Beijing 95
Boston 95
Lancaster 90
Bari 86
Bergamo 84
Bologna 83
Padova 79
Moscow 69
Tokyo 66
Izmir 65
Munich 65
Busto Arsizio 60
Lawrence 60
Verona 59
Catania 56
Princeton 56
Nanchang 54
Monza 53
Torino 51
Brussels 50
Dallas 49
Redmond 49
Abidjan 48
Boardman 47
Paris 46
Parma 46
Pavia 42
Bremen 40
Helsinki 37
Trieste 37
Venice 36
Cagliari 34
London 34
Dalmine 33
Chicago 32
Como 32
Taranto 32
Messina 31
Nürnberg 31
Shenyang 31
Ha Kwai Chung 30
Norwalk 29
Trento 29
Hebei 28
Mumbai 27
San Diego 26
Sesto San Giovanni 26
Albino 25
Kunming 25
Los Angeles 25
Augusta 24
Dong Ket 24
Hangzhou 24
Pescara 24
Piacenza 24
Salerno 24
University Park 24
Zhengzhou 23
Napoli 22
Sassari 22
Sinop 22
Mountain View 21
Changsha 20
Pisa 20
Pune 20
Seriate 20
Verdello 20
Genova 19
Istanbul 19
Latina 19
Mantova 19
Totale 11.605
Nome #
Mind-mindedness e funzione riflessiva: alcune riflessioni e uno strumento 4.010
Potenziare la ToM: un intervento nei bambini di 7 anni 1.226
Elisabeth Meins e il concetto di mind-mindedness: un ponte tra abilità mentalistiche e relazioni affettive. 1.164
Rappresentare, riflettere, trasformare: il ruolo della mentalizzazione nel contesto scolastico. Primi sviluppi in Italia del progetto TiM (Thoughts in Mind) per sostenere lo sviluppo delle abilità di mentalizzazione nei bambini della scuola primaria. 1.133
Moral evaluation of Human and Robot Interactions in Japanese Preschoolers 504
Giudizi e decisioni sulla fairness e teoria della mente. 426
Exploring Responses to Art in Adolescence: A Behavioral and Eye-Tracking Study 411
Ricerca e percorsi di analisi dati con SPSS 403
La competenza sociale nei bambini. Valutare e promuovere la Teoria della Mente in età prescolare e scolare 400
Coding with me: exploring the effect of coding intervention on preschoolers’ cognitive skills 398
When Art Moves the Eyes: A Behavioral and Eye-Tracking Study 381
Where are You Watching? Patterns of Visual Exploration in the Ultimatum Game 380
Fairness Norms and Theory of Mind in an Ultimatum Game: Judgments, Offers, and Decisions in School-Aged Children 367
Human, Nature, Dynamism: The Effects of Content and Movement Perception on Brain Activations during the Aesthetic Judgment of Representational Paintings 352
La teoria della mente nell'invecchiamento: la "conquista della saggezza"? 296
XXVI Congresso AIP Sezione Psicologia dello Sviluppo e dell’Educazione. Pre-Atti. 287
The more I can choose, the more I am disappointed: The "€œillusion of control" in children's decision-making 281
La consapevolezza emotiva in età scolastica: un contributo alla validazione italiana della LEAS-C (Emotional awareness in school-aged children: a contribution to the italian validation of the leas-c) 265
Attachment representation, mentalization and cognitive emotion regulation strategies at school 258
A Robot Is Not Worth Another: Exploring Children’s Mental State Attribution to Different Humanoid Robots 257
Capire la mente. La psicologia ingenua del bambino 255
The bodies "at the forefront": Mentalization, memory, and construction of the self during adolescence 252
Promoting Mentalizing in Pupils by Acting on Teachers: Preliminary Italian Evidence of the "Thought in Mind" Project 248
Come promuovere la Teoria della Mente in età prescolare e scolare? Interventi educativi per la comprensione della falsa credenza e il pensiero ricorsivo 244
Come i bambini pensano alla mente del robot. Il ruolo dell’attaccamento e della Teoria della Mente nell’attribuzione di stati mentali ad un agente robotico (How children think about the robot’s mind. The role of attachment and Theory of Mind in the attribution of mental states to a robotic agent) 237
Il viaggio di Cubetto 237
Adolescents’ and young adults' naïve understandings of the economic crisis 217
Teoria della Mente, bambini e robot: l’attribuzione di stati mentali 205
"Sono un mago e questa è una bacchetta magica". Il gioco di finzione e la Teoria della Mente nella scuola per l'infanzia. 201
Shall I trust you? From child-robot interaction to trusting relationships 201
La fruizione di opere d'arte visiva: influenza dei processi bottom-up e top-down sull'esperienza estetica 190
Theory of mind and humanoid robots from a lifespan perspective 174
Profili di rischio degli investitori finanziari 171
Non dicevo sul serio Riflessioni su ironia e psicologia 168
Enhancing advanced Theory of Mind skills in primary school: A training study with 7- to 8-year- olds 168
C'era una volta un pensiero. La letteratura per l'infanzia come fonte di conoscenza sugli stati mentali 167
Robot sociali e educazione. Interazioni, applicazioni e nuove frontiere 165
Quando cappuccetto rosso incontra ToM. Il contributo della letteratura per l'infanzia allo sviluppo della teoria della mente. 163
"Basta che funzioni". Le decisioni tra Teoria della Mente ed emozioni. 159
Dai robot social all'intelligenza artificiale e ChatGPT: riflessioni su tecnologie "in corsa" 145
The Psychosocial Fuzziness of Fear in the Coronavirus (COVID-19) Era and the Role of Robots 145
Theory of Mind in Typical and Atypical Developmental Settings: Some Considerations from a Contextual Perspective 144
La crisi economica e finanziaria: rappresentazioni di adolescenti e giovani adulti 144
THEORY OF MIND AND THE WHOLE BRAIN FUNCTIONAL CONNECTIVITY: BEHAVIORAL AND NEURAL EVIDENCES WITH THE AMSTERDAM RESTING STATE QUESTIONNAIRE 142
ECONOMIC AND FINANCIAL PLANNING IN SCHOOLS: REFLECTIONS AND PRACTICAL PROPOSALS 139
Decisione e teoria della mente: outcome bias e falsa credenza di terzo ordine nell'adulto 138
Quando piove e splende il sole. Ironia e stati mentali. 135
Social Competence in Children with Borderline Intellectual Functioning: Delayed Development of Theory of Mind Across All Complexity Levels 132
Can You Activate Me? From Robots to Human Brain 132
Do social norms, false belief understanding, and metacognitive vocabulary influence irony comprehension? A study of five- and seven-year-old children. 130
Mind-Reading Ability and Structural Connectivity Changes in Aging 130
Growing Up Thinking of God’s Beliefs: Theory of Mind and Ontological Knowledge 126
Educazione economica e finanziaria: proposte dalla psicologia dello sviluppo e dell’educazione 123
Mentalization in communicative and socio-relational interactions: considerations about a theory-of-mind modelling 121
Does fairness matter more than Theory of Mind? 119
Combining Development and Education: Why Do Decision-Making and Social Norms Matter for Financial Education? 118
Are children consequentalist? Evidences from ultimatum game 115
Coding and childhood between play and learning: Research on the impact of coding in the learning of 4-year-olds 114
ECDL La patente europea del computer. Syllabus 4.0 113
“Tra il dire e il fare…”: sensibilità alla norma sociale della fairness e teoria della mente in età scolare 111
Feeling connected to nature: validation of the connectedness to nature scale in the Italian context 109
"What is fair for you?" judgments and decisions about fairness and theory of mind. 108
The understanding of congruent and incongruent referential gaze in 17‐month‐old infants: an eye‐tracking study comparing human and robot 108
La Teoria della Mente nell’invecchiamento fisiologico e patologico 107
La Teoria della Mente e i processi decisionali in soggetti adolescenti e giovani adulti 106
Adults understanding of mental states: 3rd order false belief and syntactic competence. 104
Supporting Children’s Second-order Recursive Thinking and Advanced ToM Abilities: A Training Study 104
Mother-child mental language in real and pretend contexts: a longitudinal overview 102
Irony and second-order false belief in children: What changes when mothers rather than siblings speak? 100
Othering and Deprioritizing Older Adults’ Lives: Ageist Discourses During the COVID-19 Pandemic 99
Experiences and results of the Resilience Programme for primary school teachers in Italy 98
Learning to wait, be altruistic and fair: a primary school training in economic education 98
Teoria della mente e linguaggio 97
Errori nella valutazione delle decisioni e teoria della mente 97
Does the roulette have intentions? Children's understanding of intentionality in decision-making. 96
Theory of Mind Development in Adolescence and Early Adulthood: The Growing Complexity of Recursive Thinking Ability 96
Il robot è un animale sociale? La Human Robot interaction al confine tra «naturale» e «artificiale» 94
Machines like Us and People like You: Toward Human-Robot Shared Experience 93
Emerging Adults' Expectations about the Next Generation of Robots: Exploring Robotic Needs through a Latent Profile Analysis 93
Decision making as a complex psychological process 92
Lo sguardo equo: pattern di esplorazione visiva nell'Ultimatum Game. 90
Considerations for a multilateral approach to Theory of Mind development 89
Comunicazione, errore, emozioni: spunti sperimentali su du bias decisionali 88
Culture and Mental States: A Comparison of English and Italian Versions of Children's Books 87
Does a good argument make a good answer? Argumentative reconstruction of children's justifications in a second order false belief task 87
Supporting mentalizing in primary school children: the effects of thoughts in mind project for children (TiM-C) on metacognition, emotion regulation and theory of mind 87
IL PENSIERO META-RAPPRESENTATIVO DEGLI STUDENTI UNIVERSITARI ITALIANI 86
Cognitive and Affective Theory of Mind in Mild Cognitive Impairment and Parkinson’s Disease: Preliminary Evidence from the Italian Version of the Yoni Task 86
Negoziazione e adozione: fenomeni meramente intrapersonali? 85
Is a bird in the hand worth two in the future? Intertemporal choice, attachment and theory of mind in school-aged children 85
“Denaro, pozioni d'amore e altri affanni”. Commento all’articolo bersaglio “Neuroetica. Una nuova prospettiva di ricerca”, di Andrea Lavazza e Giuseppe Sartori 84
E-learning alla University of Virginia. Il toolkit, ovvero una cassetta di strumenti multimediali al servizio di studenti e insegnanti 83
Beauty in life: An eye-tracking study on young adults' aesthetic evaluation and vitality judgment of pictorial representations of sleeping and dead subjects 82
A New Perspective on the Role of Self-Confidence and Confidence in the Evaluation and Rehabilitation of Children With Adverse Life Experience and Borderline Intellectual Functioning: A Preliminary Study 82
Le credenze sulle proprie abilità di Teoria della Mente e il self-construal 81
Prospective thinking and decision making in primary school age children 81
Adolescents' Beliefs About Peers' Engagement in an Online Self-Harm Challenge: Exploring the Role of Individual Characteristics Through a Latent Class Analysis 81
Social Decision Making in Adolescents and Young Adults: Evidence From the Ultimatum Game and Cognitive Biases 80
Robotics in Clinical and Developmental Psychology 79
Fairness and intentionality in children's decision-making 78
Totale 23.419
Categoria #
all - tutte 66.736
article - articoli 0
book - libri 0
conference - conferenze 0
curatela - curatele 0
other - altro 0
patent - brevetti 0
selected - selezionate 0
volume - volumi 0
Totale 66.736


Totale Lug Ago Sett Ott Nov Dic Gen Feb Mar Apr Mag Giu
2019/20201.698 0 0 0 0 251 276 219 151 208 132 294 167
2020/20212.985 124 147 213 281 457 293 287 177 322 225 270 189
2021/20223.034 219 201 189 180 239 164 186 392 246 284 361 373
2022/20234.825 385 407 248 541 353 482 388 500 482 251 455 333
2023/20245.211 281 518 391 432 452 477 563 446 302 438 451 460
2024/20252.248 326 287 607 599 429 0 0 0 0 0 0 0
Totale 25.587