Triacca, Serena
Triacca, Serena
Digital written feedback to promote motivation and engagement. A case study in Higher Education
2023 Triacca, Serena; Petti, Livia
Embedded Assessment in School? Valutare con gli EAS nella scuola primaria
2023 Pelizzari, Federica; Triacca, Serena; Ferrari, Simona
Fare didattica nelle pluriclassi
2023 Petti, Livia; Triacca, Serena
From tutored to self-paced MOOCs: reflections and perspectives
2023 Ferrari, Simona; Triacca, Serena
Gli EAS nell’Higher Education e per il Faculty Development
2023 Carenzio, Alessandra; Triacca, Serena; Raviolo, P.
Il metodo EAS nel dibattito scientifico nazionale e internazionale: una revisione della letteratura
2023 Messina, Salvatore; Pelizzari, Federica; Triacca, Serena
Prendersi cura della Comunità: una nuova alleanza tra professioni educative e sanitarie
2023 Ferrari, Simona; Triacca, Serena
Progettare EAS, tra macro e micro: il progetto DEPIT
2023 Triacca, Serena
Progettare il curricolo digitale con gli Episodi di Apprendimento Situato: un caso di studio in Didattica a Distanza
2023 Rondonotti, Marco; Triacca, Serena
“Cogito Ergo Sum”: un curricolo digitale per la Scuola Secondaria
2023 Rondonotti, Marco; Triacca, Serena
Assessment and validation practices in the Vocational Education and Training system: an App for students and practitioners
2022 Carenzio, Alessandra; Triacca, Serena
Integration of LifeComp and DigComp 2.2 as a Theoretical Framework for Media Education
2022 Garavaglia, Andrea; Petti, Livia; Triacca, Serena
Online synchronous communication in a blended learning course: an analysis of Webinars
2022 Triacca, Serena; Pelizzari, Federica
Planning the “New Normality” to Address the Pandemic in Higher Education: Blended Scenarios at the Catholic University of the Sacred Heart
2022 Triacca, Serena; Pelizzari, Federica; Scott Flavia, Maria; Rivoltella, Pier Cesare
Progettare il curricolo digitale con gli Episodi di Apprendimento Situato: una proposta per la scuola secondaria
2022 Rondonotti, Marco; Triacca, Serena
Come gestire una lezione online. Attenzioni di metodo del docente-moderatore
2021 Triacca, Serena
Design for learning in the third space: opportunities and challenges
2021 Ferrari, Simona; Triacca, Serena; Braga, Gianluca
DigComp as a Theoretical Framework for Media Education. Issues and Implications
2021 Garavaglia, Andrea; Petti, Livia; Triacca, Serena
Digital Citizenship Education in the First Cycle of Education. First Results of a Collaborative Research in Lombardy and Molise (Italy)
2021 Petti, Livia; Triacca, Serena
Digital Citizenship Education In The First Cycle Of Education. First Results Of A Collaborative Research In Lombardy And Molise (Italy)
2021 Petti, Livia; Triacca, Serena