Sfoglia per Rivista Q-TIMES WEBMAGAZINE
Active Breaks and Distance Learning: new strategies for well-being and movement education
2023 Coco, Daniele; Masini, Alice; Casolo, Francesco; Dallolio, Laura; Ceciliani, Andrea
Analyzing Hate speech against Pope Francis on Twitter and Telegram through the Online Speech Hate Spectrum Analizzare l’Hate speech verso Papa Francesco su Twitter e Telegram attraverso lo Spettro dell’Odio Online
2024 Mancini, Matteo
Assessment for learning in "Differentiated Instruction” Authentic educational constructs and processes of inclusive protagonism
2024 Di Liberto, Biagio; D'Alonzo, Luigi
Body and learning: Embodied Cognition as a new teaching methodology
2023 Tosi, Ilaria
Body, space and learning in hospital schools
2022 Ferrari, Simona; Terrenghi, Ilaria; Messina, Salvatore; Raviolo, Paolo
"Classi in Rete" nelle piccole scuole. Innovare attraverso lezioni condivise in (pluri) classi aperte e isolate
2021 Mangione, Giuseppina Rita Jose; Pieri, Michelle
Cyber School for Grandparents. An intergenerational Media Education path
2023 Ferrari, Simona; Mazzotti, Eleonora; Rolandi, Elena
Cyber School for Grandparents. An intergenerational Media Education path
2023 Ferrari, Simona; Mazzotti, Eleonora; Rolandi, Elena
Digital educational poverty: construct, tools to detect it, results Povertà educativa digitale: costrutto, strumenti per rilevarla, risultati.
2022 Marangi, Michele; Pasta, Stefano; Rivoltella, Pier Cesare
A forerunner of women's gymnastics and school and scouting educational model: Georges Hébert and the virtues of the Natural Method of Physical and Moral Education
2022 Coco, Daniele; Zizioli, Elena; Philippe-Meden, Pierre; Zarantonello, Diego; Casolo, Francesco
Hate speech and manifestations of violence. Pedagogical perspectives and educational responses in the time of the unpredictable. I discorsi d’odio e le manifestazioni della violenza. Prospettive pedagogiche e risposte educative nel tempo dell’imprevedibile
2024 Crescenza, Giorgio; Pasta, Stefano; Zizioli, Elena
Le funzioni e le attività dei tutor degli insegnanti neossunti. Un’esperienza di accompagnamento nell’istruzione di primo grado in Francia
2025 Tabacchi, Alessia; Avite, Anne-Sophie
The multigrade: beliefs, difficulties and practices of Italian teachers
2023 Parigi, L; Mangione, Giuseppina Rita Jose
Potenziare le competenze di information literacy tra gli adolescenti attraverso i videogiochi. Analisi di alcune proposte ludiche significative
2024 Carenzio, Alessandra
The role of the mentor in the support teacher induction period: a systemic perspective between legislation, practice and sustainability
2025 Di Liberto, Biagio
The role of the school context in teachers' beliefs about formative assessment during the Emergency Remote Teaching
2023 Giganti, Marco; Vigano', Renata Maria
Science Communicators and Teachers: An Inquiry into the Communication of Science on Social Media. Divulgatori scientifici e insegnanti: un’indagine sulla comunicazione dellascienza nel web sociale
2024 Carenzio, Alessandra; Ferrari, Simona; Pasta, Stefano
Social media activism e sostenibilità. Educare giovani attivisti digitali alla transizione ecologica.
2024 Mazzoli, Serena; Zane, Elisa
Social media activism e sostenibilità. Educare giovani attivisti digitali alla transizione ecologica.
2024 Zane, Elisa; Mazzoli, Serena
STEM nelle piccole scuole. Pratiche organizzative e didattiche
2023 Mangione, Giuseppina Rita Jose
Legenda icone
- file ad accesso aperto
- file disponibili sulla rete interna
- file disponibili agli utenti autorizzati
- file disponibili solo agli amministratori
- file sotto embargo
- nessun file disponibile