Sfoglia per Rivista  Q-TIMES WEBMAGAZINE

Opzioni
Vai a: 0-9 A B C D E F G H I J K L M N O P Q R S T U V W X Y Z

Mostrati risultati da 1 a 20 di 21
Data di pubblicazione Titolo Autore(i) File
1-gen-2023 Active Breaks and Distance Learning: new strategies for well-being and movement education Coco, Daniele; Masini, Alice; Casolo, Francesco; Dallolio, Laura; Ceciliani, Andrea
1-gen-2024 Analyzing Hate speech against Pope Francis on Twitter and Telegram through the Online Speech Hate Spectrum Analizzare l’Hate speech verso Papa Francesco su Twitter e Telegram attraverso lo Spettro dell’Odio Online Mancini, Matteo
1-gen-2023 Body and learning: Embodied Cognition as a new teaching methodology Tosi, Ilaria
1-gen-2022 Body, space and learning in hospital schools Ferrari, Simona; Terrenghi, Ilaria; Messina, Salvatore; Raviolo, Paolo
1-gen-2021 "Classi in Rete" nelle piccole scuole. Innovare attraverso lezioni condivise in (pluri) classi aperte e isolate Mangione, Giuseppina Rita Jose; Pieri, Michelle
1-gen-2023 Cyber School for Grandparents. An intergenerational Media Education path Ferrari, Simona; Mazzotti, Eleonora; Rolandi, Elena
1-gen-2023 Cyber School for Grandparents. An intergenerational Media Education path Ferrari, Simona; Mazzotti, Eleonora; Rolandi, Elena
1-gen-2022 Digital educational poverty: construct, tools to detect it, results Povertà educativa digitale: costrutto, strumenti per rilevarla, risultati. Marangi, Michele; Pasta, Stefano; Rivoltella, Pier Cesare
1-gen-2022 A forerunner of women's gymnastics and school and scouting educational model: Georges Hébert and the virtues of the Natural Method of Physical and Moral Education Coco, Daniele; Zizioli, Elena; Philippe-Meden, Pierre; Zarantonello, Diego; Casolo, Francesco
1-gen-2024 Hate speech and manifestations of violence. Pedagogical perspectives and educational responses in the time of the unpredictable. I discorsi d’odio e le manifestazioni della violenza. Prospettive pedagogiche e risposte educative nel tempo dell’imprevedibile Crescenza, Giorgio; Pasta, Stefano; Zizioli, Elena
1-gen-2023 The multigrade: beliefs, difficulties and practices of Italian teachers Parigi, L; Mangione, Giuseppina Rita Jose
1-gen-2024 Potenziare le competenze di information literacy tra gli adolescenti attraverso i videogiochi. Analisi di alcune proposte ludiche significative Carenzio, Alessandra
1-gen-2023 The role of the school context in teachers' beliefs about formative assessment during the Emergency Remote Teaching Giganti, Marco; Vigano', Renata Maria
1-gen-2024 Science Communicators and Teachers: An Inquiry into the Communication of Science on Social Media. Divulgatori scientifici e insegnanti: un’indagine sulla comunicazione dellascienza nel web sociale Carenzio, Alessandra; Ferrari, Simona; Pasta, Stefano
1-gen-2024 Social media activism e sostenibilità. Educare giovani attivisti digitali alla transizione ecologica. Mazzoli, Serena; Zane, Elisa
1-gen-2024 Social media activism e sostenibilità. Educare giovani attivisti digitali alla transizione ecologica. Zane, Elisa; Mazzoli, Serena
1-gen-2023 STEM nelle piccole scuole. Pratiche organizzative e didattiche Mangione, Giuseppina Rita Jose
1-gen-2023 Tackling online hate speech with the involvement of targeted groups. The methodological proposal of the project REASON – REAct in the Struggle against ONline hate speech Pasta, Stefano
1-gen-2024 “Test your school text”. Two tools for an inclusive assessment of textbooks Meo, Damiano; D'Alonzo, Luigi
1-gen-2024 What do students think of extremism? How do they behave? An exploratory research in the area of Brescia Montalbetti, Katia
Mostrati risultati da 1 a 20 di 21
Legenda icone

  •  file ad accesso aperto
  •  file disponibili sulla rete interna
  •  file disponibili agli utenti autorizzati
  •  file disponibili solo agli amministratori
  •  file sotto embargo
  •  nessun file disponibile