Carenzio, Alessandra
Carenzio, Alessandra
MILANO - Dipartimento di Pedagogia
Children and media From «Living Room Culture» to Media Appropriation: childhood and media throughout the History of Media Literacy Education
2024 Carenzio, Alessandra
Communicating Science: the Impact of the Social Web on the Interaction Between Science, Communicators, and STEM Teachers
2024 Pasta, Stefano; Carenzio, Alessandra; Ferrari, Simona
Empowering the Next Generation: An innovative “Kids Save Lives” blended learning program for schoolchildren training
2024 Semeraro, F.; Imbriaco, G.; Del Giudice, D.; Antognoli, M.; Celin, D.; Cuttitta, M.; Lo Guasto, V.; Giulini, Paolo Guglielmo; Gnudi, T.; Monesi, A.; Nava, E.; Tucci, R.; Carenzio, Alessandra; Lo Jacono, S.; Gordini, G.; Gamberini, L.; Coniglio, C.; Baldazzi, M.; Landini, Chiara; Guarnera, M.; Masina, J.; Ghedini, G.; Potri, L.; Tortolani, D.
GAMES AND VIDEO GAMES AS SCENARIOS TO SUPPORT DIGITAL LITERACIES: THE FIRST RESULTS FROM THE INTERNATIONAL PROJECT YO-MEDIA (YOUNGSTERS’ MEDIA LITERACY IN TIMES OF CRISIS)
2024 Carenzio, Alessandra; Pasta, Stefano; Ferrari, Simona
INSIDE BLACK MIRROR: MEDIA, SOCIETY, EDUCATION. A MULTIDISCIPLINARY WORK FOR THE STUDY OF MEDIA AND AUDIOVISUAL EDUCATION AT SCHOOL
2024 Carenzio, Alessandra; Farinacci, E.
Intelligenza artificiale e scuola
2024 Carenzio, Alessandra
L’e-tivity come pratica didattica evolutiva e diffusa. Un caso studio nell’ambito dell’Higher Education Credit author statement
2024 Pelizzari, Federica; Carenzio, Alessandra
Media Literacy in Times of Crisis. First Results of the YO-MEDIA Project Handling the Voice of Educators, Teachers, and Journalists
2024 Carenzio, Alessandra; Ferrari, Simona; Pasta, Stefano
Potenziare le competenze di information literacy tra gli adolescenti attraverso i videogiochi. Analisi di alcune proposte ludiche significative
2024 Carenzio, Alessandra
Science Communicators and Teachers: An Inquiry into the Communication of Science on Social Media. Divulgatori scientifici e insegnanti: un’indagine sulla comunicazione dellascienza nel web sociale
2024 Carenzio, Alessandra; Ferrari, Simona; Pasta, Stefano
Tra entusiasmo e disorientamento. Discernimento e piste per la pastorale
2024 Carenzio, Alessandra
“Social Media Puppeteers”, “Social Media Fake News” and “Data Defenders”: games and Video Games to Promote Youngsters’ Information and Media Literacy
2024 Carenzio, Alessandra; Pasta, Stefano; Ferrari, Simona; CONTRERAS-ESPINOSA, Ruth; Luis EGUIA-GOMEZ, Jose; João ATUNES, Maria; Tymoshchuk, Oksana
Dentro Black Mirror. Media, società, educazione
2023 Carenzio, Alessandra; Farinacci, E.
Gamification e Narrazione: analisi di un caso
2023 Carenzio, Alessandra; Pelizzari, Federica
Giochi e videogiochi per contrastare la disinformazione: esempi e proposte nell’ambito del progetto Yo-Media
2023 Carenzio, Alessandra; Ferrari, Simona; Pasta, Stefano
Gli EAS nell’Higher Education e per il Faculty Development
2023 Carenzio, Alessandra; Triacca, Serena; Raviolo, P.
Gli EAS per la rianimazione cardiopolmonare
2023 Carenzio, Alessandra; Lo Jacono, S.
La pandemia irrompe nel family drama: il caso della serie This is us
2023 Carenzio, Alessandra
Lifeforce. Un proyecto para la introducción de BLSD en la escuela primaria: marco metodológicoo y herramientas
2023 Carenzio, Alessandra; Lo Jacono, S.
Metaverse on metaverse: representations and impact on our opinion
2023 Carenzio, Alessandra