Carenzio, Alessandra

Carenzio, Alessandra  

MILANO - Dipartimento di Pedagogia  

Mostra records
Risultati 1 - 20 di 154 (tempo di esecuzione: 0.015 secondi).
Data di pubblicazione Titolo Autore(i) File
1-gen-2024 Children and media From «Living Room Culture» to Media Appropriation: childhood and media throughout the History of Media Literacy Education Carenzio, Alessandra
1-gen-2024 Empowering the Next Generation: An innovative “Kids Save Lives” blended learning program for schoolchildren training Semeraro, F.; Imbriaco, G.; Del Giudice, D.; Antognoli, M.; Celin, D.; Cuttitta, M.; Lo Guasto, V.; Giulini, Paolo Guglielmo; Gnudi, T.; Monesi, A.; Nava, E.; Tucci, R.; Carenzio, Alessandra; Lo Jacono, S.; Gordini, G.; Gamberini, L.; Coniglio, C.; Baldazzi, M.; Landini, Chiara; Guarnera, M.; Masina, J.; Ghedini, G.; Potri, L.; Tortolani, D.
1-gen-2024 GAMES AND VIDEO GAMES AS SCENARIOS TO SUPPORT DIGITAL LITERACIES: THE FIRST RESULTS FROM THE INTERNATIONAL PROJECT YO-MEDIA (YOUNGSTERS’ MEDIA LITERACY IN TIMES OF CRISIS) Carenzio, Alessandra; Pasta, Stefano; Ferrari, Simona
1-gen-2024 INSIDE BLACK MIRROR: MEDIA, SOCIETY, EDUCATION. A MULTIDISCIPLINARY WORK FOR THE STUDY OF MEDIA AND AUDIOVISUAL EDUCATION AT SCHOOL Carenzio, Alessandra; Farinacci, E.
1-gen-2024 Science Communicators and Teachers: An Inquiry into the Communication of Science on Social Media. Divulgatori scientifici e insegnanti: un’indagine sulla comunicazione dellascienza nel web sociale Carenzio, Alessandra; Ferrari, Simona; Pasta, Stefano
1-gen-2024 Tra entusiasmo e disorientamento. Discernimento e piste per la pastorale Carenzio, Alessandra
1-gen-2023 Dentro Black Mirror. Media, società, educazione Carenzio, Alessandra; Farinacci, E.
1-gen-2023 Gamification e Narrazione: analisi di un caso Carenzio, Alessandra; Pelizzari, Federica
1-gen-2023 Giochi e videogiochi per contrastare la disinformazione: esempi e proposte nell’ambito del progetto Yo-Media Carenzio, Alessandra; Ferrari, Simona; Pasta, Stefano
1-gen-2023 Gli EAS nell’Higher Education e per il Faculty Development Carenzio, Alessandra; Triacca, Serena; Raviolo, P.
1-gen-2023 Gli EAS per la rianimazione cardiopolmonare Carenzio, Alessandra; Lo Jacono, S.
1-gen-2023 La pandemia irrompe nel family drama: il caso della serie This is us Carenzio, Alessandra
1-gen-2023 Lifeforce. Un proyecto para la introducción de BLSD en la escuela primaria: marco metodológicoo y herramientas Carenzio, Alessandra; Lo Jacono, S.
1-gen-2023 Metaverse on metaverse: representations and impact on our opinion Carenzio, Alessandra
1-gen-2023 Oltre la scuola: EAS e pastorale Carenzio, Alessandra; Farinacci, E.; Mazzotti, E.; Rondonotti, Marco
1-gen-2023 Oltre la scuola: emergenze pastorali. Pratiche digitali durante la pandemia Carenzio, Alessandra; Rondonotti, Marco; Farinacci, E.; Mazzotti, E.
1-gen-2023 Premessa al volume Carenzio, Alessandra; Aroldi, Piermarco
1-gen-2023 Strumenti per l'uso pastorale. E se fossi in te? Role playing in famiglia Carenzio, Alessandra
1-gen-2022 Accompagnamento, autoregolazione e alternanza. Una proposta di lettura dell’agire didattico degli insegnanti Carenzio, Alessandra
1-gen-2022 Assessment and validation practices in the Vocational Education and Training system: an App for students and practitioners Carenzio, Alessandra; Triacca, Serena