Carenzio, Alessandra

Carenzio, Alessandra  

MILANO - Dipartimento di Pedagogia  

Mostra records
Risultati 1 - 20 di 160 (tempo di esecuzione: 0.062 secondi).
Data di pubblicazione Titolo Autore(i) File
1-gen-2024 Children and media From «Living Room Culture» to Media Appropriation: childhood and media throughout the History of Media Literacy Education Carenzio, Alessandra
1-gen-2024 Communicating Science: the Impact of the Social Web on the Interaction Between Science, Communicators, and STEM Teachers Pasta, Stefano; Carenzio, Alessandra; Ferrari, Simona
1-gen-2024 Empowering the Next Generation: An innovative “Kids Save Lives” blended learning program for schoolchildren training Semeraro, F.; Imbriaco, G.; Del Giudice, D.; Antognoli, M.; Celin, D.; Cuttitta, M.; Lo Guasto, V.; Giulini, Paolo Guglielmo; Gnudi, T.; Monesi, A.; Nava, E.; Tucci, R.; Carenzio, Alessandra; Lo Jacono, S.; Gordini, G.; Gamberini, L.; Coniglio, C.; Baldazzi, M.; Landini, Chiara; Guarnera, M.; Masina, J.; Ghedini, G.; Potri, L.; Tortolani, D.
1-gen-2024 GAMES AND VIDEO GAMES AS SCENARIOS TO SUPPORT DIGITAL LITERACIES: THE FIRST RESULTS FROM THE INTERNATIONAL PROJECT YO-MEDIA (YOUNGSTERS’ MEDIA LITERACY IN TIMES OF CRISIS) Carenzio, Alessandra; Pasta, Stefano; Ferrari, Simona
1-gen-2024 INSIDE BLACK MIRROR: MEDIA, SOCIETY, EDUCATION. A MULTIDISCIPLINARY WORK FOR THE STUDY OF MEDIA AND AUDIOVISUAL EDUCATION AT SCHOOL Carenzio, Alessandra; Farinacci, E.
1-gen-2024 Intelligenza artificiale e scuola Carenzio, Alessandra
1-gen-2024 L’e-tivity come pratica didattica evolutiva e diffusa. Un caso studio nell’ambito dell’Higher Education Credit author statement Pelizzari, Federica; Carenzio, Alessandra
1-gen-2024 Media Literacy in Times of Crisis. First Results of the YO-MEDIA Project Handling the Voice of Educators, Teachers, and Journalists Carenzio, Alessandra; Ferrari, Simona; Pasta, Stefano
1-gen-2024 Potenziare le competenze di information literacy tra gli adolescenti attraverso i videogiochi. Analisi di alcune proposte ludiche significative Carenzio, Alessandra
1-gen-2024 Science Communicators and Teachers: An Inquiry into the Communication of Science on Social Media. Divulgatori scientifici e insegnanti: un’indagine sulla comunicazione dellascienza nel web sociale Carenzio, Alessandra; Ferrari, Simona; Pasta, Stefano
1-gen-2024 Tra entusiasmo e disorientamento. Discernimento e piste per la pastorale Carenzio, Alessandra
1-gen-2024 “Social Media Puppeteers”, “Social Media Fake News” and “Data Defenders”: games and Video Games to Promote Youngsters’ Information and Media Literacy Carenzio, Alessandra; Pasta, Stefano; Ferrari, Simona; CONTRERAS-ESPINOSA, Ruth; Luis EGUIA-GOMEZ, Jose; João ATUNES, Maria; Tymoshchuk, Oksana
1-gen-2023 Dentro Black Mirror. Media, società, educazione Carenzio, Alessandra; Farinacci, E.
1-gen-2023 Gamification e Narrazione: analisi di un caso Carenzio, Alessandra; Pelizzari, Federica
1-gen-2023 Giochi e videogiochi per contrastare la disinformazione: esempi e proposte nell’ambito del progetto Yo-Media Carenzio, Alessandra; Ferrari, Simona; Pasta, Stefano
1-gen-2023 Gli EAS nell’Higher Education e per il Faculty Development Carenzio, Alessandra; Triacca, Serena; Raviolo, P.
1-gen-2023 Gli EAS per la rianimazione cardiopolmonare Carenzio, Alessandra; Lo Jacono, S.
1-gen-2023 La pandemia irrompe nel family drama: il caso della serie This is us Carenzio, Alessandra
1-gen-2023 Lifeforce. Un proyecto para la introducción de BLSD en la escuela primaria: marco metodológicoo y herramientas Carenzio, Alessandra; Lo Jacono, S.
1-gen-2023 Metaverse on metaverse: representations and impact on our opinion Carenzio, Alessandra