Lombardi, Elisabetta
 Distribuzione geografica
Continente #
EU - Europa 9.098
NA - Nord America 1.619
AS - Asia 539
AF - Africa 44
SA - Sud America 14
OC - Oceania 12
Continente sconosciuto - Info sul continente non disponibili 6
Totale 11.332
Nazione #
IT - Italia 7.328
US - Stati Uniti d'America 1.599
FR - Francia 477
PL - Polonia 249
SE - Svezia 225
GB - Regno Unito 177
DE - Germania 170
CN - Cina 136
SG - Singapore 126
IE - Irlanda 81
UA - Ucraina 73
NL - Olanda 66
IN - India 63
ID - Indonesia 50
CH - Svizzera 48
IR - Iran 41
BE - Belgio 31
TR - Turchia 31
RU - Federazione Russa 30
CI - Costa d'Avorio 27
FI - Finlandia 24
IL - Israele 20
ES - Italia 19
AT - Austria 18
MY - Malesia 16
CA - Canada 14
RO - Romania 14
AU - Australia 12
GR - Grecia 11
PH - Filippine 11
CZ - Repubblica Ceca 8
NO - Norvegia 8
ZA - Sudafrica 7
JP - Giappone 6
PK - Pakistan 6
RS - Serbia 6
CL - Cile 5
HK - Hong Kong 5
TW - Taiwan 5
DK - Danimarca 4
HU - Ungheria 4
JO - Giordania 4
MO - Macao, regione amministrativa speciale della Cina 4
AE - Emirati Arabi Uniti 3
AL - Albania 3
BG - Bulgaria 3
BR - Brasile 3
EU - Europa 3
KR - Corea 3
LT - Lituania 3
MX - Messico 3
PT - Portogallo 3
SC - Seychelles 3
SK - Slovacchia (Repubblica Slovacca) 3
VN - Vietnam 3
A2 - ???statistics.table.value.countryCode.A2??? 2
AM - Armenia 2
BA - Bosnia-Erzegovina 2
CO - Colombia 2
CR - Costa Rica 2
EC - Ecuador 2
EE - Estonia 2
HR - Croazia 2
MA - Marocco 2
MD - Moldavia 2
PE - Perù 2
SI - Slovenia 2
A1 - Anonimo 1
BD - Bangladesh 1
BH - Bahrain 1
BJ - Benin 1
BZ - Belize 1
DZ - Algeria 1
GN - Guinea 1
IS - Islanda 1
KZ - Kazakistan 1
LV - Lettonia 1
RW - Ruanda 1
TH - Thailandia 1
TN - Tunisia 1
Totale 11.332
Città #
Milan 770
Rome 565
Chandler 310
Ashburn 140
Warsaw 137
Brescia 128
Kraków 98
Singapore 84
Palermo 76
Genoa 74
Bari 72
Dublin 68
Ann Arbor 64
Bologna 63
Naples 62
Turin 60
Redwood City 59
Bergamo 56
San Mateo 55
Padova 51
Florence 50
Messina 48
Cattolica 47
Wilmington 45
Jakarta 43
Catania 36
Dallas 36
New York 36
Dearborn 34
Verona 33
Taranto 32
Paris 31
Trieste 31
Beijing 30
Jacksonville 30
Princeton 30
Busto Arsizio 29
Dalmine 28
Abidjan 27
Fairfield 26
Venice 26
Boston 25
Albino 24
Torino 24
Woodbridge 24
Boardman 22
Parma 22
Pavia 22
Seattle 21
Mantova 20
Perugia 20
Brussels 19
Como 19
Houston 19
Latina 19
Moscow 19
Napoli 19
Pescara 19
Stroppiana 18
Salerno 17
Seriate 17
Verdello 17
Cagliari 16
Legnano 16
Monza 16
Nanjing 16
Vienna 16
Lancaster 15
Trento 15
Forlì 14
Genova 14
London 14
Novara 14
Rimini 14
Ferrara 13
La Spezia 13
Gela 12
Modena 12
Ravenna 12
Treviso 12
Cava De' Tirreni 11
Lumezzane 11
Piacenza 11
Andover 10
Cavaso del Tomba 10
Faenza 10
Helsinki 10
Los Angeles 10
Nardò 10
Rignano 10
Terracina 10
Urbino 10
Zurich 10
Chiari 9
Edinburgh 9
Meda 9
Mussomeli 9
Nanchang 9
Palombara Sabina 9
Rozzano 9
Totale 4.596
Nome #
Mind-mindedness e funzione riflessiva: alcune riflessioni e uno strumento 4.037
Potenziare la ToM: un intervento nei bambini di 7 anni 1.230
Rappresentare, riflettere, trasformare: il ruolo della mentalizzazione nel contesto scolastico. Primi sviluppi in Italia del progetto TiM (Thoughts in Mind) per sostenere lo sviluppo delle abilità di mentalizzazione nei bambini della scuola primaria. 1.134
IO INSEGNO A CASA, IO IMPARO A CASA, IO RESTO A CASA: L’IMPATTO EMOTIVO DELLA DIDATTICA A DISTANZA AI TEMPI DEL COVID-19 950
Well-being in secondary school students: a comparison between specific learning disorder and difficulties. 301
Attachment representation, mentalization and cognitive emotion regulation strategies at school 258
Promoting Mentalizing in Pupils by Acting on Teachers: Preliminary Italian Evidence of the "Thought in Mind" Project 248
Come promuovere la Teoria della Mente in età prescolare e scolare? Interventi educativi per la comprensione della falsa credenza e il pensiero ricorsivo 244
Adolescents’ and young adults' naïve understandings of the economic crisis 218
Imparare ad assumere il punto di vista epistemico dell’altro: uno studio di training sulla falsa credenza di II ordine 185
Enhancing advanced Theory of Mind skills in primary school: A training study with 7- to 8-year- olds 168
Una giustificazione sbagliata è un buon argomento? Teoria della mente e argomentazione nel contesto sperimentale 158
La crisi economica e finanziaria: rappresentazioni di adolescenti e giovani adulti 144
ECONOMIC AND FINANCIAL PLANNING IN SCHOOLS: REFLECTIONS AND PRACTICAL PROPOSALS 139
La sensibilità alla fairness come dimensione dello sviluppo morale. 133
Educazione economica e finanziaria: proposte dalla psicologia dello sviluppo e dell’educazione 124
Supporting Children’s Second-order Recursive Thinking and Advanced ToM Abilities: A Training Study 104
THE IMPACT OF SCHOOL CLIMATE ON WELL-BEING EXPERIENCE AND SCHOOL ENGAGEMENT: A STUDY WITH HIGH- SCHOOL STUDENTS 103
La rappresentazione della crisi economica negli studenti di II e IV superiore: analfabetismo e/o ostacoli cognitivi? 101
Exploring the relation between maternal mind‐mindedness and children’s symbolic play: A longitudinal study from 6 to 18 months 101
Learning to wait, be altruistic and fair: a primary school training in economic education 99
Experiences and results of the Resilience Programme for primary school teachers in Italy 98
Decision making as a complex psychological process 92
Does a good argument make a good answer? Argumentative reconstruction of children's justifications in a second order false belief task 87
Supporting mentalizing in primary school children: the effects of thoughts in mind project for children (TiM-C) on metacognition, emotion regulation and theory of mind 87
Prospective thinking and decision making in primary school age children 82
Training di educazione economica: le narrazioni come strumento di lavoro in classe 81
An Online Tool to Assess Sentence Comprehension in Teenagers at Risk for School Exclusion: Evidence From L2 Italian Students 79
Body Aesthetic Preference in Preschoolers and Attraction to Canons Violation: An Exploratory Study 78
Learning to wait and be altruistic: Testing a conversational training in economic education for primary school children 75
Lo sviluppo delle competenze sociali e l'educazione economica e finanziaria: spunti di riflessione per nuovi programmi di intervento 72
Tell Me a Story: Socio-Emotional Functioning, Well-Being and Problematic Smartphone Use in Adolescents With Specific Learning Disabilities 68
Measuring the need for cognition: Structural analysis and measurement of invariance of the short version of the Need for Cognition Scale in Italian adolescents 66
Comparison on Well-Being, Engagement and Perceived School Climate in Secondary School Students with Learning Difficulties and Specific Learning Disorders: An Exploratory Study 64
I Disturbi Specifici di Apprendimento e l’Apprendimento di una Lingua Straniera 57
L’ambiente mondo: l’applicazione mobile VR 51
KIT INCLUDI. Proposte per una didattica inclusiva della lingua inglese nella Scuola Secondaria 49
null 39
Crisi economica: quali percezioni, quali conseguenze 31
Learning and Well-Being in Multilingual Adolescents with Italian as L2: A Comparison with Monolingual Peers with and without a Learning Disorder 26
Telerehabilitation and Wellbeing Experience in Children with Special Needs during the COVID-19 Pandemic 6
Totale 11.467
Categoria #
all - tutte 23.466
article - articoli 0
book - libri 0
conference - conferenze 0
curatela - curatele 0
other - altro 0
patent - brevetti 0
selected - selezionate 0
volume - volumi 0
Totale 23.466


Totale Lug Ago Sett Ott Nov Dic Gen Feb Mar Apr Mag Giu
2019/2020452 0 0 0 0 80 69 45 42 49 51 67 49
2020/20211.781 44 34 80 152 425 152 136 135 190 183 122 128
2021/20221.856 149 70 107 106 175 124 150 242 176 188 186 183
2022/20232.698 168 201 141 258 178 275 258 295 260 131 284 249
2023/20242.835 177 224 199 259 284 211 390 246 177 226 208 234
2024/20251.029 149 129 265 280 206 0 0 0 0 0 0 0
Totale 11.467