Lombardi, Elisabetta
 Distribuzione geografica
Continente #
EU - Europa 11.287
NA - Nord America 2.012
AS - Asia 1.490
SA - Sud America 331
AF - Africa 74
OC - Oceania 17
Continente sconosciuto - Info sul continente non disponibili 6
Totale 15.217
Nazione #
IT - Italia 8.669
US - Stati Uniti d'America 1.951
FR - Francia 737
SG - Singapore 632
DE - Germania 343
NL - Olanda 330
CN - Cina 307
PL - Polonia 264
BR - Brasile 259
SE - Svezia 235
GB - Regno Unito 208
IN - India 88
IE - Irlanda 86
VN - Vietnam 86
UA - Ucraina 75
ID - Indonesia 59
CH - Svizzera 52
FI - Finlandia 50
IR - Iran 43
RU - Federazione Russa 41
TR - Turchia 39
BE - Belgio 35
CA - Canada 31
AT - Austria 30
ES - Italia 28
CI - Costa d'Avorio 27
HK - Hong Kong 27
IL - Israele 24
AR - Argentina 22
RO - Romania 22
BD - Bangladesh 20
PH - Filippine 20
JP - Giappone 18
MY - Malesia 17
IQ - Iraq 16
AU - Australia 15
MX - Messico 15
GR - Grecia 13
KR - Corea 13
PK - Pakistan 12
ZA - Sudafrica 12
CL - Cile 10
CO - Colombia 10
EC - Ecuador 10
AZ - Azerbaigian 9
CZ - Repubblica Ceca 9
JO - Giordania 9
NO - Norvegia 9
UZ - Uzbekistan 7
CR - Costa Rica 6
HU - Ungheria 6
RS - Serbia 6
TW - Taiwan 6
AE - Emirati Arabi Uniti 5
EG - Egitto 5
KZ - Kazakistan 5
MA - Marocco 5
PY - Paraguay 5
TN - Tunisia 5
UY - Uruguay 5
VE - Venezuela 5
BG - Bulgaria 4
DK - Danimarca 4
KE - Kenya 4
LT - Lituania 4
MO - Macao, regione amministrativa speciale della Cina 4
PE - Perù 4
PT - Portogallo 4
SA - Arabia Saudita 4
SI - Slovenia 4
TH - Thailandia 4
AL - Albania 3
BA - Bosnia-Erzegovina 3
DZ - Algeria 3
EE - Estonia 3
EU - Europa 3
SC - Seychelles 3
SK - Slovacchia (Repubblica Slovacca) 3
A2 - ???statistics.table.value.countryCode.A2??? 2
AM - Armenia 2
AO - Angola 2
GE - Georgia 2
HN - Honduras 2
HR - Croazia 2
LV - Lettonia 2
MD - Moldavia 2
MN - Mongolia 2
NI - Nicaragua 2
NZ - Nuova Zelanda 2
SN - Senegal 2
A1 - Anonimo 1
BB - Barbados 1
BH - Bahrain 1
BJ - Benin 1
BN - Brunei Darussalam 1
BO - Bolivia 1
BZ - Belize 1
ET - Etiopia 1
GA - Gabon 1
GN - Guinea 1
Totale 15.203
Città #
Milan 932
Rome 660
Chandler 310
Singapore 266
Ashburn 210
Warsaw 145
Brescia 139
Frankfurt am Main 137
Kraków 98
Bologna 94
Beijing 90
Naples 85
Palermo 85
Genoa 83
Bari 81
Turin 74
Dublin 72
Ann Arbor 64
Bergamo 60
Florence 60
Padova 59
Redwood City 59
San Mateo 55
Catania 52
New York 52
Messina 50
Cattolica 47
Jakarta 46
Verona 46
Wilmington 45
Dallas 44
Taranto 38
Hefei 36
Dearborn 34
Boston 33
Trieste 33
Venice 33
Los Angeles 32
Paris 32
Ho Chi Minh City 31
Jacksonville 31
Helsinki 30
Princeton 30
Busto Arsizio 29
Perugia 29
Dalmine 28
Parma 28
Abidjan 27
Vienna 27
Fairfield 26
Hanoi 26
Hong Kong 25
Albino 24
Boardman 24
Torino 24
Woodbridge 24
Pavia 23
Houston 22
Pescara 22
Seattle 22
São Paulo 22
London 21
Cagliari 20
Mantova 20
Monza 20
Rimini 20
Brussels 19
Como 19
Latina 19
Moscow 19
Napoli 19
Seriate 19
Nanjing 18
Salerno 18
Stroppiana 18
Chicago 17
Lancaster 17
Piacenza 17
Verdello 17
Legnano 16
Modena 16
Novara 16
Soleto 15
Tokyo 15
Trento 15
Ferrara 14
Forlì 14
Genova 14
Munich 14
The Dalles 14
La Spezia 13
Nuremberg 13
Ravenna 13
Gela 12
Reggio Emilia 12
Sassari 12
Treviso 12
Zurich 12
Cava De' Tirreni 11
Lumezzane 11
Totale 5.766
Nome #
Mind-mindedness e funzione riflessiva: alcune riflessioni e uno strumento 5.288
Potenziare la ToM: un intervento nei bambini di 7 anni 1.500
Rappresentare, riflettere, trasformare: il ruolo della mentalizzazione nel contesto scolastico. Primi sviluppi in Italia del progetto TiM (Thoughts in Mind) per sostenere lo sviluppo delle abilità di mentalizzazione nei bambini della scuola primaria. 1.352
IO INSEGNO A CASA, IO IMPARO A CASA, IO RESTO A CASA: L’IMPATTO EMOTIVO DELLA DIDATTICA A DISTANZA AI TEMPI DEL COVID-19 993
Well-being in secondary school students: a comparison between specific learning disorder and difficulties. 373
Come promuovere la Teoria della Mente in età prescolare e scolare? Interventi educativi per la comprensione della falsa credenza e il pensiero ricorsivo 337
Attachment representation, mentalization and cognitive emotion regulation strategies at school 315
Promoting Mentalizing in Pupils by Acting on Teachers: Preliminary Italian Evidence of the "Thought in Mind" Project 287
Imparare ad assumere il punto di vista epistemico dell’altro: uno studio di training sulla falsa credenza di II ordine 249
Adolescents’ and young adults' naïve understandings of the economic crisis 238
Una giustificazione sbagliata è un buon argomento? Teoria della mente e argomentazione nel contesto sperimentale 238
ECONOMIC AND FINANCIAL PLANNING IN SCHOOLS: REFLECTIONS AND PRACTICAL PROPOSALS 228
Enhancing advanced Theory of Mind skills in primary school: A training study with 7- to 8-year- olds 209
La sensibilità alla fairness come dimensione dello sviluppo morale. 180
Exploring the relation between maternal mind‐mindedness and children’s symbolic play: A longitudinal study from 6 to 18 months 173
Educazione economica e finanziaria: proposte dalla psicologia dello sviluppo e dell’educazione 169
La crisi economica e finanziaria: rappresentazioni di adolescenti e giovani adulti 166
THE IMPACT OF SCHOOL CLIMATE ON WELL-BEING EXPERIENCE AND SCHOOL ENGAGEMENT: A STUDY WITH HIGH- SCHOOL STUDENTS 152
Learning to wait, be altruistic and fair: a primary school training in economic education 150
Supporting Children’s Second-order Recursive Thinking and Advanced ToM Abilities: A Training Study 148
CHANGE PERSPECTIVE 143
Measuring the need for cognition: Structural analysis and measurement of invariance of the short version of the Need for Cognition Scale in Italian adolescents 140
Supporting mentalizing in primary school children: the effects of thoughts in mind project for children (TiM-C) on metacognition, emotion regulation and theory of mind 138
Training di educazione economica: le narrazioni come strumento di lavoro in classe 129
Decision making as a complex psychological process 128
Experiences and results of the Resilience Programme for primary school teachers in Italy 128
Comparison on Well-Being, Engagement and Perceived School Climate in Secondary School Students with Learning Difficulties and Specific Learning Disorders: An Exploratory Study 127
Does a good argument make a good answer? Argumentative reconstruction of children's justifications in a second order false belief task 126
Learning to wait and be altruistic: Testing a conversational training in economic education for primary school children 121
La rappresentazione della crisi economica negli studenti di II e IV superiore: analfabetismo e/o ostacoli cognitivi? 120
Prospective thinking and decision making in primary school age children 109
An Online Tool to Assess Sentence Comprehension in Teenagers at Risk for School Exclusion: Evidence From L2 Italian Students 109
Body Aesthetic Preference in Preschoolers and Attraction to Canons Violation: An Exploratory Study 104
Lo sviluppo delle competenze sociali e l'educazione economica e finanziaria: spunti di riflessione per nuovi programmi di intervento 101
Telerehabilitation and wellbeing experience in children with special needs during the covid-19 pandemic 96
I Disturbi Specifici di Apprendimento e l’Apprendimento di una Lingua Straniera 89
Tell Me a Story: Socio-Emotional Functioning, Well-Being and Problematic Smartphone Use in Adolescents With Specific Learning Disabilities 88
KIT INCLUDI. Proposte per una didattica inclusiva della lingua inglese nella Scuola Secondaria 85
L’ambiente mondo: l’applicazione mobile VR 81
Crisi economica: quali percezioni, quali conseguenze 75
Learning and Well-Being in Multilingual Adolescents with Italian as L2: A Comparison with Monolingual Peers with and without a Learning Disorder 71
Using virtual reality to support L2 learning in students with dyslexia: A proposal for an educational intervention 70
Decoding Childhood Decision-Making: the Role of Mentalization, Personality Traits, and Empathy in School-Age Children 67
Learning and Well-Being in Multilingual Adolescents with Italian as L2: A Comparison with Monolingual Peers with and without a Learning Disorder 64
Telerehabilitation and Wellbeing Experience in Children with Special Needs during the COVID-19 Pandemic 63
Inter-relations between mind-mindedness, maternal communicative style in the context of attachment distress, and infant–mother attachment security 48
Totale 15.365
Categoria #
all - tutte 33.327
article - articoli 0
book - libri 0
conference - conferenze 0
curatela - curatele 0
other - altro 0
patent - brevetti 0
selected - selezionate 0
volume - volumi 0
Totale 33.327


Totale Lug Ago Sett Ott Nov Dic Gen Feb Mar Apr Mag Giu
2020/20211.046 0 0 0 0 0 152 136 135 190 183 122 128
2021/20221.856 149 70 107 106 175 124 150 242 176 188 186 183
2022/20232.698 168 201 141 258 178 275 258 295 260 131 284 249
2023/20242.835 177 224 199 259 284 211 390 246 177 226 208 234
2024/20252.889 149 129 269 280 222 212 233 217 263 256 375 284
2025/20262.038 457 115 243 422 468 333 0 0 0 0 0 0
Totale 15.365