Lombardi, Elisabetta
 Distribuzione geografica
Continente #
EU - Europa 10.029
NA - Nord America 1.693
AS - Asia 694
SA - Sud America 79
AF - Africa 50
OC - Oceania 12
Continente sconosciuto - Info sul continente non disponibili 6
Totale 12.563
Nazione #
IT - Italia 7.898
US - Stati Uniti d'America 1.666
FR - Francia 577
PL - Polonia 249
NL - Olanda 242
SG - Singapore 238
SE - Svezia 228
DE - Germania 198
GB - Regno Unito 180
CN - Cina 147
IE - Irlanda 85
UA - Ucraina 75
IN - India 65
BR - Brasile 59
ID - Indonesia 51
CH - Svizzera 50
FI - Finlandia 46
IR - Iran 41
RU - Federazione Russa 35
TR - Turchia 33
BE - Belgio 31
CI - Costa d'Avorio 27
AT - Austria 24
IL - Israele 20
ES - Italia 19
RO - Romania 19
CA - Canada 16
MY - Malesia 16
PH - Filippine 14
AU - Australia 12
GR - Grecia 12
CZ - Repubblica Ceca 9
ZA - Sudafrica 9
NO - Norvegia 8
JP - Giappone 7
PK - Pakistan 7
CL - Cile 6
HK - Hong Kong 6
HU - Ungheria 6
RS - Serbia 6
TW - Taiwan 6
AE - Emirati Arabi Uniti 5
KR - Corea 5
AZ - Azerbaigian 4
CR - Costa Rica 4
DK - Danimarca 4
JO - Giordania 4
MO - Macao, regione amministrativa speciale della Cina 4
MX - Messico 4
VN - Vietnam 4
AL - Albania 3
AR - Argentina 3
BG - Bulgaria 3
CO - Colombia 3
EC - Ecuador 3
EU - Europa 3
KZ - Kazakistan 3
LT - Lituania 3
MA - Marocco 3
PT - Portogallo 3
SC - Seychelles 3
SK - Slovacchia (Repubblica Slovacca) 3
TH - Thailandia 3
A2 - ???statistics.table.value.countryCode.A2??? 2
AM - Armenia 2
BA - Bosnia-Erzegovina 2
BD - Bangladesh 2
EE - Estonia 2
EG - Egitto 2
HR - Croazia 2
LV - Lettonia 2
MD - Moldavia 2
PE - Perù 2
SI - Slovenia 2
UY - Uruguay 2
A1 - Anonimo 1
BH - Bahrain 1
BJ - Benin 1
BZ - Belize 1
DZ - Algeria 1
GE - Georgia 1
GN - Guinea 1
HN - Honduras 1
IS - Islanda 1
JM - Giamaica 1
LA - Repubblica Popolare Democratica del Laos 1
LK - Sri Lanka 1
MN - Mongolia 1
RW - Ruanda 1
SA - Arabia Saudita 1
SN - Senegal 1
TN - Tunisia 1
UZ - Uzbekistan 1
VE - Venezuela 1
Totale 12.563
Città #
Milan 846
Rome 617
Chandler 310
Ashburn 151
Brescia 139
Warsaw 137
Singapore 109
Kraków 98
Palermo 79
Genoa 77
Bari 75
Bologna 74
Dublin 72
Naples 71
Turin 70
Ann Arbor 64
Redwood City 59
Bergamo 57
Florence 55
San Mateo 55
Padova 51
Messina 50
Cattolica 47
Wilmington 45
Catania 44
Jakarta 44
Verona 40
Dallas 37
Taranto 37
New York 36
Dearborn 34
Trieste 33
Venice 33
Paris 32
Beijing 31
Helsinki 30
Jacksonville 30
Princeton 30
Busto Arsizio 29
Dalmine 28
Parma 28
Abidjan 27
Fairfield 26
Boston 25
Perugia 25
Albino 24
Torino 24
Woodbridge 24
Pavia 23
Boardman 22
Pescara 22
Vienna 22
Seattle 21
Cagliari 20
Mantova 20
Brussels 19
Como 19
Houston 19
Latina 19
Moscow 19
Napoli 19
Monza 18
Stroppiana 18
Nanjing 17
Piacenza 17
Salerno 17
Seriate 17
Verdello 17
Legnano 16
Los Angeles 16
Lancaster 15
Trento 15
Ferrara 14
Forlì 14
Genova 14
London 14
Novara 14
Rimini 14
La Spezia 13
Ravenna 13
Gela 12
Modena 12
Sassari 12
Treviso 12
Cava De' Tirreni 11
Lumezzane 11
Andover 10
Cavaso del Tomba 10
Düsseldorf 10
Faenza 10
Lecce 10
Munich 10
Nardò 10
Rignano 10
Terracina 10
Urbino 10
Zurich 10
Chiari 9
Edinburgh 9
Meda 9
Totale 4.923
Nome #
Mind-mindedness e funzione riflessiva: alcune riflessioni e uno strumento 4.576
Potenziare la ToM: un intervento nei bambini di 7 anni 1.375
Rappresentare, riflettere, trasformare: il ruolo della mentalizzazione nel contesto scolastico. Primi sviluppi in Italia del progetto TiM (Thoughts in Mind) per sostenere lo sviluppo delle abilità di mentalizzazione nei bambini della scuola primaria. 1.220
IO INSEGNO A CASA, IO IMPARO A CASA, IO RESTO A CASA: L’IMPATTO EMOTIVO DELLA DIDATTICA A DISTANZA AI TEMPI DEL COVID-19 962
Well-being in secondary school students: a comparison between specific learning disorder and difficulties. 310
Come promuovere la Teoria della Mente in età prescolare e scolare? Interventi educativi per la comprensione della falsa credenza e il pensiero ricorsivo 279
Attachment representation, mentalization and cognitive emotion regulation strategies at school 274
Promoting Mentalizing in Pupils by Acting on Teachers: Preliminary Italian Evidence of the "Thought in Mind" Project 261
Adolescents’ and young adults' naïve understandings of the economic crisis 222
Imparare ad assumere il punto di vista epistemico dell’altro: uno studio di training sulla falsa credenza di II ordine 205
Enhancing advanced Theory of Mind skills in primary school: A training study with 7- to 8-year- olds 184
Una giustificazione sbagliata è un buon argomento? Teoria della mente e argomentazione nel contesto sperimentale 174
ECONOMIC AND FINANCIAL PLANNING IN SCHOOLS: REFLECTIONS AND PRACTICAL PROPOSALS 158
La sensibilità alla fairness come dimensione dello sviluppo morale. 156
La crisi economica e finanziaria: rappresentazioni di adolescenti e giovani adulti 147
Educazione economica e finanziaria: proposte dalla psicologia dello sviluppo e dell’educazione 136
Exploring the relation between maternal mind‐mindedness and children’s symbolic play: A longitudinal study from 6 to 18 months 133
Supporting Children’s Second-order Recursive Thinking and Advanced ToM Abilities: A Training Study 121
THE IMPACT OF SCHOOL CLIMATE ON WELL-BEING EXPERIENCE AND SCHOOL ENGAGEMENT: A STUDY WITH HIGH- SCHOOL STUDENTS 115
Learning to wait, be altruistic and fair: a primary school training in economic education 110
Experiences and results of the Resilience Programme for primary school teachers in Italy 106
Supporting mentalizing in primary school children: the effects of thoughts in mind project for children (TiM-C) on metacognition, emotion regulation and theory of mind 106
La rappresentazione della crisi economica negli studenti di II e IV superiore: analfabetismo e/o ostacoli cognitivi? 104
Decision making as a complex psychological process 97
Does a good argument make a good answer? Argumentative reconstruction of children's justifications in a second order false belief task 95
Learning to wait and be altruistic: Testing a conversational training in economic education for primary school children 88
Prospective thinking and decision making in primary school age children 87
Training di educazione economica: le narrazioni come strumento di lavoro in classe 87
Measuring the need for cognition: Structural analysis and measurement of invariance of the short version of the Need for Cognition Scale in Italian adolescents 85
Body Aesthetic Preference in Preschoolers and Attraction to Canons Violation: An Exploratory Study 84
An Online Tool to Assess Sentence Comprehension in Teenagers at Risk for School Exclusion: Evidence From L2 Italian Students 81
Lo sviluppo delle competenze sociali e l'educazione economica e finanziaria: spunti di riflessione per nuovi programmi di intervento 79
Tell Me a Story: Socio-Emotional Functioning, Well-Being and Problematic Smartphone Use in Adolescents With Specific Learning Disabilities 75
Comparison on Well-Being, Engagement and Perceived School Climate in Secondary School Students with Learning Difficulties and Specific Learning Disorders: An Exploratory Study 74
I Disturbi Specifici di Apprendimento e l’Apprendimento di una Lingua Straniera 63
KIT INCLUDI. Proposte per una didattica inclusiva della lingua inglese nella Scuola Secondaria 59
L’ambiente mondo: l’applicazione mobile VR 57
Telerehabilitation and wellbeing experience in children with special needs during the covid-19 pandemic 48
Crisi economica: quali percezioni, quali conseguenze 36
Learning and Well-Being in Multilingual Adolescents with Italian as L2: A Comparison with Monolingual Peers with and without a Learning Disorder 33
Telerehabilitation and Wellbeing Experience in Children with Special Needs during the COVID-19 Pandemic 21
CHANGE PERSPECTIVE 12
Inter-relations between mind-mindedness, maternal communicative style in the context of attachment distress, and infant–mother attachment security 10
Totale 12.705
Categoria #
all - tutte 26.904
article - articoli 0
book - libri 0
conference - conferenze 0
curatela - curatele 0
other - altro 0
patent - brevetti 0
selected - selezionate 0
volume - volumi 0
Totale 26.904


Totale Lug Ago Sett Ott Nov Dic Gen Feb Mar Apr Mag Giu
2019/2020116 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 67 49
2020/20211.781 44 34 80 152 425 152 136 135 190 183 122 128
2021/20221.856 149 70 107 106 175 124 150 242 176 188 186 183
2022/20232.698 168 201 141 258 178 275 258 295 260 131 284 249
2023/20242.835 177 224 199 259 284 211 390 246 177 226 208 234
2024/20252.267 149 129 269 280 222 212 233 217 263 256 37 0
Totale 12.705