Giorgetti, Marisa

Giorgetti, Marisa  

Mostra records
Risultati 1 - 20 di 45 (tempo di esecuzione: 0.013 secondi).
Data di pubblicazione Titolo Autore(i) File
1-gen-2023 Learning and Well-Being in Multilingual Adolescents with Italian as L2: A Comparison with Monolingual Peers with and without a Learning Disorder Bettoni, Roberta; Vernice, Mirta; Tironi, Marta; Lombardi, Elisabetta; Offredi, Ilaria; Giorgetti, Marisa; Lorusso, Maria Luisa; Sarti, Daniela Maria; Traficante, Daniela
1-gen-2020 Emergenza Covid-19. Esperienze dei servizi in tempo di lockdown Antonietti, A.; Giorgetti, M.
1-gen-2022 Parents’ expectations regarding the choice of secondary school and future employment for students with Specific Learning Disabilities. Giorgetti, Marisa; Magenes, Sara; Boerchi, Diego; Cancer, Alice; Antonietti, Alessandro
1-gen-2020 Semi-Immersive Virtual Reality as a Tool to Improve Cognitive and Social Abilities in Preschool Children Lorusso, M. L.; Travellini, S.; Giorgetti, M.; Negrini, P.; Reni, G.; Biffi, E.
1-gen-2019 ORCA. IT: a new web-based tool for assessing online reading search and comprehension abilities in students reveals effects of gender, school type and reading ability Caccia, M.; Giorgetti, M.; Toraldo, A.; Molteni, M.; Sarti, D.; Vernice, M.; Lorusso, M. L.
1-gen-2019 THE IMPACT OF SCHOOL CLIMATE ON WELL-BEING EXPERIENCE AND SCHOOL ENGAGEMENT: A STUDY WITH HIGH- SCHOOL STUDENTS Lombardi, Elisabetta; Traficante, Daniela; Bettoni, Roberta; Offredi, Ilaria; Giorgetti, Marisa; Vernice, Mirta
1-gen-2018 Giok the alien: An ar-based integrated system for the empowerment of problem-solving, pragmatic, and social skills in pre-school children Lorusso, M. L.; Giorgetti, M.; Travellini, S.; Greci, L.; Zangiacomi, A.; Mondellini, M.; Sacco, M.; Reni, G.
1-gen-2016 Approccio all’apprendimento e DSA: differenze fra tre tipi di disturbo Cancer, Alice; Cadirola, Isabella; Giorgetti, Marisa; Giancarlo, Scotti; Antonietti, Alessandro
1-gen-2018 Specific conditions for a selective deficit in memory for order in children with dyslexia Giorgetti, M; Lorusso, ML.
1-gen-2016 Capiamoci 1. Il gioco per imparare l'italiano. Il lessico e le strutture morfosintattiche di base Baldi, Pier Luigi; Giorgetti, Marisa; Pelizzari, Moira
1-gen-2016 Capiamoci 1. Il gioco per imparare l'italiano. Il lessico e le strutture morfosintattiche di base. Per bambini ipoudenti Baldi, Pier Luigi; Giorgetti, Marisa; Pelizzari, Moira
1-gen-2016 Capiamoci 2. Il gioco per imparare l'italiano. L’ampliamento del lessico e la lingua scritta Baldi, Pier Luigi; Giorgetti, Marisa
1-gen-2016 Capiamoci 2. Il gioco per imparare l'italiano. L’ampliamento del lessico e la lingua scritta. Per bambini ipoudenti Baldi, Pier Luigi; Giorgetti, Marisa
1-gen-2016 Come i genitori di studenti con disturbo specifico di apprendimento (DSA) affrontano la scelta della scuola secondaria di secondo grado dei figli Giorgetti, Marisa; Andolfi, Valentina Rita; Antonietti, Alessandro
1-gen-2015 Capiamoci 2 Baldi, Pier Luigi; Giorgetti, Marisa
1-gen-2016 LA SCALA NARCISSISTIC PERSONALITY INVENTORY: UNO STRUMENTO PER LA RICERCA QUANTITATIVA SU CAMPIONI NON CLINICI Baldi, Pier Luigi; Giorgetti, Marisa
1-gen-2015 Gli studenti con DSA scelgono la scuola secondaria di secondo grado: Credenze e atteggiamenti dei genitori. Andolfi, Valentina Rita; Antonietti, Alessandro; Giorgetti, Marisa
1-gen-2015 Per stimolare la creatività a scuola Antonietti, Alessandro; Giorgetti, Marisa; Pizzingrilli, Paola
1-gen-2015 La scelta scolastica dei ragazzi con disturbo specifico dell’apprendimento: consapevolezze e rappresentazioni dei genitori Giorgetti, Marisa; Andolfi, Valentina Rita; Antonietti, Alessandro
1-gen-2015 Profili di funzionamento cognitivo e difficoltà di apprendimento: analisi di cluster clinici della WISC-IV Baldi, Pier Luigi; Giorgetti, Marisa; Calcaterra, Andrea; Ferrario, Maria Rosa