Tamanza, Giancarlo
Tamanza, Giancarlo
MILANO - Dipartimento di Psicologia
Il progetto per l'inclusione scolastica degli studenti sordi della Fondazione Pavoni: linee teoriche, sviluppo e risultati
2022 Tamanza, Giancarlo
Il rituale di apertura in tre differenti Gruppi di Parola: analisi dei processi interattivi
2023 Fusar Poli, Chiara; Sorge, Antonia; Saita, Emanuela; Tamanza, Giancarlo; Molgora, Sara
I “Gruppi di Parola”: alla ricerca dei fondamenti teorico-pratici entro una prospettiva etnografica focalizzata
2022 Fusar Poli, Chiara; Molgora, Sara; Tamanza, Giancarlo; Saita, Emanuela
L'inclusione scolastica dei bambini e ragazzi sordi
2022 Gennari, Maria Luisa; Tamanza, Giancarlo
Andando a piedi. Teoria e Pratica della Trekking Talk Therapy
2021 Bonini, L.; Maccioni, N.; Tamanza, G.
The Conjoint Family Drawing: A Tool to Explore About Family Relationships
2022 Gennari, Maria Luisa; Tamanza, Giancarlo
The construction of meaning in the ADHD diagnosis. A linguistic and psychodynamic research on parents' and clinicians' representations
2022 Vitale, F.; Molgora, Sara; Tamanza, Giancarlo
The «Gruppi di Parola»: Searching the theoretical and practical underpinnings within a focused ethnographic perspective
2022 Poli, C. F.; Molgora, Sara; Tamanza, Giancarlo; Saita, Emanuela
Il DSSVO (Disegno Simbolico dello Spazio di Vita Organizzativo) per ricercare e intervenire nelle organizzazioni
2021 D’Angelo, Chiara; Testa, E.; Tamanza, G.; Gozzoli, C.
Benefits of Expressive Writing on Healthcare Workers’ Psychological Adjustment During the COVID-19 Pandemic
2021 Procaccia, R.; Segre, G.; Tamanza, G.; Manzoni, G. M.
Una sperimentazione di Trekking Talk Therapy con adolescenti autori di reato
2021 Tamanza, Giancarlo
Identity development and evolutionary trajectories in deaf adolescents | Sviluppo dell’identità e traiettorie evolutive negli adolescenti sordi
2021 de Angeli, E.; Bossoni, A.; Tamanza, G.; Gennari, M.
Verso un modello di Trekking Talk Therapy
2021 Bonini, L.; Maccioni, N.; Tamanza, Giancarlo
The interim evaluation of training processes: The case of the second level professional master’s program in family and community mediation
2021 Molgora, S.; Fusar Poli, C.; Tamanza, G.
Ward staff as a tool to promote wellbeing among prison employees
2021 Sorge, A.; De Luca, L.; Tamanza, G.; Saita, E.
“Lights and Shadows”: An Interpretative Phenomenological Analysis of the Lived Experience of Being Diagnosed With Breast Cancer During Pregnancy
2021 Facchin, F.; Scarfone, G.; Tamanza, G.; Ravani, S.; Francini, F.; Peccatori, F. A.; Di Loreto, E.; Dell'Acqua, A.; Saita, E.
Idee e esperienze di lavoro clinico con le coppie in separazione
2020 Cigoli, V.; Gennari, M.; Tamanza, G.
Individual and Relational Well-Being at the Start of an ART Treatment: A Focus on Partners’ Gender Differences
2020 Molgora, S.; Baldini, M. P.; Tamanza, G.; Somigliana, E.; Saita, E.
Violenza di coppia e separazione. Caratteristiche relazionali e indicazioni per il trattamento
2020 Tamanza, G.; Gennari, M.
Working With Infertile Couples Seeking Assisted Reproduction: An Interpretative Phenomenological Study With Infertility Care Providers
2020 Facchin, Federica; Leone, Daniela; Tamanza, Giancarlo; Costa, Mauro; Sulpizio, Patrizia; Canzi, Elena Camilla Rosa; Vegni, Elena