Pedroni, Marco Luca
Pedroni, Marco Luca
Dalla visibilità alla mobilitazione e ritorno L’influ-attivismo nell’ecosistema dei media digitali. Introduzione alla Special Issue.
2024 Tosoni, Simone; Murru, Maria Francesca; Pedroni, Marco Luca
Influ-activism. Outlining a New Area of Investigation Between Media Studies and Activism Research
2024 Tosoni, Simone; Murru, Maria Francesca; Pedroni, Marco Luca
Influ-attivismo: nuove forme di impegno civico tra attivismo digitale e influence culture
2024 Tosoni, Simone; Murru, Maria Francesca; Pedroni, Marco Luca
L'editoria di moda dalla carta al digitale
2022 Mora, Emanuela; Pedroni, Marco Luca
Rethinking the Approach to Gambling Disorder: The Case of the Italian Healthcare Services
2019 Lombi, Linda; Pedroni, Marco Luca
Ponti o barriere? gli usi sociali dei beni di consumo
2018 Moscatelli, Matteo; Pedroni, Marco Luca
fashion tales. Feeding the imaginary
2017 Mora, Emanuela; Pedroni, Marco Luca
New frontiers of the fashion imaginary
2017 Mora, Emanuela; Pedroni, Marco Luca
Art Seen from Outside: Non-artistic Legitimation within the Field of Fashion Design
2014 Pedroni, Marco Luca; Volonte', Paolo Gaetano
L’obesità nella società contemporanea
2014 Pedroni, Marco Luca; Volonte', Paolo Gaetano
«My Friends are my Audience»: Mass-mediation of Personal Content and Relations in Facebook
2014 Pedroni, Marco Luca; Pasquali, Francesca; Carlo, Simone
From Fashion Forecasting to Coolhunting: Previsional Models in Fashion and in Cultural Production
2013 Pedroni, Marco Luca
From Production to Consumption: The Cultural Industry of Fashion
2013 Pedroni, Marco Luca
La moda. Dinamiche di innovazione e spinte conservatrici nel campo
2013 Pedroni, Marco Luca
Persona e drammaturgia sociale
2013 Pedroni, Marco Luca
Relazioni sociali e identità in rete: vissuti e narrazioni degli italiani su Facebook
2013 Scifo, Barbara; Boccia Artieri, Giovanni; Carlo, Simone; Pasquali, Francesca; Pedroni, Marco Luca; Farci, Manolo; Gemini, Laura
Sellers of Experience: The New Face of Fashion Retail and the Role of Consumers as ‘Store Readers’
2013 Pedroni, Marco Luca
The Crossroad between Production and Consumption: An Introduction to Fashion as a Cultural Industry
2013 Pedroni, Marco Luca
От модного прогноза к кулхантингу. О роли и методах предвидения в моде и производстве объектов материальной и нематериальной культуры
2012 Pedroni, Marco Luca
Coolhunting. Genesi di una pratica professionale eretica
2010 Pedroni, Marco Luca