The paper critically analyses the tests of the 2011 Esame di Stato (Certificate of Higher Education) for the liceo linguistic (language high school). Its aim is not just to comment on theme choices and tests formulation, but above all to take stock of competences and skills to be developed in learners, in order to train them properly, through the action of in-service teachers, for the test of 2012. The analyses consider French, English and German language.
Nel contributo si analizzano criticamente le prove dell’esame di Stato 2011 per il liceo linguistico con l’obiettivo non solo di commentare le scelte tematiche e di formulazione delle prove, ma soprattutto di fare il punto, in termini glottodidattici, sulle competenze e le abilità da sviluppare nei discenti perché gli insegnanti in servizio nelle scuole secondarie di secondo grado possano prepararli all’esame di Stato 2012. Le analisi prendono in considerazione le lingue francese, inglese e tedesca.
Bosisio, C., Cucchi, C. A., Tenchini, M. P., Vallaro, C., Lingua straniera. Liceo linguistico, <<NUOVA SECONDARIA>>, 2011; XXIX/4 (4): 89-92 [http://hdl.handle.net/10807/5974]
Lingua straniera. Liceo linguistico
Bosisio, Cristina;Cucchi, Costanza Anellamaria;Tenchini, Maria Paola;Vallaro, Cristina
2011
Abstract
The paper critically analyses the tests of the 2011 Esame di Stato (Certificate of Higher Education) for the liceo linguistic (language high school). Its aim is not just to comment on theme choices and tests formulation, but above all to take stock of competences and skills to be developed in learners, in order to train them properly, through the action of in-service teachers, for the test of 2012. The analyses consider French, English and German language.I documenti in IRIS sono protetti da copyright e tutti i diritti sono riservati, salvo diversa indicazione.