The paper presented at the International Conference "Education Territories: Nature, Utopia, Commitment, and Care to Transform the Future," aimed to offer a glimpse into the perspectives and scenarios affecting early childhood in relation to the challenge of education for sustainability. This presentation, part of a broader research project still underway in the Aosta Valley region, did not claim to be exhaustive. Instead, it highlighted some emblematic junctures and possibilities for designing sustainable practices in the context of educational continuity for the 0-6 age group.
Il contributo presentato in occasione del Convegno Internazionale “Educazione Territori Natura. Utopia, impegno e cura per trasformare il futuro”, senza alcuna pretesa di esaustività e in riferimento ad un più ampio progetto di ricerca tuttora in corso nella Regione della Valle d’Aosta, ha inteso offrire uno sguardo sulle prospettive e gli scenari che investono la prima infanzia in relazione alla sfida dell’educazione alla sostenibilità, evidenziando alcuni snodi emblematici e le possibilità di progettazione di pratiche sostenibili nell’ambito della continuità educativa per la fascia 0-6 anni.
Sabino, G., Sistema integrato 0-6 e sostenibilità: prospettive, criticità e sfide educative, <<LLL>>, 2023; 20 (43): 53-57 [https://hdl.handle.net/10807/280499]
Sistema integrato 0-6 e sostenibilità: prospettive, criticità e sfide educative
Sabino, Giampaolo
Primo
2023
Abstract
The paper presented at the International Conference "Education Territories: Nature, Utopia, Commitment, and Care to Transform the Future," aimed to offer a glimpse into the perspectives and scenarios affecting early childhood in relation to the challenge of education for sustainability. This presentation, part of a broader research project still underway in the Aosta Valley region, did not claim to be exhaustive. Instead, it highlighted some emblematic junctures and possibilities for designing sustainable practices in the context of educational continuity for the 0-6 age group.I documenti in IRIS sono protetti da copyright e tutti i diritti sono riservati, salvo diversa indicazione.