Pedagogy as theory of education must be founded on philosophical anthropology and have a clear epistemological approach. Existential-phenomenological paradigm can provide at the same time adherence to reality and logical coherence in the exploration of subjective experience and the process of becoming a person.

Bruzzone, D., Una pedagogia dell'esistenza tra significati ed emozioni, <<PEDAGOGIA OGGI>>, 2004; (3): 20-25 [http://hdl.handle.net/10807/23480]

Una pedagogia dell'esistenza tra significati ed emozioni

Bruzzone
2004

Abstract

Pedagogy as theory of education must be founded on philosophical anthropology and have a clear epistemological approach. Existential-phenomenological paradigm can provide at the same time adherence to reality and logical coherence in the exploration of subjective experience and the process of becoming a person.
Italiano
Bruzzone, D., Una pedagogia dell'esistenza tra significati ed emozioni, <<PEDAGOGIA OGGI>>, 2004; (3): 20-25 [http://hdl.handle.net/10807/23480]
File in questo prodotto:
Non ci sono file associati a questo prodotto.

I documenti in IRIS sono protetti da copyright e tutti i diritti sono riservati, salvo diversa indicazione.

Utilizza questo identificativo per citare o creare un link a questo documento: https://hdl.handle.net/10807/23480
Citazioni
  • ???jsp.display-item.citation.pmc??? ND
  • Scopus ND
  • ???jsp.display-item.citation.isi??? ND
social impact