Search for meaning is a basic existential need of the person, which can be particularly felt in developmental phases and critical situations. Education must take care of human strive for a meaningful life and provide/refine tools for existential projection. Viktor Frankl's Existential Analysis and Logotherapy represent a main approach in leading people to find meaning in their lives.
Bruzzone, D., L'educazione al senso e il senso dell'educazione. Implicazioni rivoluzionarie di un'intuizione pedagogica., <<RICERCA DI SENSO>>, 2006; 4 (1): 25-36 [http://hdl.handle.net/10807/23320]
Autori: | |
Titolo: | L'educazione al senso e il senso dell'educazione. Implicazioni rivoluzionarie di un'intuizione pedagogica. |
Data di pubblicazione: | 2006 |
Abstract: | Search for meaning is a basic existential need of the person, which can be particularly felt in developmental phases and critical situations. Education must take care of human strive for a meaningful life and provide/refine tools for existential projection. Viktor Frankl's Existential Analysis and Logotherapy represent a main approach in leading people to find meaning in their lives. |
Lingua: | Italiano |
Rivista: | |
Citazione: | Bruzzone, D., L'educazione al senso e il senso dell'educazione. Implicazioni rivoluzionarie di un'intuizione pedagogica., <<RICERCA DI SENSO>>, 2006; 4 (1): 25-36 [http://hdl.handle.net/10807/23320] |
Appare nelle tipologie: | Articolo in rivista, Nota a sentenza |
File in questo prodotto:
Non ci sono file associati a questo prodotto.
I documenti in IRIS sono protetti da copyright e tutti i diritti sono riservati, salvo diversa indicazione.