Existential analysis and franklian logotherapy, despite their clinical origin, contain pedagogical intuitions and are oriented to an educational aim: making people more conscious of their spiritual freedom and responsibility. From this point of view logotherapy can be considered a kind of educational care leading individuals to find a meaning in their lives.
Bruzzone, D., Logoterapia come cura educativa dell'esistenza, <<RICERCA DI SENSO>>, 2006; 4 (Giugno): 169-180 [http://hdl.handle.net/10807/23311]
Autori: | |
Titolo: | Logoterapia come cura educativa dell'esistenza |
Data di pubblicazione: | 2006 |
Abstract: | Existential analysis and franklian logotherapy, despite their clinical origin, contain pedagogical intuitions and are oriented to an educational aim: making people more conscious of their spiritual freedom and responsibility. From this point of view logotherapy can be considered a kind of educational care leading individuals to find a meaning in their lives. |
Lingua: | Italiano |
Rivista: | |
Citazione: | Bruzzone, D., Logoterapia come cura educativa dell'esistenza, <<RICERCA DI SENSO>>, 2006; 4 (Giugno): 169-180 [http://hdl.handle.net/10807/23311] |
Appare nelle tipologie: | Articolo in rivista, Nota a sentenza |
File in questo prodotto:
Non ci sono file associati a questo prodotto.
I documenti in IRIS sono protetti da copyright e tutti i diritti sono riservati, salvo diversa indicazione.