Frankl's logotherapy is a kind of "education to responsibility" leading the conscience to find a way to actualize its will to meaning in every single existential situation. This article shows the theoretical and methodological implication of Frankl's existential analysis in the field of pedagogy and educational care.

Bruzzone, D., Dal logo-terapeuta al logo-educatore. Perché la logoterapia non è soltanto terapia, <<RICERCA DI SENSO>>, 2008; 6 (3): 313-334 [http://hdl.handle.net/10807/22874]

Dal logo-terapeuta al logo-educatore. Perché la logoterapia non è soltanto terapia

Bruzzone, Daniele
2008

Abstract

Frankl's logotherapy is a kind of "education to responsibility" leading the conscience to find a way to actualize its will to meaning in every single existential situation. This article shows the theoretical and methodological implication of Frankl's existential analysis in the field of pedagogy and educational care.
2008
Italiano
Bruzzone, D., Dal logo-terapeuta al logo-educatore. Perché la logoterapia non è soltanto terapia, <<RICERCA DI SENSO>>, 2008; 6 (3): 313-334 [http://hdl.handle.net/10807/22874]
File in questo prodotto:
Non ci sono file associati a questo prodotto.

I documenti in IRIS sono protetti da copyright e tutti i diritti sono riservati, salvo diversa indicazione.

Utilizza questo identificativo per citare o creare un link a questo documento: https://hdl.handle.net/10807/22874
Citazioni
  • ???jsp.display-item.citation.pmc??? ND
  • Scopus ND
  • ???jsp.display-item.citation.isi??? ND
social impact