Frankl's logotherapy is a kind of "education to responsibility" leading the conscience to find a way to actualize its will to meaning in every single existential situation. This article shows the theoretical and methodological implication of Frankl's existential analysis in the field of pedagogy and educational care.
Bruzzone, D., Dal logo-terapeuta al logo-educatore. Perché la logoterapia non è soltanto terapia, <<RICERCA DI SENSO>>, 2008; 6 (3): 313-334 [http://hdl.handle.net/10807/22874]
Autori: | |
Titolo: | Dal logo-terapeuta al logo-educatore. Perché la logoterapia non è soltanto terapia |
Data di pubblicazione: | 2008 |
Abstract: | Frankl's logotherapy is a kind of "education to responsibility" leading the conscience to find a way to actualize its will to meaning in every single existential situation. This article shows the theoretical and methodological implication of Frankl's existential analysis in the field of pedagogy and educational care. |
Lingua: | Italiano |
Rivista: | |
Citazione: | Bruzzone, D., Dal logo-terapeuta al logo-educatore. Perché la logoterapia non è soltanto terapia, <<RICERCA DI SENSO>>, 2008; 6 (3): 313-334 [http://hdl.handle.net/10807/22874] |
Appare nelle tipologie: | Articolo in rivista, Nota a sentenza |
File in questo prodotto:
Non ci sono file associati a questo prodotto.
I documenti in IRIS sono protetti da copyright e tutti i diritti sono riservati, salvo diversa indicazione.