The essay presents the role of agricultural societies in agronomic training in Italy; in particular, it highlights the importance of historical knowledge in the professional preparation of students of the Faculty of Agriculture and how, the absence of a teaching "History of Agriculture", is a serious gap, to be urgently filled, in the disciplinary system in force.
Si presenta il ruolo delle Società agrarie nella formazione agronomica in Italia; in particolare, si evidenzia l’importanza della conoscenza storica nella preparazione professionale degli studenti delle Facoltà di Agraria e di come, l’assenza di un insegnamento di “Storia dell’agricoltura”, sia una grave lacuna, da colmare con urgenza, nell’ordinamento disciplinare vigente.
Archetti, G., Studi agrari e formazione: il contributo della storia, in La riflessione storica e l’innovazione scientifica come strumenti per disegnare il presente e progettare il futuro dell’agricoltura, (Milano, Sala Napoleonica di Palazzo Greppi, 02-02 December 2021), MULSA - Museo di Storia dell’Agricoltura, Milano 2022: 19-24 [http://hdl.handle.net/10807/205381]
Studi agrari e formazione: il contributo della storia
Archetti, Gabriele
2022
Abstract
The essay presents the role of agricultural societies in agronomic training in Italy; in particular, it highlights the importance of historical knowledge in the professional preparation of students of the Faculty of Agriculture and how, the absence of a teaching "History of Agriculture", is a serious gap, to be urgently filled, in the disciplinary system in force.I documenti in IRIS sono protetti da copyright e tutti i diritti sono riservati, salvo diversa indicazione.