The development of the ways in which firms can know in detail the needs and habits of consumers, up to the limit of personalized knowledge, make customers increasingly "defenseless". In this article, in a provocative way, it is argued that the black box can also be a useful point of reference for companies so that managers are induced to interpret data and information regarding buying and consumer behavior in an original way

Lo sviluppo delle modalità tramite le quali le imprese possono conoscere nel dettaglio le esigenze e le abitudini dei consumatori, fino al limite di una conoscenza personalizzata, rendono sempre più “indifesi” i clienti. In questo articolo, in modo provocatorio, si sostiene che la black box può rappresentare un utile punto di riferimento anche per le imprese affinché i manager siano indotti a interpretare in modo originale i dati e le informazioni riguardanti i comportamenti d’acquisto e di consumo.

Fiocca, R., Percezioni, relazioni, interazioni e i misteri della black box, <<IMPRESA PROGETTO>>, 2020; (1): 1-19 [http://hdl.handle.net/10807/149406]

Percezioni, relazioni, interazioni e i misteri della black box

Fiocca, Renato
2020

Abstract

The development of the ways in which firms can know in detail the needs and habits of consumers, up to the limit of personalized knowledge, make customers increasingly "defenseless". In this article, in a provocative way, it is argued that the black box can also be a useful point of reference for companies so that managers are induced to interpret data and information regarding buying and consumer behavior in an original way
2020
Italiano
Fiocca, R., Percezioni, relazioni, interazioni e i misteri della black box, <<IMPRESA PROGETTO>>, 2020; (1): 1-19 [http://hdl.handle.net/10807/149406]
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