Eataly is an original form of alliance between a social movement (Slow Food) and a company with the purpose of creating a new corporate venture, more adequate in terms of authenticity and sustainability. In this initiative a new and effective communication approach has been developed towards both the Slow Food community and mainstream consumers.

Sebastiani, R., Montagnini, F., Dalli, D., I movimenti di consumatori all'assalto del mercato: la rivoluzione "lenta" di Eataly, <<FINANZA MARKETING E PRODUZIONE>>, 2010; 2010 (4): 28-53 [http://hdl.handle.net/10807/14140]

I movimenti di consumatori all'assalto del mercato: la rivoluzione "lenta" di Eataly

Sebastiani, Roberta;Montagnini, Francesca;
2010

Abstract

Eataly is an original form of alliance between a social movement (Slow Food) and a company with the purpose of creating a new corporate venture, more adequate in terms of authenticity and sustainability. In this initiative a new and effective communication approach has been developed towards both the Slow Food community and mainstream consumers.
2010
Italiano
Sebastiani, R., Montagnini, F., Dalli, D., I movimenti di consumatori all'assalto del mercato: la rivoluzione "lenta" di Eataly, <<FINANZA MARKETING E PRODUZIONE>>, 2010; 2010 (4): 28-53 [http://hdl.handle.net/10807/14140]
File in questo prodotto:
Non ci sono file associati a questo prodotto.

I documenti in IRIS sono protetti da copyright e tutti i diritti sono riservati, salvo diversa indicazione.

Utilizza questo identificativo per citare o creare un link a questo documento: https://hdl.handle.net/10807/14140
Citazioni
  • ???jsp.display-item.citation.pmc??? ND
  • Scopus ND
  • ???jsp.display-item.citation.isi??? ND
social impact