The use of the Evidence-Based Practice (EBP) is important for the credibility and development of the science of physical exercise as a highly specialized matter and aimed to the health of all. A lot has been written about the EBP method, but following the key steps is the key to truly understanding the methodology: Identifying the problem, finding, evaluating, and applying scientific evidence, revaluating the problem or the evidence periodically. Various criticisms have been made, but most of them base ideas on misconceptions or erroneous interpretations of the method. According to experts, the integration of scientific evidence, personal experience and user preferences provides a standardized and reproducible method to support or refute scientific discoveries or unsupported theories, which are too common in the science of physical exercise. It also provides a common language that allows professionals of different disciplines to interact and confront each other.

L’utilizzo del metodo EBP (Evidence-Based Practice) è importante per la credibilità e lo sviluppo della scienza dell’esercizio fisico come materia altamente specializzata e finalizzata alla salute della persona. Anche se molto è stato scritto riguardo il metodo EBP, la chiave per comprendere veramente la metodologia è seguire i passaggi fondamentali: identificare il problema, trovare, valutare e applicare l’evidenza scientifica, rivalutare periodicamente il problema o l’evidenza. Sono state mosse svariate critiche ma la maggior parte di queste fondano le proprie basi su idee sbagliate o errate interpretazioni del metodo. Infatti l’integrazione di evidenza scientifica, esperienza personale e preferenze dell’utente fornisce un metodo standardizzato e riproducibile per sostenere o confutare le scoperte scientifiche o le teorie non supportate, che sono fin troppo comuni nella scienza dell’esercizio fisico e dell’educazione motoria. Inoltre, fornisce un linguaggio comune che permette a professionisti di discipline diverse di interagire e confrontarsi.

Cereda, F., Le basi metodologiche dell’EBP e la sua applicazione per le scienze motorie e sportive: l’approccio a sei livelli, <<FORMAZIONE & INSEGNAMENTO>>, 2017; Anno XV (Numero 3): 331-345 [http://hdl.handle.net/10807/108942]

Le basi metodologiche dell’EBP e la sua applicazione per le scienze motorie e sportive: l’approccio a sei livelli

Cereda, Ferdinando
Primo
2017

Abstract

The use of the Evidence-Based Practice (EBP) is important for the credibility and development of the science of physical exercise as a highly specialized matter and aimed to the health of all. A lot has been written about the EBP method, but following the key steps is the key to truly understanding the methodology: Identifying the problem, finding, evaluating, and applying scientific evidence, revaluating the problem or the evidence periodically. Various criticisms have been made, but most of them base ideas on misconceptions or erroneous interpretations of the method. According to experts, the integration of scientific evidence, personal experience and user preferences provides a standardized and reproducible method to support or refute scientific discoveries or unsupported theories, which are too common in the science of physical exercise. It also provides a common language that allows professionals of different disciplines to interact and confront each other.
2017
Italiano
Cereda, F., Le basi metodologiche dell’EBP e la sua applicazione per le scienze motorie e sportive: l’approccio a sei livelli, <<FORMAZIONE & INSEGNAMENTO>>, 2017; Anno XV (Numero 3): 331-345 [http://hdl.handle.net/10807/108942]
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