The paper analyzes the competitiveness of Italian pasta exports within the EEC. A theoretical model based on reputation is used to explain a possible competitive advantage for the Italian high quality production, allowing a higher price level.

Sckokai, P., Moro, D., Boccaletti, S., GLI EFFETTI DEL MERCATO UNICO SULLA COMMERCIALIZZAZIONE DELLE PASTE DI SEMOLA NELLA CEE, <<RIVISTA DI ECONOMIA AGRARIA>>, 1992; 47 (1): 67-88 [http://hdl.handle.net/10807/8836]

GLI EFFETTI DEL MERCATO UNICO SULLA COMMERCIALIZZAZIONE DELLE PASTE DI SEMOLA NELLA CEE

Sckokai, Paolo;Moro, Daniele;Boccaletti, Stefano
1992

Abstract

The paper analyzes the competitiveness of Italian pasta exports within the EEC. A theoretical model based on reputation is used to explain a possible competitive advantage for the Italian high quality production, allowing a higher price level.
1992
Italiano
Sckokai, P., Moro, D., Boccaletti, S., GLI EFFETTI DEL MERCATO UNICO SULLA COMMERCIALIZZAZIONE DELLE PASTE DI SEMOLA NELLA CEE, <<RIVISTA DI ECONOMIA AGRARIA>>, 1992; 47 (1): 67-88 [http://hdl.handle.net/10807/8836]
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