The paper analyzes the competitiveness of Italian pasta exports within the EEC. A theoretical model based on reputation is used to explain a possible competitive advantage for the Italian high quality production, allowing a higher price level.
Sckokai, P., Moro, D., Boccaletti, S., GLI EFFETTI DEL MERCATO UNICO SULLA COMMERCIALIZZAZIONE DELLE PASTE DI SEMOLA NELLA CEE, <<RIVISTA DI ECONOMIA AGRARIA>>, 1992; 47 (1): 67-88 [http://hdl.handle.net/10807/8836]
GLI EFFETTI DEL MERCATO UNICO SULLA COMMERCIALIZZAZIONE DELLE PASTE DI SEMOLA NELLA CEE
Sckokai, Paolo;Moro, Daniele;Boccaletti, Stefano
1992
Abstract
The paper analyzes the competitiveness of Italian pasta exports within the EEC. A theoretical model based on reputation is used to explain a possible competitive advantage for the Italian high quality production, allowing a higher price level.File in questo prodotto:
Non ci sono file associati a questo prodotto.
I documenti in IRIS sono protetti da copyright e tutti i diritti sono riservati, salvo diversa indicazione.