The art of teaching must be founded on a sound pedagogical preparation based unavoidably on studying topics like diversity, disability and youth poverty. We can’t solve these underlined problems with a not appropriate qualification about education and special pedagogy.

D'Alonzo, L., La formazione degli insegnanti per ripensare l'integrazione scolastica, in 10 anni dell'università dei maestri, (Milano, 31-31 October 2008), Edizioni Junior, Parma 2010: 144-151 [http://hdl.handle.net/10807/7864]

La formazione degli insegnanti per ripensare l'integrazione scolastica

D'Alonzo, Luigi
2010

Abstract

The art of teaching must be founded on a sound pedagogical preparation based unavoidably on studying topics like diversity, disability and youth poverty. We can’t solve these underlined problems with a not appropriate qualification about education and special pedagogy.
Italiano
10 anni dell'università dei maestri
10 anni dell'università dei maestri
Milano
31-ott-2008
31-ott-2008
978-88-8434-669-X
D'Alonzo, L., La formazione degli insegnanti per ripensare l'integrazione scolastica, in 10 anni dell'università dei maestri, (Milano, 31-31 October 2008), Edizioni Junior, Parma 2010: 144-151 [http://hdl.handle.net/10807/7864]
File in questo prodotto:
Non ci sono file associati a questo prodotto.

I documenti in IRIS sono protetti da copyright e tutti i diritti sono riservati, salvo diversa indicazione.

Utilizza questo identificativo per citare o creare un link a questo documento: https://hdl.handle.net/10807/7864
Citazioni
  • ???jsp.display-item.citation.pmc??? ND
  • Scopus ND
  • ???jsp.display-item.citation.isi??? ND
social impact