Over the last years, school experiences have been saying that specialised teacher can become a driving force of change, a propelling incentive able to help regular colleagues in understanding the beauty and the utility of teamwork. Consequently, it becomes necessary well training regular and specialised teacher to protect and promote inclusion of children with disability inside Italian schools.

D'Alonzo, L., Competenze e professionalità dell'insegnante nel processo inclusivo, in Dare sostegno al sostegno, (Vigevano, 21-21 May 2010), Edizioni del Cerro, Rende 2011: 30-40 [http://hdl.handle.net/10807/7859]

Competenze e professionalità dell'insegnante nel processo inclusivo

D'Alonzo, Luigi
2011

Abstract

Over the last years, school experiences have been saying that specialised teacher can become a driving force of change, a propelling incentive able to help regular colleagues in understanding the beauty and the utility of teamwork. Consequently, it becomes necessary well training regular and specialised teacher to protect and promote inclusion of children with disability inside Italian schools.
2011
Italiano
Dare sostegno al sostegno
L'inclusione scolastica a 33 anni dalla legge 517
Vigevano
21-mag-2010
21-mag-2010
978-88-8216-323-5
D'Alonzo, L., Competenze e professionalità dell'insegnante nel processo inclusivo, in Dare sostegno al sostegno, (Vigevano, 21-21 May 2010), Edizioni del Cerro, Rende 2011: 30-40 [http://hdl.handle.net/10807/7859]
File in questo prodotto:
Non ci sono file associati a questo prodotto.

I documenti in IRIS sono protetti da copyright e tutti i diritti sono riservati, salvo diversa indicazione.

Utilizza questo identificativo per citare o creare un link a questo documento: https://hdl.handle.net/10807/7859
Citazioni
  • ???jsp.display-item.citation.pmc??? ND
  • Scopus ND
  • ???jsp.display-item.citation.isi??? ND
social impact