The article introduces a special issue on plurality in language learning and focuses on plurality of languages, learners, contexts and educational objectives. Within this paradigm, all factors involved in the teaching process (such as the subject, the object, the learner and the context) gain a renewed complexity, which has to be considered as a precious resource for a wise and effective classroom management.
Il contributo introduce un numero monografico dedicato alla pluralità nell’apprendimento linguistico e si sofferma sul concetto stesso di pluralità, inteso come pluralità di lingue, di apprendenti, di contesti e di obiettivi formativi. Entro questo paradigma, i fattori coinvolti nello spazio d'azione didattica (soggetto, oggetto, apprendente e contesto) presentano una rinnovata complessità, preziosa risorsa da valorizzare per una sapiente ed efficace gestione della classe.
Bosisio, C., Lo spazio didattico plurale: la complessità come risorsa, <<RASSEGNA ITALIANA DI LINGUISTICA APPLICATA>>, 2015; (2/3): 11-23 [http://hdl.handle.net/10807/71755]
Lo spazio didattico plurale: la complessità come risorsa
Bosisio, Cristina
2015
Abstract
The article introduces a special issue on plurality in language learning and focuses on plurality of languages, learners, contexts and educational objectives. Within this paradigm, all factors involved in the teaching process (such as the subject, the object, the learner and the context) gain a renewed complexity, which has to be considered as a precious resource for a wise and effective classroom management.I documenti in IRIS sono protetti da copyright e tutti i diritti sono riservati, salvo diversa indicazione.