Magazines for girls have long been regarded as a minor source for the history of education and children's literature. However this kind of publications represents an interesting point of view to understand the ethical models and values related to a specific historical period. The paper analyzes some Catholic periodicals for girls published after the World War II. Some of them transmitted a traditional female role model, whereas others offered to the young girls practical instruments to make their lives more independent and modern.

Mattioni, I., Pagina dopo pagina: la formazione della "buona" bambina attraverso le pubblicazioni cattoliche per "giovanette" dal dopoguerra agli anni Settanta, <<NUOVA SECONDARIA>>, 2014; 4-XXXII (4): 16-25 [http://hdl.handle.net/10807/65797]

Pagina dopo pagina: la formazione della "buona" bambina attraverso le pubblicazioni cattoliche per "giovanette" dal dopoguerra agli anni Settanta

Mattioni, Ilaria
2014

Abstract

Magazines for girls have long been regarded as a minor source for the history of education and children's literature. However this kind of publications represents an interesting point of view to understand the ethical models and values related to a specific historical period. The paper analyzes some Catholic periodicals for girls published after the World War II. Some of them transmitted a traditional female role model, whereas others offered to the young girls practical instruments to make their lives more independent and modern.
Italiano
Mattioni, I., Pagina dopo pagina: la formazione della "buona" bambina attraverso le pubblicazioni cattoliche per "giovanette" dal dopoguerra agli anni Settanta, <<NUOVA SECONDARIA>>, 2014; 4-XXXII (4): 16-25 [http://hdl.handle.net/10807/65797]
File in questo prodotto:
Non ci sono file associati a questo prodotto.

I documenti in IRIS sono protetti da copyright e tutti i diritti sono riservati, salvo diversa indicazione.

Utilizza questo identificativo per citare o creare un link a questo documento: https://hdl.handle.net/10807/65797
Citazioni
  • ???jsp.display-item.citation.pmc??? ND
  • Scopus ND
  • ???jsp.display-item.citation.isi??? ND
social impact