Educational relationships always imply a "dark side" (autobiographical roots, affective ambivalences, unconscious dimensions), often unrecognized or even denied, that represent the "submerged" roots of care. This essay aims to identify and reveal the hidden implications of education and care, by discussing the meanings of "shadow" and their possible negative drifts.

Bruzzone, D., Dalla parte dell'ombra: un "altro" sguardo sull'educare, in Iori, V., Bruzzone, D. (ed.), Le ombre dell'educazione. Ambivalenze, impliciti, paradossi, Franco Angeli, Milano 2015: <<PEDAGOGIA TEORETICA>>, 12- 30 [http://hdl.handle.net/10807/65358]

Dalla parte dell'ombra: un "altro" sguardo sull'educare

Bruzzone, Daniele
2015

Abstract

Educational relationships always imply a "dark side" (autobiographical roots, affective ambivalences, unconscious dimensions), often unrecognized or even denied, that represent the "submerged" roots of care. This essay aims to identify and reveal the hidden implications of education and care, by discussing the meanings of "shadow" and their possible negative drifts.
Italiano
Le ombre dell'educazione. Ambivalenze, impliciti, paradossi
978-88-917-1139-7
Bruzzone, D., Dalla parte dell'ombra: un "altro" sguardo sull'educare, in Iori, V., Bruzzone, D. (ed.), Le ombre dell'educazione. Ambivalenze, impliciti, paradossi, Franco Angeli, Milano 2015: <<PEDAGOGIA TEORETICA>>, 12- 30 [http://hdl.handle.net/10807/65358]
File in questo prodotto:
File Dimensione Formato  
Bruzzone_Dalla parte dell'ombra.pdf

non disponibili

Tipologia file ?: Versione Editoriale (PDF)
Licenza: Non specificato
Dimensione 2.57 MB
Formato Unknown
2.57 MB Unknown   Visualizza/Apri

I documenti in IRIS sono protetti da copyright e tutti i diritti sono riservati, salvo diversa indicazione.

Utilizza questo identificativo per citare o creare un link a questo documento: https://hdl.handle.net/10807/65358
Citazioni
  • ???jsp.display-item.citation.pmc??? ND
  • Scopus ND
  • ???jsp.display-item.citation.isi??? ND
social impact