The OECD analyzes three components to measure the degree of financial literacy of a country: the financial behavior (Financial Behavior Score), the inclination to save (Financial Attitude Score) and the mathematical and financial knowledge (Financial Knowledge Score ). A specific score has been assigned to each of these indexes, giving more importance to the behavioral factor, considered crucial in the acquisition of a high level of financial literacy

Borroni, M., Rinaldi, E. E., Un confronto tra la situazione italiana e i risultati del progetto pilota dell'OCSE, in Aa.Vv, A., Le Competenze economico-finanziarie degli Italiani, Bancaria, Roma 2014: 67-96 [http://hdl.handle.net/10807/61776]

Un confronto tra la situazione italiana e i risultati del progetto pilota dell'OCSE

Borroni, Mariarosa;
2014

Abstract

The OECD analyzes three components to measure the degree of financial literacy of a country: the financial behavior (Financial Behavior Score), the inclination to save (Financial Attitude Score) and the mathematical and financial knowledge (Financial Knowledge Score ). A specific score has been assigned to each of these indexes, giving more importance to the behavioral factor, considered crucial in the acquisition of a high level of financial literacy
2014
Italiano
978-88-449-1008-2
Borroni, M., Rinaldi, E. E., Un confronto tra la situazione italiana e i risultati del progetto pilota dell'OCSE, in Aa.Vv, A., Le Competenze economico-finanziarie degli Italiani, Bancaria, Roma 2014: 67-96 [http://hdl.handle.net/10807/61776]
File in questo prodotto:
Non ci sono file associati a questo prodotto.

I documenti in IRIS sono protetti da copyright e tutti i diritti sono riservati, salvo diversa indicazione.

Utilizza questo identificativo per citare o creare un link a questo documento: https://hdl.handle.net/10807/61776
Citazioni
  • ???jsp.display-item.citation.pmc??? ND
  • Scopus ND
  • ???jsp.display-item.citation.isi??? ND
social impact