Each person is a relational subject. For this reason the concept of person always refers to a tradition: this fact means the relation that every person has with his/her culture of origin. In order to educate, it is necessary to recognize this relationship.
Mari, G., Persona, tradizione, educazione, <<ARCHIVIO TEOLOGICO TORINESE>>, 2011; 17 (2): 239-255 [http://hdl.handle.net/10807/5814]
Autori: | ||
Titolo: | Persona, tradizione, educazione | |
Data di pubblicazione: | 2011 | |
Abstract: | Each person is a relational subject. For this reason the concept of person always refers to a tradition: this fact means the relation that every person has with his/her culture of origin. In order to educate, it is necessary to recognize this relationship. | |
Lingua: | Italiano | |
Rivista: | ||
Citazione: | Mari, G., Persona, tradizione, educazione, <<ARCHIVIO TEOLOGICO TORINESE>>, 2011; 17 (2): 239-255 [http://hdl.handle.net/10807/5814] | |
Appare nelle tipologie: | Articolo in rivista, Nota a sentenza |
File in questo prodotto:
Non ci sono file associati a questo prodotto.
I documenti in IRIS sono protetti da copyright e tutti i diritti sono riservati, salvo diversa indicazione.