Using IRI scanner data I estimate a nested logit demand model to measure the substitution patterns among differentiated milk products. I also analyze possible competition interactions among nationals brands and private labels.

Castellari, E., An analysis of milk market in Italy, using scanner data: consumer behavior and industry-level brand competitiveness between major players, in Stefano Boccalett, S. B. (ed.), Cambiamenti nel sistema alimentare. Nuovi problemi, strategie, politiche. XLVI ConvegnoSidea, Piacenza, 16-19 settembre 2009, Franco Angeli, Milano 2009: 285- 294 [http://hdl.handle.net/10807/42612]

An analysis of milk market in Italy, using scanner data: consumer behavior and industry-level brand competitiveness between major players

Castellari, Elena
2009

Abstract

Using IRI scanner data I estimate a nested logit demand model to measure the substitution patterns among differentiated milk products. I also analyze possible competition interactions among nationals brands and private labels.
2009
Inglese
Cambiamenti nel sistema alimentare. Nuovi problemi, strategie, politiche. XLVI Convegno Sidea, Piacenza, 16-19 settembre 2009
9788856831078
Castellari, E., An analysis of milk market in Italy, using scanner data: consumer behavior and industry-level brand competitiveness between major players, in Stefano Boccalett, S. B. (ed.), Cambiamenti nel sistema alimentare. Nuovi problemi, strategie, politiche. XLVI ConvegnoSidea, Piacenza, 16-19 settembre 2009, Franco Angeli, Milano 2009: 285- 294 [http://hdl.handle.net/10807/42612]
File in questo prodotto:
Non ci sono file associati a questo prodotto.

I documenti in IRIS sono protetti da copyright e tutti i diritti sono riservati, salvo diversa indicazione.

Utilizza questo identificativo per citare o creare un link a questo documento: https://hdl.handle.net/10807/42612
Citazioni
  • ???jsp.display-item.citation.pmc??? ND
  • Scopus ND
  • ???jsp.display-item.citation.isi??? ND
social impact