Movies can be a meaningful resource in emotional education, as a medium between adults and children or adolescents. This essay contains a phenomenological analysis of the feeling of shame and shyness and explores the possibility of understanding and elaborating them by viewing some movies and discussing their content with guys of different ages.
Bruzzone, D., Vergogna e timidezza, in Iori, V. (ed.), Guardiamoci in un film. Scene di famiglia per educare alla vita emotiva, Franco Angeli, Milano 2011: 68- 79 [http://hdl.handle.net/10807/4215]
Autori: | |
Titolo: | Vergogna e timidezza |
Data di pubblicazione: | 2011 |
Abstract: | Movies can be a meaningful resource in emotional education, as a medium between adults and children or adolescents. This essay contains a phenomenological analysis of the feeling of shame and shyness and explores the possibility of understanding and elaborating them by viewing some movies and discussing their content with guys of different ages. |
Lingua: | Italiano |
Titolo del libro: | Guardiamoci in un film. Scene di famiglia per educare alla vita emotiva |
Editore: | Franco Angeli |
ISBN: | 978-88-568-3863-3 |
Serie: | |
Citazione: | Bruzzone, D., Vergogna e timidezza, in Iori, V. (ed.), Guardiamoci in un film. Scene di famiglia per educare alla vita emotiva, Franco Angeli, Milano 2011: 68- 79 [http://hdl.handle.net/10807/4215] |
Appare nelle tipologie: | In libro con curatela: Capitolo o saggio; Prefazione/Postfazione; Breve introduzione; Schede di catalogo, repertorio o corpus |
File in questo prodotto:
Non ci sono file associati a questo prodotto.
I documenti in IRIS sono protetti da copyright e tutti i diritti sono riservati, salvo diversa indicazione.