Movies can be a meaningful resource in emotional education, as a medium between adults and children or adolescents. This essay contains a phenomenological analysis of the feeling of shame and shyness and explores the possibility of understanding and elaborating them by viewing some movies and discussing their content with guys of different ages.

Bruzzone, D., Vergogna e timidezza, in Iori, V. (ed.), Guardiamoci in un film. Scene di famiglia per educare alla vita emotiva, Franco Angeli, Milano 2011: <<Vita emotiva e formazione>>, 68- 79 [http://hdl.handle.net/10807/4215]

Vergogna e timidezza

Bruzzone, Daniele
2011

Abstract

Movies can be a meaningful resource in emotional education, as a medium between adults and children or adolescents. This essay contains a phenomenological analysis of the feeling of shame and shyness and explores the possibility of understanding and elaborating them by viewing some movies and discussing their content with guys of different ages.
Italiano
Guardiamoci in un film. Scene di famiglia per educare alla vita emotiva
978-88-568-3863-3
Bruzzone, D., Vergogna e timidezza, in Iori, V. (ed.), Guardiamoci in un film. Scene di famiglia per educare alla vita emotiva, Franco Angeli, Milano 2011: <>, 68- 79 [http://hdl.handle.net/10807/4215]
File in questo prodotto:
Non ci sono file associati a questo prodotto.

I documenti in IRIS sono protetti da copyright e tutti i diritti sono riservati, salvo diversa indicazione.

Utilizza questo identificativo per citare o creare un link a questo documento: http://hdl.handle.net/10807/4215
Citazioni
  • ???jsp.display-item.citation.pmc??? ND
  • Scopus ND
  • ???jsp.display-item.citation.isi??? ND
social impact