Today the pedagogical thought recognizes itself non only in the pedagogy but also in the educational sciences. This is an important conquest but it is necessary that the pedagogical science doesn't lose the unity as well of the educational practise and of the educational thinking. In fact both education and person are unitary.

Mari, G., Scienze dell'educazione, istanza scientifica e richiamo dell'unità, <<ORIENTAMENTI PEDAGOGICI>>, 2007; 54 (2): 337-356 [http://hdl.handle.net/10807/4078]

Scienze dell'educazione, istanza scientifica e richiamo dell'unità

Mari, Giuseppe
2007

Abstract

Today the pedagogical thought recognizes itself non only in the pedagogy but also in the educational sciences. This is an important conquest but it is necessary that the pedagogical science doesn't lose the unity as well of the educational practise and of the educational thinking. In fact both education and person are unitary.
2007
Italiano
Mari, G., Scienze dell'educazione, istanza scientifica e richiamo dell'unità, <<ORIENTAMENTI PEDAGOGICI>>, 2007; 54 (2): 337-356 [http://hdl.handle.net/10807/4078]
File in questo prodotto:
Non ci sono file associati a questo prodotto.

I documenti in IRIS sono protetti da copyright e tutti i diritti sono riservati, salvo diversa indicazione.

Utilizza questo identificativo per citare o creare un link a questo documento: https://hdl.handle.net/10807/4078
Citazioni
  • ???jsp.display-item.citation.pmc??? ND
  • Scopus ND
  • ???jsp.display-item.citation.isi??? ND
social impact