The hope is the virtue of each educator because to educate, it means to be attentive to the future. Each educator looks to an anthropological model, recognized in the light of the hope related to human freedom and capacity of good choice.

Mari, G., Sfida del nichilismo e educazione alla speranza, in Educare alla speranza, (Milano, 10-10 March 2006), ISU - Università Cattolica del Sacro Cuore, Milano 2006: 63-84 [http://hdl.handle.net/10807/4062]

Sfida del nichilismo e educazione alla speranza

Mari, Giuseppe
2006

Abstract

The hope is the virtue of each educator because to educate, it means to be attentive to the future. Each educator looks to an anthropological model, recognized in the light of the hope related to human freedom and capacity of good choice.
2006
Italiano
Educare alla speranza
Educare alla speranza
Milano
10-mar-2006
10-mar-2006
88-8311-428-0
ISU - Università Cattolica del Sacro Cuore
Mari, G., Sfida del nichilismo e educazione alla speranza, in Educare alla speranza, (Milano, 10-10 March 2006), ISU - Università Cattolica del Sacro Cuore, Milano 2006: 63-84 [http://hdl.handle.net/10807/4062]
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