It's possible to conceive the philosophy of the education in many ways. Among them, it is also legitimate the metaphysical perspective. This contribution proposes a metaphysics of education related to the classical and Aristotelian conception, attentive to the concreteness of the educational relationship.

Mari, G., Pedagogia generale e metafisica, in Pedagogia generale e filosofia dell'educazione, (Milano, 04-04 November 2005), Vita e Pensiero, Milano 2006:<<Pedagogia e scienze dell'educazione. Ricerche>>, 141-155 [http://hdl.handle.net/10807/4060]

Pedagogia generale e metafisica

Mari, Giuseppe
2006

Abstract

It's possible to conceive the philosophy of the education in many ways. Among them, it is also legitimate the metaphysical perspective. This contribution proposes a metaphysics of education related to the classical and Aristotelian conception, attentive to the concreteness of the educational relationship.
2006
Italiano
Pedagogia generale e filosofia dell'educazione
Pedagogia generale e filosofia dell'educazione
Milano
4-nov-2005
4-nov-2005
88-343-1366-6
Mari, G., Pedagogia generale e metafisica, in Pedagogia generale e filosofia dell'educazione, (Milano, 04-04 November 2005), Vita e Pensiero, Milano 2006:<<Pedagogia e scienze dell'educazione. Ricerche>>, 141-155 [http://hdl.handle.net/10807/4060]
File in questo prodotto:
Non ci sono file associati a questo prodotto.

I documenti in IRIS sono protetti da copyright e tutti i diritti sono riservati, salvo diversa indicazione.

Utilizza questo identificativo per citare o creare un link a questo documento: https://hdl.handle.net/10807/4060
Citazioni
  • ???jsp.display-item.citation.pmc??? ND
  • Scopus ND
  • ???jsp.display-item.citation.isi??? ND
social impact