The concept of person is fundamental from the pedagogical perspective because it recognizes the indefectible value of each human being. It was originated by Christian evangelization, but nowadays it means the same thing for everyone, being common to believers and non-believers.
Mari, G., Le origini del concetto di persona in prospettiva pedagogica, in Persona e educazione, (Brescia, 06-07 September 2005), La Scuola, Brescia 2006: 11-53 [http://hdl.handle.net/10807/4059]
Autori: | |
Titolo: | Le origini del concetto di persona in prospettiva pedagogica |
Data di pubblicazione: | 2006 |
Abstract: | The concept of person is fundamental from the pedagogical perspective because it recognizes the indefectible value of each human being. It was originated by Christian evangelization, but nowadays it means the same thing for everyone, being common to believers and non-believers. |
Lingua: | Italiano |
Titolo del libro: | Persona e educazione |
ISBN: | 88-350-2038-7 |
Editore: | La Scuola |
Nome del convegno: | Persona e educazione |
Luogo del convegno: | Brescia |
Data inizio evento: | 2005-09-06 |
Data fine evento: | 2005-09-07 |
Citazione: | Mari, G., Le origini del concetto di persona in prospettiva pedagogica, in Persona e educazione, (Brescia, 06-07 September 2005), La Scuola, Brescia 2006: 11-53 [http://hdl.handle.net/10807/4059] |
Appare nelle tipologie: | Atti di Convegno, Congresso, Giornate di studio, ecc., Workshop (in volume) |
File in questo prodotto:
Non ci sono file associati a questo prodotto.
I documenti in IRIS sono protetti da copyright e tutti i diritti sono riservati, salvo diversa indicazione.