The Isfol (Italy) model for the quality evaluation of training systems is presented and discussed. After an introduction about the meaning of quality in training sysyems, the model approach and methodology is described. Then, the model implementation process and main results of model application in some Center-north Regions are also presented.

Vergani, A., Di Battista, G., Palomba, L., Il modello per valutare la qualità dei sistemi formativi territoriali, <<OSSERVATORIO SUL MERCATO DEL LAVORO E SULLE PROFESSIONI>>, 2006; XXVII (Novembre): 67-81 [http://hdl.handle.net/10807/35002]

Il modello per valutare la qualità dei sistemi formativi territoriali

Vergani, Alberto;
2006

Abstract

The Isfol (Italy) model for the quality evaluation of training systems is presented and discussed. After an introduction about the meaning of quality in training sysyems, the model approach and methodology is described. Then, the model implementation process and main results of model application in some Center-north Regions are also presented.
2006
Italiano
Vergani, A., Di Battista, G., Palomba, L., Il modello per valutare la qualità dei sistemi formativi territoriali, <<OSSERVATORIO SUL MERCATO DEL LAVORO E SULLE PROFESSIONI>>, 2006; XXVII (Novembre): 67-81 [http://hdl.handle.net/10807/35002]
File in questo prodotto:
Non ci sono file associati a questo prodotto.

I documenti in IRIS sono protetti da copyright e tutti i diritti sono riservati, salvo diversa indicazione.

Utilizza questo identificativo per citare o creare un link a questo documento: https://hdl.handle.net/10807/35002
Citazioni
  • ???jsp.display-item.citation.pmc??? ND
  • Scopus ND
  • ???jsp.display-item.citation.isi??? ND
social impact