Emotional life is a path of existential experiences. Young people need emotional skills, essential in making choices about themselves and relationships. Emotions are in constant connection with reason. And so well heart and brain, pathos and logos. Though cognitive intelligence is very important, emotional intelligence and training in “emotional literacy” are required for young people today, to perceive, assess, and manage one’s own emotions, and also recognizing the emotions of those around us. But where and how young people can explore this vital area of education in more depth? Not in Soap operas and reality TV . The capacity to operate effectively choices in life, using self-awareness, empathy and social skills, is what a widespread emotional education might do in prevention of discomfort and promotion of self-awareness.
La vita emotiva è un percorso di esperienze esistenziali. I giovani hanno bisogno di competenze emotive che sono indispensabili per compiere scelte riguardo a sé stessi e alle relazioni. Le emozioni sono sempre collegate alla ragione. E così pure cuore e cervello, pathos e logos. Anche se l'intelligenza cognitiva è molto importante, l’intelligenza emotiva e l’accompagnamento all’alfabetizzazione emotiva sono necessari ai giovano oggi per cogliere, valutare e gestire le emozioni proprie e riconoscere le emozioni di chi ci circonda. Ma dove e come i giovani possono esplorare questo settore vitale della formazione in modo più approfondito? Non nella Soap opera e nei reality show. La capacità di operare efficacemente scelte di vita, usando la consapevolezza di sé, l'empatia e le abilità sociali è ciò che una diffusa educazione emotiva potrebbe fare per la prevenzione del disagio e la promozione della consapevolezza di sé.
Iori, V., I giovani e la vita emotiva, <<EDUCATION SCIENCES & SOCIETY>>, 2012; 3 (1): 23-35 [http://hdl.handle.net/10807/29185]
I giovani e la vita emotiva
Iori, Vanna
2012
Abstract
Emotional life is a path of existential experiences. Young people need emotional skills, essential in making choices about themselves and relationships. Emotions are in constant connection with reason. And so well heart and brain, pathos and logos. Though cognitive intelligence is very important, emotional intelligence and training in “emotional literacy” are required for young people today, to perceive, assess, and manage one’s own emotions, and also recognizing the emotions of those around us. But where and how young people can explore this vital area of education in more depth? Not in Soap operas and reality TV . The capacity to operate effectively choices in life, using self-awareness, empathy and social skills, is what a widespread emotional education might do in prevention of discomfort and promotion of self-awareness.I documenti in IRIS sono protetti da copyright e tutti i diritti sono riservati, salvo diversa indicazione.