This article aims to discuss some mythologies about the relationship between writing, culture and education. Starting from a definition of a framework into which interpretate the shift from orality to writing, the attention goes to the differences between writing on paper and on digital screens.

Rivoltella, P. C., Scrivere digitale. Verso un nuovo alfabetismo, <<QDS. QUADERNI DI DIDATTICA DELLA SCRITTURA>>, 2012; 17 (Luglio): 25-37 [http://hdl.handle.net/10807/28936]

Scrivere digitale. Verso un nuovo alfabetismo

Rivoltella, Pier Cesare
2012

Abstract

This article aims to discuss some mythologies about the relationship between writing, culture and education. Starting from a definition of a framework into which interpretate the shift from orality to writing, the attention goes to the differences between writing on paper and on digital screens.
Italiano
Rivoltella, P. C., Scrivere digitale. Verso un nuovo alfabetismo, <<QDS. QUADERNI DI DIDATTICA DELLA SCRITTURA>>, 2012; 17 (Luglio): 25-37 [http://hdl.handle.net/10807/28936]
File in questo prodotto:
Non ci sono file associati a questo prodotto.

I documenti in IRIS sono protetti da copyright e tutti i diritti sono riservati, salvo diversa indicazione.

Utilizza questo identificativo per citare o creare un link a questo documento: https://hdl.handle.net/10807/28936
Citazioni
  • ???jsp.display-item.citation.pmc??? ND
  • Scopus ND
  • ???jsp.display-item.citation.isi??? ND
social impact