Education of the youth and sustainable development goals Participating, sharing and collaborating are inherent parts for the future of Education and must characterize the pedagogical engagement of the new generations, between sustainability and fraternity. With reference to personal experience, education shall enable them to think about probable changes in the political-economic-social environment in relation with those that they may realize in their own sphere of life.
Partecipare, condividere e collaborare sono prospettive di coinvolgimento pedagogico delle nuove generazioni importanti per il futuro dell’educazione, tra sostenibilità e fraternità. Formare i giovani a pensare ai probabili cambiamenti dell’assetto ambientale e politico-economico-sociale in riferimento all’esperienza personale, significa educare a porre in stretta correlazione le variazioni auspicate o preventivate nel mondo esterno e quelle che essi possono realizzare nella propria sfera di vita.
Sandrini, S., Formazione dei giovani e obiettivi di sviluppo sostenibile, <<DIZIONARIO DI DOTTRINA SOCIALE DELLA CHIESA>>, 2023; (3): 14-20. [doi:10.26350/dizdott] [https://hdl.handle.net/10807/259634]
Formazione dei giovani e obiettivi di sviluppo sostenibile
Sandrini, Simona
2023
Abstract
Education of the youth and sustainable development goals Participating, sharing and collaborating are inherent parts for the future of Education and must characterize the pedagogical engagement of the new generations, between sustainability and fraternity. With reference to personal experience, education shall enable them to think about probable changes in the political-economic-social environment in relation with those that they may realize in their own sphere of life.I documenti in IRIS sono protetti da copyright e tutti i diritti sono riservati, salvo diversa indicazione.