This contribution is in continuity with an article previously published in 2020 in Consultori familiari oggi. It illustrates the rapid developments that, in the space of a few years of intense research activity on the Family Impact Lens, have led first to the registration in 2020 of the FamILens® trademark by the Centro di Ateneo Studi e Ricerche sulla Famiglia and subsequently to the reconnection of the strand of studies on the relational and family quality of services and on best practices with family impact analysis: this led to hypothesize a new model, the FamILens. COM, in which the ability to positively impact on family relationships appears to be the primary objective and distinctive character of best practices in human services.

Il presente contributo è in continuità con un articolo precedentemente pubblicato nel 2020 su Consultori familiari oggi e illustra i rapidi sviluppi che nell’arco di pochi anni d’intensa attività di ricerca sul Family Impact Lens hanno portato dapprima a registrare nel 2020 il marchio FamILens® da parte del Centro di Ateneo Studi e Ricerche sulla Famiglia e successivamente a riconnettere il filone di studi sulla qualità relazionale e familiare dei servizi e sulle buone pratiche con l’analisi dell’impatto familiare, portando a ipotizzare un nuovo modello, il FamILens.COM, in cui la capacità di impattare positivamente sulle relazioni familiari risulti essere l’obiettivo primario e il carattere distintivo delle best practices nei servizi alla persona.

Carra', E., Family Impact Lens e community welfare: una relazione virtuosa rappresentata nel FamILens.COM, <<CONSULTORI FAMILIARI OGGI>>, 2023; 31 (2): 41-55 [https://hdl.handle.net/10807/259215]

Family Impact Lens e community welfare: una relazione virtuosa rappresentata nel FamILens.COM

Carra', Elisabetta
2023

Abstract

This contribution is in continuity with an article previously published in 2020 in Consultori familiari oggi. It illustrates the rapid developments that, in the space of a few years of intense research activity on the Family Impact Lens, have led first to the registration in 2020 of the FamILens® trademark by the Centro di Ateneo Studi e Ricerche sulla Famiglia and subsequently to the reconnection of the strand of studies on the relational and family quality of services and on best practices with family impact analysis: this led to hypothesize a new model, the FamILens. COM, in which the ability to positively impact on family relationships appears to be the primary objective and distinctive character of best practices in human services.
2023
Italiano
Carra', E., Family Impact Lens e community welfare: una relazione virtuosa rappresentata nel FamILens.COM, <<CONSULTORI FAMILIARI OGGI>>, 2023; 31 (2): 41-55 [https://hdl.handle.net/10807/259215]
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