We here describe two check-lists to be shared with teachers for assessing features that contribute to make textbooks suitable for all students in the class group. These interactive forms offer teachers two easy-to-use tools for evaluating textbooks when deciding on their adoption while stimulating the discussion on an inclusive learning experience in this community. Therefore, in this paper, we start by discussing data gathered, and end by fully describing the proposed interactive tools.
Nel presente contributo vengono descritti due strumenti di analisi disegnati per adiuvare gli insegnanti nel valutare le caratteristiche che rendono i libri di testo adatti a tutti gli alunni del gruppo classe. I sopracitati moduli interattivi offrono al corpo docente una soluzione di facile utilizzo per riflettere, in fase di adozione, sulle caratteristiche dei manuali, stimolando una discussione inclusiva sull’esperienza di apprendimento. Pertanto, in questo breve testo, si discutono i primi dati raccolti e si descrivono gli strumenti proposti.
Meo, D., D'Alonzo, L., Il potenziale inclusivo del libro di testo: una ricerca-azione, <<RICERCAZIONE>>, 2023; vol. 15 (1): 161-171. [doi:10.32076/RA15117] [https://hdl.handle.net/10807/254995]
Il potenziale inclusivo del libro di testo: una ricerca-azione
Meo, Damiano;D'Alonzo, Luigi
2023
Abstract
We here describe two check-lists to be shared with teachers for assessing features that contribute to make textbooks suitable for all students in the class group. These interactive forms offer teachers two easy-to-use tools for evaluating textbooks when deciding on their adoption while stimulating the discussion on an inclusive learning experience in this community. Therefore, in this paper, we start by discussing data gathered, and end by fully describing the proposed interactive tools.I documenti in IRIS sono protetti da copyright e tutti i diritti sono riservati, salvo diversa indicazione.