The article examines the relationship between the beautiful and the "feeling" in education, with particular reference to the impact on the educational relationship. The attention is drawn to the beautiful as it is lived; to the space for beauty in the educational relationship, and the recognition of this dimension in the relationship with the other.
L'articolo prende il esame il rapporto tra bello e modalità del "sentire" in educazione, con particolare riferimento alle ricadute sulla relazione educativa. In particolare viene posta l'attenzione sul bello come vissuto; sullo spazio del bello nella relazione educativa; sul riconoscimento di tale dimensione nell’incontro con l’altro.
Musaio, M., Emozioni, vissuti e relazioni nell'educazione al bello, <<NOTE DI PASTORALE GIOVANILE>>, 2009; 2009 (7): 32-37 [http://hdl.handle.net/10807/2343]
Emozioni, vissuti e relazioni nell'educazione al bello
Musaio, Marisa
2009
Abstract
The article examines the relationship between the beautiful and the "feeling" in education, with particular reference to the impact on the educational relationship. The attention is drawn to the beautiful as it is lived; to the space for beauty in the educational relationship, and the recognition of this dimension in the relationship with the other.I documenti in IRIS sono protetti da copyright e tutti i diritti sono riservati, salvo diversa indicazione.